/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Børge Mogensen 2257, restaurer
Fra : Guild
Vist : 2242 gange
300 point
Dato : 03-10-09 18:36

Jeg har arvet 2 stole #2257.

Ingen af dem er helt originale. Gjorder i sædet er i 2 forskellige materialer.

Den ene med en finerplade (Alt for hård)
Den anden med gummi-gjorder (Alt for blød)

Kan du fortælle hvad den originale konstruktion er ? -- gerne underbygget med et foto.

Træstrellet trænger til "en kærlig hånd". Har du opskriften på en metode der ikke "ødelægger" ?

Endelig har tidligere ejere "ombygget" både sidde-hynde og ryg-hynde .. Har du en forbindelse, som kan lave 2 nye hynde-sæt ?

/PG

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-10-09 19:03

Jeg ville kontakte Fredericia Stolefabrik, jeg tror bestemt de kan hjælpe dig
http://www.fredericia.com/

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 03-10-09 19:06

Hej HelleBirgitte
Tak -- men her har jeg allerede været, og giver mig ikke svar på spørgsmålene.
/PG

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-10-09 19:42

Hmm........ er der mon noget at hente i denne bog

http://www.worldcat.org/oclc/7048684&referer=brief_results

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 28-10-09 08:47

Stolene er oprindeligt lavet med gummigjorde og isætningsclips samt et afdækningsklæde. Grunden til at den er for blød er at gjordene ikke har været strammet nok op. De fleste møbelpolstere laver nye hynder til disse stole. Du skal regne med omkring 800 kr pr stol for hynder og gjorde.
Selve stolen er nogenlunde til at skille, og også nem at slibe. brug korn 120 lærredssandpapir.
Og der efter korn 180. Det fåes i Bauhaus. God fornøjelse.