/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Dæk og slange til cykel
Fra : Nikolaus
Vist : 989 gange
50 point
Dato : 03-10-09 20:18

Har købt en cykel gennem Kvickley xtra til knægten. Slangen er totalt mør, så den flækker langs syningen. Men det betyder ikke noget. Køber bare en ny. NOT.

På cyklens dæk står der nemlig, at størrelsen er 24 x 2.35. Men uanset hvor jeg søger, findes denne størrelse ikke. Kvickley xtra oplyser, at de heller ikke har den eller kan skaffe den.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med, at finde et dæk samt slange til hans cykel?

Vh
Nikolaus

Accepteret svar
Fra : flejsen

Modtaget 60 point
Dato : 03-10-09 20:24

Du besøger en fagmand.
Kvickley har ikke en skid forstand på noget som helst.
De skal sælge, ikke andet.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-10-09 20:31

Står der ikke en størrelse på slangen ?

Tag slangen med til en cykelsmed og få den korrekte størrelse. Men jeg ville nu kræve en ny i Kvickly, de plejer, synes jeg, at være flinke til at bytte.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-10-09 20:58

Skide kinesere, de kunne godt gå helt over til mm.

Og Kvickly bør ikke afvise en reklamation da varen er defekt ved købet.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 04-10-09 07:41

Prøv Biltema. Der købte jeg den første cykel til barnebarnet. Slangen havde en fejl i limningen. Reklamationen gav ingen ny slange med jeg kunne købe en ny for 19,95 kr.
Gid amerikanerne og mange andre ville se ideen med metersystemet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-09 08:14

Kineserne er mere villige til skift end amerikanerne så jeg vil mene at det er Hong Kong der halter lidt bagud grundet engelsk baggrund.

Jaeh, slanger er så billige at man ikke gider at lappe dem

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 10-10-09 22:51

@luffe
Mør cykelslange? Bare gå i gang. Hi, hi. Tror nu nok slangen får svært ved at være i dækket, når alle hullerne er lappet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-09 04:27

Det kan lade sig gøre.
Da jeg var knægt var der ingen "kære far". Værsgo og lap slangen, også med store lapper, var der hul i dækket lavede man et tyndt stykke fra et kasseret dæk og lagde det imellem dæk og slange, ventiler blev flyttet hen til et nyt hul hvis de var gået af, at køre med 15 lapper på en slange var ingen sag.
Derudover var det de gamle "vulst" dæk der gik hele vejen rundt om slangen, satans til lort at samle.

Men i det mindste fik man ikke nevet slangen i stykker med et dækjern

Min far overtog vrag og renoverede dem ret dygtigt til os børn uden køb af ret mange nye dele, han fandt engang en racer med udvendigt gear til mig, men til min store fortrydelse blev den ombygget til almindelig cykel, gearnav var også udelukket.

Under 2. verdenskrig hvor dæk var en mangelvare havde en dansker en veloptrænet hund. Når han sagde "dæk" løb den straks hen til nærmeste cykel og skrællede den.

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 11-10-09 10:09

Tak for svaret flejsen og alle jer andre.

Besøgte en fagmand, no problems.