/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Konvertere .mov til andet?
Fra : Kristian1992
Vist : 480 gange
85 point
Dato : 30-09-09 06:42

Jeg har et lille Canon Ixus som jeg bruger til at filme med.
Filerne er kæmpe store og jeg vil gerne emaile nogle af dem.
Kan jeg komprimere dem eller konvertere dem s de kan sendes?
Hvordan gør man det?

Tak.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 30-09-09 07:12

Der er en indstilling i dit kamera der kan lave det så det er lige til at sende på nettet. Ellers så kan pinnacle studie lave lige det du skal bruge og det er næsten selvforklarende hvordan det bruges ellers så er der danske brugermanualer på nettet. God fornøjelse med det.

Accepteret svar
Fra : zeroXTC

Modtaget 95 point
Dato : 30-09-09 07:36

Hvis du går herind: http://media-convert.com/

Så kan du gratis konvertere alle mulige slags filmtyper til typer du selv vælger. F.eks. AVI så vil dine film falde meget i størrelse.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 30-09-09 07:45

AVI tror jeg ikke man skal bruge på nettet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-09 08:16

Citat
Filerne er kæmpe store og jeg vil gerne emaile nogle af dem.

Det er egentlig ret ligegyldigt HVAD du konverterer dem til - de vil ikke egne sig til email...

Langt de fleste emailservere til privatbrug har begrænsning på filstørrelser i en email og den ligger for de flestes vedkommende på 5-10 Mb...

Og der skal IKKE mange sekunders film til før den grænse er overskredet....

Godkendelse af svar
Fra : Kristian1992

Dato : 04-10-09 22:02

Tak for svaret zeroXTC.