/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Moms på en bil
Fra : Assist4dogs
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 30-09-09 14:00

Hv vil det koste at få moms på en momsfri bil...??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-09 14:06

momsen af anskaffelsesprisen.

Der har stået moms på fakturaen . Det er beløbet.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-09-09 14:06

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 6
- Annullerede 17
- Slettede 0
Ialt 24

Har der ikke været betalt moms,men det senere bare er blevet annuleret
vvdriver

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 30-09-09 14:15

wdriver - det forstår jeg ikke... Slet ikke det du har citeret...

Vi står og vil gerne købe en bil... men når kan kigger fx på guloggratis står der ved nogle gulpladsbilder at de er momsfri... og så er det jeg godt kunne tænke mig at vide hvad det koster med moms... er det bare 25 % oveni eller??

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 30-09-09 14:43

Når der står momsfri, betyder det, at der ikke skal lægges moms oveni prisen.

Hvis bilen er momsoligtig vil der eks. står 20000 + moms, eller også "prisen er eksklusiv moms"

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 30-09-09 17:16

Dova har ert.

Det betyder helt enkelt, at du som almindelig privatperson skal gå efter gulpladebiler med betegnelsen "momsfri".
Selv om det egentlig betyder det modsatte, nemlig at momsen ER betalt og inkluderet i salgsprisen.

Hvis der står eksklusive moms elelr + moms på prisen, betyder det at du direkte tager den annoncerede salgspris, og tillægger 25% i moms, før du kan eje og køre i bilen.

Bemærk også, at på gulpladebil, hvor momsen er (elelr bliver) betalt ved køb, får du automatisk de nye papagøje plader med gul/hvid nummer.

Bemærk også, at du som privatperson betaler ekstra ejer/misundelses afgift på gulpladebiler - uanset du betaler momsen.
Det bliver til rigtig mange penge over et par år, så det SKAL du overveje, når du lige synes sådan en varebil ser billig ud i annoncen.

Hvis du synes mit svar fortjener stjerner, mener jeg ubetinget du skal give dem til Dova, da han var først ude med det korrekte svar ...

Held og lykke med din nye bil ...

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 30-09-09 21:04

Du skal dog ikke betale "misundelsesafgift" på gulpladebiler registreret første gang før 1998. Det kan godt lade sig gøre, at finde en fornuftig gulpladebil - endnu da - selvom den har nogle år og sikkert mange kilometer på bagen.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 30-09-09 22:00

Den skal bare være før 1-6 98 og så en diesel så er du billig kørende de kan som regel køre mange kilometer inden de er slidt op.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 01-10-09 07:50

En kort bemærkning.
Såfremt det er til privatkørsel,skal der så ikke være betalt moms af bilen,får at han må køre i den???.
Det var ikke hans spørgsmål,men er han i tvivl ang. momsen,kunne han måske også ikke være klar over det sidste.
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : Assist4dogs

Dato : 01-10-09 09:39

Tak for svaret dova. Det hjalp os til at finde lige den bil vi gerne ville have.