/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 7 på mini pc
Fra : ryan1312
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 04-10-09 09:48

hej kan jeg installere windows 7 på min mini pc og ville det være fornuftig fot mig at skifte fra min win xp til win 7?? ønsker en lidt hurtigere pc mere stabil og måske længere batteritid. Min mini pc er en medion akoya mini e1210 med en atom n270 prossor 160 gb harddisk og 1 gb hukommelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 10:09

Nu skal Windows 7 lige udkomme før du kan installere den, men jo der kommer vist en netbook edition til de små computere, den "almindelige" Windows 7 ville køre ualmindelig langsom hvis du overhovedet fik den installeret, netbook edition er en neddroslet og skrabet version

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-09 11:24

Jeg vil heller ikke anbefale det, for Windows kræver meget mere kraft end XP og det vil kun få pc-en til at virke sløv. Og ja ´som o.v.n siger så skal den jo lige udkomme først. Altså Windows 7

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 04-10-09 11:29

windows 7 kræver 16 GB freespace for at fungere.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 04-10-09 11:32

Microsoft har lavet et program, Windows 7 upgrade Advisor Beta.

Med det kan du teste din pc og få svar på spørgsmålet, kan jeg bruge 7:eren

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-10-09 15:23

Og så er der lige det, at disse mini PC'er, skal have tilsluttet et CD'rom drev externt, da det som regel er sparet væk i disse små maskiner. - Så fordelen ved disse små PC'er er til at overskue med lukkede øjne!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 15:37

Sikken søndags humør Severino er i de små lækre nemme netbooks kan bruge usb porten og en usb memory stik til at installere Windows, men usb porten er måske opfundet efter din tid Severino

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-10-09 15:54

Jeg har ikke nævnt noget om USB porten, blot konstanteret at disse små staveplader, kræver en del ekstra udstyr, hvis man skal have samme fordele, som ved en almindelig slæbebar PC!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-09 16:58

HELT enig med severino.

Jeg mener de miniputter bør høre under "eengangsudstyr"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-10-09 17:19

BINGO
Luffe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-09 18:54

Mini pc-er er lækre i arbejdsøjemed. Mine montører har dem med overalt og de bruger den til bla. rapporter om det arbejde det lige har udført, Til at søge info om komponenter, timeregnskab osv osv, tja jeg kan blive ved. Den fylder ingenting og holder strøm på et meste af dagen. De vil ikke bytte for noget som helst. Og så lige et mobilt modem i fra 3 nettet

Men jeg kan da godt se at hvis man kun vil sidde foran skærmen hjemme hos sig selv kan den da ikke erstatte en alm bærbar/stationær

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 05-10-09 18:53

Hvis der ikke medfølger forstørrelsesglas så køb en større model.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-09 19:25

Jerg tror at der er en del der udtaler sig uden at have haft en i hånden. Selv om jeg er "svagtseende" er dwet alligevel lykkedes mig at få øje på det på den "lillebitte" skærm. Tag det for det det er og ikke sammenlign den med en bærbar. Det er såmænd det jeg argumenterer for

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 06-10-09 09:20

En PDA kan også bruges

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-09 16:39

Nu mener jeg så godt nok ikke at man kan sammenligne en PDA og en minipc. Men selvfølgelig er minipcen svagere en en alm. pc.

Men hvorfor den modvilje mod minipcerne, der er jo ingen der generer nogen med dem. Jeg forstår simpelthen ikke at der er nogen der argumenterer imod disse "vidundere" Efter min mening er det fordi de ikke har haft behovet med en sådan lille en og derfor ikke ved hvad der er nice to have.