/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
System Sprog Windows XP
Fra : Brassovitski
Vist : 1274 gange
100 point
Dato : 30-09-09 08:43

Hej
Jeg har en kollegas PC til rep, der er problemer med Iexplorer. Jeg kan så ikke installere den nye Iexplorer i dansk udgave, der kommer en meddelelse om at installationen (dansk) ikke understøttes af operativsystemets sprog (Engelsk). Den nuværende installation af Iexplorer er da også på engelsk, selv om systemet er sat op til at vise danske menuere osv. Jeg har en anelse om at der er en mulrilanguage version af Windows der er på maskinen, da det er en erhvervsmaskine.
Spørgsmål: Hvordan får jeg den danske version af Iexploerer installeret?
Venlig hilsne

Brassovitski

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-09-09 08:46

Det er sikkert en MOI (internationalt) installeret maskine, den kan du kun hente med windows update

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-09-09 08:47

Det kunne også tænkes, at systemet ikke er sat op til dansk under installationen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-09-09 08:55

Jeg vil nok snare mene at det er en engelsk version af windows og for at få en dansk version skal der installeres en dansk, man kan ikke bare skifte sporg.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-09-09 08:57

Multisprogs opsætninger skal sættes til dansk to steder under installationen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-09 09:02

Tak for svar, men det må kunne lade sig gøre at installere en dansk iexplorer, den gamle version 6 og 7 af Iexplorer der var på maskinen var på dansk, men så han min kollega selv været igang med at opdatere til version 8.0, og den er så lige pludselig på engelsk.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-09-09 09:04

Afinstaller den engelske ver. i tilføj/fjern, gå på windows update, og installer IE8 derfra.

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 30-09-09 11:12

Det er fordi det er en XP mediepc Jeg har det samme problem på min bærbare

Skelmose

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-09-09 11:48

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 4
- Besvarede 56
- Annullerede 43
- Slettede 0
Ialt 103

Gæt engang..Dansk er annuleret i din program
vvdriver

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-09 12:10

Har nu prøvet dette
Citat
Afinstaller den engelske ver. i tilføj/fjern, gå på windows update, og installer IE8 derfra.

Update vil kun installere den engelske version.

wdriver? Hvad mener du med at dansk er annulleret i wdriver??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-09-09 12:27

Du kan forsøge og afinstallere IE i tilføj/fjern og så hente den danske version fra www.microsoft.dk, i stedet for at lade MS update installere den for så bliver den bare engelsk igen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-09 12:59

til webnoob
Jeg har en downloadet dansk version. men der kommer bare besked om at installationsfilen ikke understøtter systemets nuværende sprogindstilling.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-09 13:06

Har løst problemet
Installerede den engelske version og satte menusprog til dansk, under Denne computer --->egeneskaber.

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-09 13:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Har selv fundet løsningen.
Tak for alle svar.