/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Køb af Spejlreflekskamera
Fra : Jonn87
Vist : 1885 gange
100 point
Dato : 30-09-09 15:48

Hej, jeg er blevet lidt facineret at spejreflekskameraet pga. dets design, hurtige åbningstid og kvaliteten af billedet .. nu er jeg så på udkig efter et til mig selv!
Kameraet skal bruges til alt slags sjov og ballade, f.eks. går jeg til Springgymnastik, Udspring og Tennis og her skulle der nok tages lidt billeder.
Kameraet skal være så billigt som muligt og af god kvalitet!

Har i nogle forslag til hvad jeg skal vælge??
2000 - 4000 kr og helst i den billige ende (af kvaliteten )

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-09 15:54
Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-09-09 16:25

Hej Jonn87. jeg købte et Canon eos 1000D hos Føtex den 17/9. Det kostede 2999kr. Jeg fik at vide at det er vanskeligt at bestille den rette mængde hjem, så måske en Føtex butik stadigvæk har et på lager. Der hvor jeg kommer fra, er de villige til at undersøge om andre Føtex butikker ligger inde med det man mangler, så det er da umagen værd at prøve. Jeg har haft flere slr camera, men det her er virkeligt godt. malmin

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-09 17:23

Når Super Markeder sælger varer noget under prisen, er det fordi de køber stort ind,
men også typisk fordi det ikke er de nyeste modeller.

Det gælder også Cannon EOS 1000D.
Det nyeste og mest populære Cannon i øjeblikket er EOS 500D...

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-09-09 17:35

Måske er det ikke model 2009, men Canon(der skal kun et N i)EOS 1000D er fra2008, og man kan sagtens købe tilbehør til, så gammelt er det heller ikke. Jeg forstod også at det ikke skulle være i den dyre prisklasse, men at kvaliteten skulle være ok, og kvaliteten er ok!!! malmin

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-09-09 17:51

Man skal bare lige være indstillet på, at hverken EOS1000d eller EOS450d kan optage video.
Det kan jo næsten alle almindelige kameraer i dag.

EOS500 kan, men den er lidt dyrere (5000).

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-09 17:54

Netop, Canon EOS 500D er det mest populære camera, PT...

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-09-09 18:15

Så er der noget mit Canon EOS 1000D ikke helt har forstået!!!!!! jeg har lige optaget mine katte på video. malmin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-09 18:17

Med Canon G9 eller G10 har du ret gode kort på hånden til både still billeder og film
Men det er IKKE et spejlreflex.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-10-09 12:27

her kan du som regel gøre et godt køb,..
www.dba.dk

eller
http://www.guloggratis.dk/elektronik/kameraer/digitale-spejlrefleks-kameraer?has_picture=&q=digital+spejlrefleks®ionid=0

SØRG FOR AT HANDLE HVOR DU SELV KAN AFHENTE / AFPRØVE,
tjek / sammenlign evt. prisen :
http://www.kelkoo.dk/c-124901-digital-kameraer.html

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 02-10-09 20:57

Jeg har set på Canon eos 1000d fra tyskland til 2550 dkk..
Skal man bruge SDHC eller er alm. SD fint?

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 02-10-09 21:03

Jeg har et SDHC Card i mit Canon EOS 1000D. MALMIN

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 04-10-09 12:46

så står den mellem:
Canon EOS 1000D og
Olympus E-520 ..

hvad siger i til det??!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-10-09 15:00

Kik lige på, hvad de bruger af batterier. Hvis det ene af dem bruger almindelige standardbatterier, så er det altså en stor fordel. Specialbatterier kan godt være dyre. Og selv om de er genopladelige, så holder de ikke evigt.