/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Total overvågning af strøget
Fra : scootergrisen
Vist : 1223 gange
110 point
Dato : 01-10-09 18:14

Så er der blevet sat jeg ved ikke hvor mange kameraer på strøget i københavn.

Jeg siger jer der er mange.

Jeg vil skyde på 20 meter mellem hvert kamera. Hold da kæft siger jeg bare.

Jeg har ikke kunne finde nogen billeder på nettet men hvis i kan finde nogen så kom gerne med et link...

Hvad siger i til disse kameraer og er det en god udvikling eller hvad ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-09 18:17

Fint, sæt nogle flere op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-09 18:21

Der mangler nogle spegle, så man kan sætte håret ordentligt. Jeg håber det er i faver.

Det bliver nok værre, for der kommer snart endnu flere pinger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-10-09 18:32

Nu bor jeg HELDIGVIS 290 kilometer fra Støget. (Fugleflugslinje).

Så vi er ikke så "velsignet" med,skal vi sige det pænt,udlændinger endnu.

Men sørgeligt at det er nødvendig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Yogi-Bear

Dato : 01-10-09 18:57

Dårlig "idé". Og det hjælper heller ikke. Så skal man sidde klinet ved skærmen i alle døgnets sekunder. Falsk tryghed. Men, hvis nogen "bange-bukse" nu føler sig trygge ved at gå på Strøget, så OK, nu da det, desværre, er en realitet.

Big Brother is watching you...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-10-09 19:19

jeg synes det er helt fint. der burde være kameraer over alt. og alle mennesker skulle tvangsindskrives i et dna register. så kunne politiet spare enorme resourcer.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 01-10-09 20:22

Jeg er enig med trimare46, selv om det er ubehageligt at være den overvågede.
Yogi-Bear, det er en skam at du ikke så den udsendelse i Station 2 for et par måneder siden, den handlede om den overvågning som findes i nogle engelske storbyer, - her kan man tale om mange kameraer RIGTIGT MANGE . . . og de hjalp som bare h......, og der var ingen falsk tryghed, der var ægte tryghed! Men det er selvfølgeligt ikke alt man kan se på et mørkt kamerabillede, men dog et skridt i den rigtige retning. Så længe der er disse fulde og skæve idioter, som gør livet surt for normale mennesker. Det ikke kun udlændinge som laver ballade Mosebaek, det kan danskere også finde ud af.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-10-09 20:27

De eneste, der kan have noget imod en smule overvågning, er vel dem, der vil udøve en eller anden form for forbrydelse.

Så hvad er problemet ?

Ch C

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-09 20:54

scootergrisen : Gi' mig 100.000.000 kr.

..og jeg ska' lær' dig, at bli' USYNLIG !!!!

>/MOLOKYLE<

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-10-09 21:53

God aften igen MOLOKYLE.

Jeg synes nu, at du tager overpris for 5 l. benzin + 1 tændstik .

Vh C

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-10-09 12:46

Citat
De eneste, der kan have noget imod en smule overvågning, er vel dem, der vil udøve en eller anden form for forbrydelse.

Så har du vel ikke noget imod et par kameraer i dit hjem ?
Så kan vi jo let udelukke dig hvis der er sket en forbrydelse... det har du vel ikke noget imod ?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 02-10-09 16:16

Hej scootergrisen.

Der er trods alt forskel på ude og hjemme. Som du ved: Ude er godt, men hjemme bedst . Og det hjælper jo ikke så meget på de forebyggende foranstaltninger vedr. udendørs kriminalitet, at der er et par kameraer i min lille rønne .

Og god weekend til dig.

Vh C

Kommentar
Fra : Yogi-Bear

Dato : 03-10-09 22:33

Disse kameraer vil naturligvis aldrig registrerer ulovligt ting, som jeg gør - for jeg er en 101 % lovlydig borger i alle retninger.

Men det er da Big Brother agtigt og en sørgelig udvikling med al den overvågning.

Smil til fotografen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-10-09 16:57

Hvad så med de hjemløse der ligger og sover på strøget de bliver da overvåget i eget hjem. !

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 05-10-09 19:16

Du har absolut ret, Scootergrisen. Lad os få de fordømte kameraer væk, og det i en fart!

Hvorfor er det Københavnerne + turister, som skal overvåges?

Sæt dog overvågnings kameraer op i alle byer, store som små. Så kan man se Maren i kæret pille bussemænd og Søren Spar spise en flødebolle.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-10-09 16:03

Spiser Søren Spar flødeboller ?
Jeg troede han var clean.

Det bare for meget med de kameraer.... Som om de kriminelle ikke kan se dem.
Det jo bare endnu en grund til at skærer endnu mere ned på politiet så politiet aldrig skal bevæge sig udenfor så kan de sidder på kontoret og klare det hele.

Selvfølgelig er jeg træt af at se de skide østeuropæer der står/stod på strøget og åbentlyst snød folk. Men det jo ikke en løsning på problemer, de går sku da bare et andet sted hen også skal vi blive ved med de kameraer eller hvad ?

Det fucked up.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 06-10-09 16:14

Du har ret Scootergisen. Væk med de kameraer. Fup-slipper-østeruæperne går naturligvis et andet sted hen. Og narkoen kom andre steder ud i byen, siden potitiets indsats på Christania.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 06-10-09 16:15

slipper = spiller

Altså fup-spiller-østeuropæerne.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 06-10-09 16:45

Ja, det er fuldstændigt surt og sørgeligt at vi har fået et samfund, hvor det er nødvendig at overvåge noget som helst .

Vh C

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 07-10-09 16:58

Scooter, hvor præcis sidder de kameraer?

Nu har jeg kigget fra Jorks Passage og frem til Nytorv/Gammeltorv, og har ikke set nogen.

Og det er vel heller ikke meningen.

Men er da nysgerrig.

Tager en tur på HELE strøget en anden dag.

Og kan så lave vold og hærværk i mellem de kameraer og ikke direkte foran et kamera, hvis jeg ved, hvordan de ser ud.

Kbh-N

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-10-09 17:16

Kbh-n > De sidder lige præcis der hvor du ikke har været ... fra det der torv ved retten som vel hedder nytorv også hen til rådhuspladsen... De ligner at de lige er blevet sat op så jeg tror ikke de virker endnu. De rimelig svære at undgå at se.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 07-10-09 18:01

Tak, kigger dér i morgen, så ...

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 07-10-09 19:02

Nåh ja, hvis de sådan ud, så er de da rette at få øje på:

http://www.berlingske.dk/article/20081128/danmark/711280125/

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 08-10-09 15:53

Fy da. Nu så jeg dem i dag ...

Og der står CNN, MTV, BBC o.s.v på dem.

Uhhh, Haaa, Daaa, Daaa ...

Væk med dem!

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-10-09 18:29

Hej til Kbh-N

Du har vist set for mange satiriske udsendelser i TV .

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-10-09 16:22

Her er de så de omtalte overvågningskameraer på strøget i københavn.
http://mentos.wep.dk/kandu/stroget1.jpg
http://mentos.wep.dk/kandu/stroget2.jpg

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-10-09 16:47

Citat
Total overvågning af strøget
Det er helt fint, så kan vi få et billede af mange profilen der optræder her i tråden og på strøget

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 12-10-09 16:55

Grove løjer. Var i tvivl om det var "almindelig" gadebelysning.

Altså ... Væk fra disse, når noget, som ikke tåler dagens lys, skal foregå.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-10-09 17:00

Citat
Ja, det er fuldstændigt surt og sørgeligt at vi har fået et samfund, hvor det er nødvendigt at overvåge noget som helst.
.

Vh C

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 12-10-09 18:29

Næh indoperer en GPS chip i samtlige borgere i danmark, så kan de da overvåge og bekæmpe kriminaliteten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-09 19:47

How - er det ikke min kone som står og spiser burger i MAC Donalds.
Så kan hun ikke nå hjem og lave mad til mig.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-10-09 11:13

Citat
How - er det ikke min kone som står og spiser burger i MAC Donalds.
Så kan hun ikke nå hjem og lave mad til mig.

Ja det jo lige præcis det som ikke er så rart.

Igår så jeg tv2 fra london hvor de har vildt mange kameraer og der sad dem der så på overvågnings kameraerne og grinte af en pølsemand fordi de han ikke vaskede hænder mellem hver ekspedition.

En anden gang så jeg at et overvågningkamera blev brugt til at filme ind i folks hjem selvom de sagde at det var forbudt og optagelserne blev så brugt til at straffe en kvinde fordi hendes veninde havde slået hende med vilje også sagt det var kæresten som havde gjort det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 12:34

Problemet er ikke overvågning - men de mennesker som sættes til at overvåge.
Sådan er det tit med betroede folk som ikke kan holde sig til jobbet.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-10-09 23:22

Citat
Problemet er ikke overvågning
Men at der er idioter, der gør det nødvendigt at lave overvågning .

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 14-10-09 04:47

Det er "fint" med overvågning, og så tjener overvågnings firmaerne også nogle flere penge, og det er da dejligt.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 14-10-09 11:05

Daws Kbh-N.

Nu må du altså se til, at du bliver seriøs. Det er alle vi andre sørme .

Vh C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 23-10-09 19:34

Ved nærmere overvågning, har jeg observeret, at det snart er længe siden, at der er indløbet rapporter i dette indlæg .

God weekend til alle "indlæggere" og spørger

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 24-10-09 05:12

Jeg er skam seriøs.

Er i princippet meget imod overvågning. Big Brother: Nazi/Stasi/Kommunisme/Super Kapitalisme.

Men har ikke selv noget "i klemme"!

Kan også godt se fordelene, at vold, hærværk, røveri stoppes.

Samt (meget vigtigt) at folk, som er bange for at gå på gader og stræder føler sig trygge, og går der.

Men er skeptisk, for så skal man jo overvåge døgnets 24 timer konstant.
(Og hvad med alle sidegaderne)

OG, ja : Sikkerhedsfirmaerne må da tjene fed kasse på det. = godt for direktørene + beskæftigelsen.

Skriver kun, fordi Cathcart lige skrev, at der ikke var nye rapporter i indlægget.

Kbh-N

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-10-09 23:15

Og jeg skrev, fordi det synes mig, at emnet er uddybet meget tilbundsgående .

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 26-10-09 05:17

Du har ganske ret. Og Scootergrisen burde lukke sit spørgsmål ...

Kbh-N

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-10-09 23:21

Jamen, er det da ikke bare skønt, at en københavner og en fynbo kan være så rørende enige !

Chris

PS! Mon Scootergrisen har fjernet fluebenet ved sig eget indlæg ?

Accepteret svar
Fra : Kbh-N

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-09 03:40

Muligvis ...

Men har før observeret, at Scootergrisens spørgsmål ikke lukkes, på trods af et "hav" af fine kommentarer for eller imod emnet. Sådan "skal" det nok være ...

Han venter nok (forgæves) på et svar fra Dr. Margrethe ...

KbhN

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-10-09 15:43

Doktor Margrethe hvem er det ?

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 28-10-09 15:59

Det er hende, der bor i Doktor Parken nummer 67, 3. tv.