/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook konti
Fra : mauritz
Vist : 2109 gange
111 point
Dato : 30-09-09 22:33

Goddag drenge og piger!

Jeg har et problem. Bruger vista - måske det er problemet. Men vil gerne sætte min mail klausmauritzen@live.dk op til at ku køre i outlook. Bruger mobilt bredbånd.

Men når jeg prøver at sende en mail melder den følgende:

Opgaven 'pop3.live.com - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC78) : 'Meddelelser kunne ikke sendes. Kontroller e-mail-adressen under egenskaber for din konto. Serveren svarede: 550 5.7.3 Requested action aborted; user not authenticated'

Opgaven 'pop3.live.com - modtager' rapporterede en fejl (0x800CCC92) : 'E-mail-serveren afviste dit logon. Kontroller brugernavnet og adgangskoden under egenskaber for din konto. Klik på E-mail-konti under Funktioner. Serveren svarede: -ERR authentication failed'

Min opsætning i konti er følgende:

Server til indgående post (POP3): pop3.live.com
Server til udgående post (SMTP): smtp.live.com

Serverport til indgående post (POP3): 995
Serverport til udgående post (SMTP). 25

Opret forbindelse via modem
Forbindelse er mobilt bredbånd (telia)

Hvorfor virker det ikke?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-09-09 23:37

Det er lidt et skud i tøven, sammen med et uddybende spørgsmål.

Live.dk, er det ikke det sammen som hotmail.com? Jeg ved det faktisk ikke, men er det så er der stor change for at det er der dit problem ligger. Hotmail.com kan ikke køres ind i outlook express 6 og outlook, det har microsoft lukket for. Men jeg er ikke sikker på det er derfor du har problemer, ud fra fejlbeskrivelserne ser det ikke ud til at være derfor, men jeg synes du skal vide der er mulighed for det.

For mig server ud som at det er dine indstillinger den kan være gal med. Det der slår mig mest er, at du vælger og makére at du bruger modem. Bare fordi du bruger mobilt bredbånd bruger du ikke modem.

Et lille citat fra http://da.wikipedia.org/wiki/Modem
Citat
Modem er en sammentrækning af modulation og demodulation.

En stykke computerudstyr, som omsætter computerens digitale oplysninger til lyd (modulation) og omvendt. Når oplysningerne er på lydform, kan de sendes over det almindelige telefonnet. På den måde kan man koble en computer til internettet ved hjælp af de almindelige telefonkabler. Betegnelsen anvendes også om ADSL-udstyr (bredbånd), som kan være med en indbygget router, men dette er ikke en selvfølge. Det er en udbredt misforståelse at det kun er på dialup forbindelser at betegnelsen er modem.

Du skal lade indstillingen være ved "Opret forbindelse via lokalnetværk (LAN)" Hvis du lige starter med at rette det og så vender tilbage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-10-09 00:35

Prøv at læse mit gamle tip: http://www.kandu.dk/Tip19335.aspx der står hvordan opsætningen skal være