/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
oppustet blå gurami
Fra : kbdut
Vist : 1975 gange
300 point
Dato : 19-04-03 16:04

min han blå gurami ser pludselig underlig ud. lige pludselig er han blevet meget tyk fortil lige efter gællerne og resten af kroppen ser tynd ud. det er ligesom han har svært ved at komme op og trække luft han har heller ikke rigtig spist, hvad kan der være galt??

Venlig hilsen

Karsten

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 19-04-03 16:28

har du prøvet at fodre den?

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 19-04-03 16:33

Vrigsted.
Ja det har jeg og det var kun de andre fisk der var interesseret og sultne.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-04-03 20:32

Uha!

Jeg er ikke den store akvarie-mand (eller fisk for den sags skyld). Det er mange år siden jeg havde så'n balje stående

Nå men jeg kan da henvise dig til nogle sider, som skulle ha' forstand på emnet... here we go!

http://akva-net.hjem.orangenet.dk/

http://www.maya.person.dk/

Det er vist lettere at give dig linket til alle siderne http://www.jubii.dk/Fritid/Hobbyer/Dyr/Akvariefisk/

Hygge med din... Gurami

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-04-03 20:38
Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 300 point
Dato : 19-04-03 20:40

Du kan gratisse melde dig ind på http://www.akvarieklubben.dk/soegning.asp

Søg på akvarieklubben.dk
Denne funktion er kun tilgængelig for registrerede medlemmmer af akvarieklubben.dk, det er 100% gratis at blive medlem og tager kun 2 min. så skynd dig at meld dig til her og få glæde af de mange fordele som medlem af akvarieklubben.dk.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-04-03 20:47

Om oppustede Guramier http://www.akvariesiden.dk/forum/search.php3?f=3&search=Oppustet+Gurami&match=1&date=90&fldsubject=1&fldbody=1

Nu hvor du siger, at Guramien var uden interesse, da du fodrede, så kunne dette være svaret (pluk fra en af ovenstående link art.)

Hun kan udemærket være med rogn og det er derfor hun er så stor, en anden mulighed er hun får alt for meget at spise..

Mit bud er en kombination af disse 2 ting, og hun kan faktisk godt dø af det hvis det fortsætter.

Prøv at fodre noget mindre....selvom de ser ud som om de er lige ved at dø af sult når man fodrer dem, så er det næsten aldrig tilfældet.

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 19-04-03 21:56

Æhh Clan det er en HAN og ikke en hun. Ellers tak for dine gode ideer har nu meldt mig til siden.

på for hånd tak og måske er det dig der løber med pointene, hvis der ikke kommer noget mere brugbart.

Venlig hilsen
Karsten

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 19-04-03 23:27

Hej.
Har den også mistet farbven og ser grå ud? Den er efter min mening syg og er sikkert i en fase, hvor den nærmeste fremtid er afgørende for, om den overlever. Læg nøje mærke til dens adfærd. Enten kommer den sig langsomt men sikkert, eller også.... tjaeh. Det eneste du kan gøre er, at passe på ikke at fodre for meget. Sørge for god iltning af vand, og så se tiden an.
mvh
Nocom

Godkendelse af svar
Fra : kbdut

Dato : 23-05-03 23:13

Tak for svaret CLAN.