/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Flydere/Svømmere
Fra : knh15
Vist : 2716 gange
100 point
Dato : 03-10-09 12:26

Jeg læste engang, her på nettet et sted, om en medfødt defekt hos nogle hvalpe. Det blev kaldt Flyder eller Svømmer, husker det ikke helt.
Er der nogen der kan henvise til et sted hvor jeg kan læse om sygdommen/defekten

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-09 12:45

Her:
http://svoemmerhvalp.webbyen.dk/

På siden er der sikkert også henvisning til andre steder. Og det udenlandske navn, så du kan google på navnet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-09 13:05

Her er billeder af en broholmersvømmerhvalp:

http://www.123hjemmeside.dk/engmose/18001571

Thyras hvalp, Freja er en svømmer.

Accepteret svar
Fra : maleneoredsen

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-09 13:35

Hej
Jeg har skrevet artiklen om svømmerhvalpe, da vi selv har haft en.

Du er velkommen til at ringe, hvis du har spørgsmål.

Der er lidt bedre billeder på denne side: http://www.partridge.dk/basse.htm

Hilsen Malene

Godkendelse af svar
Fra : knh15

Dato : 03-10-09 14:43

Tak for svaret maleneoredsen. Det var lige præcis din artikel jeg engang havde læst. Det er en veninde til mig, der måske har en hvalp der er svømmer. Den vil ikke gå, den er blevet røntgenfotograferet og intet unormalt er og vise på billederne. Derfor kom jeg i tanke om din artikel og sagde til hende at det måske var en god ide og printe den ud og vise til dyrlægen.

Også tak for dine link Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-09 15:56

Fint! at du fandt hvad du skulle bruge. Problemet kan åbenbart mindskes ved at binde forbenene sammen? OG undgå at hvalpen ligger på maven..Men det bliver den jo osse forhindret i, hvis man binder forbenene sammen..

Hvor gammel er din venindes hvalpe?
Jo tidligere man behandler, jo hurtigere kan der rettes op på problemet.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 04-10-09 09:07

Den er ca. 1 måned nu, så jeg håber ikke det er for sent for hvalpen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-10-09 12:49

Jeg kan forestille mig, at det kan være svært at opdage før den alder. For når hvalpene er helt små så er der jo ingen af dem der kan møve så meget omkring..

Den der sammenbinding af forbenene ser ganske enkel ud på billederne, og ikke til gene for hvalpen. Har I prøvet det?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 05-10-09 06:12

Jeg ved ikke hvad hun har prøvet...... Det er ikke en tæt veninde, så jeg har hverken hendes tlf. eller mail og det er jo ikke sikkert at det er det hvalpen fejler..... Det var bare noget der poppede op i mit hoved, da hun beskrev hvalpen for mig.
jeg ved hun har min mail og tlf. men når hun ikke henvender sig, kan jeg desværre ikke gøre mere end jeg har gjort.