/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Indvandrere=børn. Danskere=Mor
Fra : HansHenrik8
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 04-10-09 02:17

Jeg syntes efterhånden at det er ved at gå over gevind med integrationen.

Danskere er sure over at muslimer skal have særregler. Men det er jo ikke dem der giver sig selv særregler, det er jo politikerne der giver dem det, så det er dem man skal hade og ikke muslimerne.

Det er ligesom et mor/barn forhold. Muslimer kræver noget og vi brokker os. Men de ender med at få det og derfor skælder vi dem ud. Men det er jo os selv der giver dem det. Så hvorfor skælde dem ud? De har jo intet gjort andet end at kræve noget som de ikke nødvendigvis har ret til at få.

Så had politikerne der giver efter i stedet for at hade dem der er uskyldige.

De ville ikke give efter i samme målestok i deres eget land, hvis vi kom dertil.

Men lad os dog håbe at vi får lov til at søge asyl i et andet land, hvis vi en dag skulle komme i knibe, når vi nu behandler de fremmede som om de er pest. Vi skulle nødig få samme behandling som vi selv byder, med evigt had til dem i medierne. Det er simpelthen for pinligt og "white trash agtigt". Hvornår går vi fra bondesamfund til moderne civilisation?

Religiøse mindretal i Danmark »må være rede til at finde sig i hån, spot og latterliggørelse«.

Accepteret svar
Fra : Kbh-N

Modtaget 200 point
Dato : 04-10-09 06:28

Du skriver, at "de" ikke ville give igen med samme målestok i deres eget land.

Og det er jo rigtigt. De flese af de lande, som disse folk flyger/udvandrer fra er diktatur-agtige, sammenlignet med dejlige demokratiske Danmark, som vi kan være stolte af at bo i.

Jeg mener, at fordi andre lande er intolerente, så behøver Danmark heller ikke at være det.

Altså godt, at andre folk end de etniske danskere får rettigheder - i et rimeligt omfang, naturligvis.

De skal f.eks have lov til at få moskere, lige som der er kirker og synagoger i Danmark.

Og andre rettigheder.

Naturligvis skal Danskerne ikke selv give køb på sine traditioner.
Ikke forbyde "Sparegirse", som i Holland. = Direkte latterligt.

Mange af de asysansøgere var virkelig i nød, og bliver nu forfulgt i f.eks Irak, som de er sendt tilbage til.
Måske har de haft for tætte forbindelser med Danske soldater, som var i Irak?
Måske er de kristne? Måske venstre-orienterede? Eller på anden måde "outsidere" i forhold til deres land.

Ja, Danmark kan jo heller ikke huse alle verdens flygtninge og indvandrere.

Men vi bør hjælpe, når vi kan.

Jeg tror også at det store flertal af muslimer/jøder/budister m.m ikke er fanatiske.
Men det er desværre dem, som tegner billede, og Hr. og Mor Danmark tænker:
Sådan er de alle sammen, fra de banan-repubikker.

Du skriver "had politikerne". Ja, det er da godt, at der er nogen politikere, som ikke er så fremmed-fjendske som Dansk Folkeparti og de partier, som gerne vil tækkes DF.

Kbh-N

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-10-09 09:33

Citat
Mange af de asysansøgere var virkelig i nød, og bliver nu forfulgt i f.eks Irak, som de er sendt tilbage til.
Måske har de haft for tætte forbindelser med Danske soldater, som var i Irak?
Måske er de kristne? Måske venstre-orienterede? Eller på anden måde "outsidere" i forhold til deres land

Måske nogen af dem, der efter deres eget udsagn bliver forfulgt i Irak, var outsidere i deres eget land, fordi de også der havde begået voldtægter, vold og drab, som nogen af de tilbagesendte faktisk havde, og var dømt for her i landet

Kommentar
Fra : HansHenrik8

Dato : 04-10-09 09:45

Hej Dova. Var der seriøst nogen af dem der var dømt for den slags?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-09 10:51

Du synes jeg du skulle stikke piben ind. Jeg er fandeme ikke ude efter andre med anden religiøs opfattelse.

Jeg har undervist mange mange med anden etnisk baggrund, og ved du hvem der er racistisk? Det er de selv. Kors hvor havde de noget mod hinanden. Og jeg så undrende til. Så fej for egen dør inden du anklager os andre.

Jeg er Dansker, født her af danske forældre, familie der har boet her i mange hundrede år.

Tror du jeg vil få bistandshjælp hvis jeg flytter til f.eks. Tyrkiet? Får jeg børnepenge? Vil jeg få hjælp til en bolig? Det kan da godt være at det er politikerne. Men så må i sige til politikerne at i ikke vil have de særregler. For i har ikke brug for hjælp. Vores valgte politikere har gjort det af en god mening. Og har du hørt nogle klage som fik penge/bolig/job efter de regler?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-10-09 10:58

Citat
Hej Dova. Var der seriøst nogen af dem der var dømt for den slags?

Ja, det var der faktisk, jeg skal prøve om jeg kan finde linket til den artikel med en opremsning af hvor mange af dem der havde fået domme og hvad de var dømt for

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 04-10-09 13:26

Det er korrekt, at mange af "dem" også er racister, ligesom mange danskere, og så skal man naturligvis give dem svar på tiltale.

Selv siger og også noget, hvis et par sidder og "kæfter op" på biblioteket, hvor man skal være nogenlunde stille.

Det er som om bibliotekarene ikke ritigt tør, og det er for dårligt.

Men jeg kender rigtigt mange, som passer deres arbejde, er flinke og rare o.v.s.
Præcis som de kandutter, som er så forargede på "fejlfarverne".

Racisme er en form for mindreværd (måske også storhedsvanvid).

Der er dumme og kloge uanset hudfarve.

Kbh-N

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-09 13:51

Jeg har en del indvandrere som venner og mange opfører sig ordentligt. Det er skønne mennesker.

Men der er både utilpassede udlændinge og utilpassede danskere. Og de er lige gode om det.

Men dova har ret. Når det gælder kriminelle, så er det ikke danskerne der er i overtal. Det er indvandrerne. Prøv at se politiets statistikker.

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 04-10-09 13:57

dfghdfghdfdfghdfg dfhdfgh dfgh dfgh gfh dfghdfghdfdfghdfg dfhdfgh dfgh dfgh gfhdfghdfghdfdfghdfg dfhdfgh dfgh dfgh gfhdfghdfghdfdfghdfg dfhdfgh dfgh dfgh gfhdfghdfghdfdfghdfg dfhdfgh dfgh dfgh gfhdfghdfghdfdfghdfg dfhdfgh dfgh dfgh gfhdfghdfghdfdfghdfg dfhdfgh dfgh dfgh gfh

Latterlige nar

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 04-10-09 14:35

Tal dog ordentligt til granner01 !, Ulv - Det er da latterligt, at du kalder hende dét. Skam dig dog!

Ja, politiets statstik taler sit tydelige sprog. Kan skyldes dårlig baggrund (ingen undkyldning),
men skal de kriminelle tegne billede af ALLE deres landsmænd?

Nørrebro har heller ikke et specielt godt ry, med dér bor altså også flinke folk, som ikke er BZ, 2. gere + ludere og lommetyve.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 04-10-09 14:36

Hvad forventer spørgeren i øvrigt af sit spørgsmål?

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 04-10-09 17:14

Til Kbh-N

Citat
Tal dog ordentligt til granner01 !, Ulv - Det er da latterligt, at du kalder hende dét. Skam dig dog!

Hvis Du ellers havde været lidt opmærksom så er det ikke til granner01 men:
Til spørgen af tråden hvis Du kigger ind på vedkommenes profil.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 04-10-09 18:16

Nåh, ja men så undskyld. Troede det var noget sludder du selv havde fundet på. Det er da en profil "som vil noget", men hvad? Plejer ikke at kigge på folks profiler.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-09 20:34

Kbh-N
Jeg følte mig ikke truffet, men tusind tak for omsorgen. Jeg havde selv set spørgsmåls stillerens profil, så jeg forstod hvad Volf10 mente.

Godkendelse af svar
Fra : HansHenrik8

Dato : 04-10-09 23:28

Hvorfor er jeg en latterlig nar fordi jeg ikke har udfyldt min profil? Hnadler det ikke om hvad jeg skriver her i debatten? Kom nu ind i kampen.

Jeg er selv dansk og tysk og intet andet.

Pointen med indlægget er at gøre opmærksom på hvor dumme folk er når de hopper med på hadebølgen som BT og Ekstra Bladet pådutter folket. Muslimerne har intet gjort andet end at spørge om de kan få en masse ting.
At spørge om noget er jo netop ensbetydende med at man ikke har det. Det er KUN politikerne der har magt til at give dem det, så hvorfor skal folk hade muslimer?

Selvfølgelig er der mere kriminalitet blandt indvanrere end blandt danskere. Danskere har flere muligheder og hvis man læser hver dag hvor dum man er og hvor meget folk hader en i det land hvor man bor, ja så kan det vel også være ligemeget kan det ikke?

De kan ikke komme ind på diskotekerne. De læser hver dag at danskere hader dem i medierne. De har sværere ved at få sig et godt arbejde.

Så lad os aldrig mere give indvandrere noget. Så kan vi ikke længere klage over noget dagligt og vi har ikke nogen vi kan hade og pege fingre ad. Hvad helvede skal vi så lave? Hvem skal så stå for tur?

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 05-10-09 05:03

Et godt, tankevækkende indlæg fra HansHenrik8, uanset hvad der stod i profilen, som jeg, som sagt, ikke havde læst på forhånd.

Ja, Danskerne har det godt, heldigvis, og nogle får det åbenbart endnu bedre ved at rakke ned på "de fremmede". OK, der er også danskere, som er i nød, og ikke har det særligt godt. Kedeligt for dem, de behøver hjælp.

Hjælp alle, som har behov. Dem som er født i Ishøj med forældre, som altid har boet i Ishøj + dem som er fra Istanbul med samme baggrund.

Og Tra la la