/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Rigmændene stemmer borgerligt
Fra : PeterTheisen
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 03-10-09 19:36

De tre rigeste kommuner i Danmark er Gentofte, Rudersdal og Hørsholm. Ved det seneste valg, dvs. europaparlamentsvalget den 7. juni, stemte man til højre for midten i dansk politik. Se listen her:

Gentofte:

1. Venstre: 25,7 %
2. Det Konservative Folkeparti: 20,6 %

Rudersdal:

1. Venstre: 28,1 %
2. Det Konservative Folkeparti: 17,4 %

Hørsholm:

1. Venstre: 28,5 %
2. Det Konservative Folkeparti: 24,6 %

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-10-09 20:03

Citat
Rigmændene stemmer borgerligt
Ja, og langt flere af den øvrige befolkning, derfor er der en borgerlig regering.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 03-10-09 20:04

Og hvad er spørgsmålet?

Og vi ved godt at de ikke er helt rigtige i hovedet deroppe.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 03-10-09 20:05

Er det en "Nyhed"?

Sådan har de kommuner jo set ud i en menneskealder.

Frederiksberg har jo også været en Konservativ højborg i mange, mange år.
Bortset fra, at SF blev det største parti efter EU valget.

Kbh-N

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 03-10-09 20:18

Desværre er det ikke kun "De rige" som stemmer borgerligt, som man kan se på den regering, som sidder solidt i sadlen, forstå det hvem der kan, støttet af deres endnu mere højreorienterede støtteparti Dansk Folkeparti, som har mange "arbejder-stemmer", ligesom Fremskridts Partiet i sim tid, der var det næst største "arbejder-parti".

Ja, jeg ved godt at DF + mange af deres vælgere ikke vil erkende at de er højreorienterede, men det er jo et spørgsmål om ord.

Kbh-N

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-09 23:11

Citat
Rigmændene stemmer borgerligt
det gør alle som har lidt omløb i hovedet, hvis man er i stand til at tænke selvstændig er der ingen argumenter for socialisme

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-10-09 06:17

Den borgelige blok havde ikke magten uden DF,
nogle her synes godt om dem.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 04-10-09 09:19

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 04-10-09 09:22

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-09 10:43

Selv tak, men skriv dog et spørgsmål for man skulle tro at det er skoleopgaver du søger hjælp til.