/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Apportering i jagtforeninger
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 1204 gange
165 point
Dato : 28-09-09 22:10

Hejsa med jer

Affødt af et spørgsmål i et forgående indlæg om jagthundedressur, var spørgsmålet omkring tvangsapportering oppe og vende, først blev det benægtet at det ikke fandt sted, men senere i debatten blev det påstået at tvangsdressur i dag, er mildere end før i tiden, men tvang er vel tvang?

Erasmus

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-09-09 22:25

Nej ikke nødvendigvis.
Man kan sagtens være bestemt og konsekvent uden at bruge tvang

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-09-09 23:13

Citat
men tvang er vel tvang?

Man kan altså ikke sammenligne dyrs og menneskers opdragelse hvis det var det Du ville ind på.

Uanset om man hjemme opdrager en hund til at være en pæn familiehund kræver det skub og træk og strenge kommandoer indtil den har fattet hvem der bestemmer, og en klog hund opfatter ganske udmærket hvis man er sur på den, uden at have givet den et dask.

Har en hund gjort noget galt når dens herre ikke er hjemme skal han heller ikke skælde den ud når han kommer hjem, den aner simpelthen ikke hvad det drejer sig om og bliver forvirret.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-09-09 23:20

Hvori ligger uenigheden i det du skriver og det jeg har skrevet?

Dette er din påstand ikke min: Uanset om man hjemme opdrager en hund til at være en pæn familiehund kræver det skub og træk og strenge kommandoer indtil den har fattet hvem der bestemmer...

Det har jeg aldrig påstået er nødvendig.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-09-09 06:38

Når man påstår, det man har sagt, har man ikke sagt, kommer man til lyde som en politiker.
Og kender man folk der arbejder med hunde, kan der let opstå mennings forskelle, om hvad der er rigtigt og forkert når vi taler appotering, nogle evner at tale sig til rette med hunden, og så er der nogle der konsekvent mener at banke det ind i hunden et bedst, offte de samme mennesker der ikke evner at tage en diskussion uden at blive opfarende, og lave grimme ansigter.eller komme med nedsættende bemærkninger. Samme vi har set, at det er næsten ene samme person der starter balladen her på Kandu. Ingen nævnt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-09-09 07:01

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-09-09 09:08

Så kom der igen et ansigt, hvorfor mon??

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-09-09 09:42

I en vis herres verden er tvang nu om dage kun med flad hånd - for nogle år siden brugte man knyttet hånd eller stok og koralhalsbånd, i særlige og raffinerede tilfælde stødhalsbånd. Om det var tilfældet i Vejle ved jeg ikke, men iflg. en vis herres udsagn er det måske sådan det hænger sammen.

HabibiPro er inde på noget rigtigt i sin kommentar ovenfor - godt set !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-09-09 10:22

Til Øjenvidnet.

Hvis jeg fik det af se, nogle brugte stødhalsbånd, kunne det være jeg kunne blive så gal i skratten at jeg med min store klo, tog halsbåndet og satte på sådan en person, så de selv kunne mærke følgerne, men så mister man vel jagttegnet for vold, den slags små lorte vil vel straks anmelde, da de selv er små sygelige personer, der selv er opdraget med vold.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-09-09 10:50

HabibiPro

Jeg er helt enig med dig vedr. stødhalsbånd, som forøvrigt er forbudt af anvende !!! Desværre hører man det stadig bruges i visse kredse, jeg har desværre ingen navne at kunne hænge dem op på, men hvis jeg fik kendskab til personer som bruger dem, ville en anmeldelse blive sendt straks !
Det er en fallit-erklæring at bruge den slags midler og noget forbandet dyrplageri - så er det sagt !

Noget helt andet jeg faldt over i bb1's tråd:" Nu må hyler snart finde ud af. ", skriver oraklet den 270909 kl. 17.58: "Neheeeee helst heller ikke rom - det er mest til negere .........." ?? Hvordan skal det forståes ? Er det lidt racistiske undertoner eller ? Jeg kan ikke tro det, men det kan være forfatteren selv vil forklare sig ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-09-09 11:41

Øjenvidne - personfnidder...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-09-09 11:48

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-09-09 09:42

--------------------------------------------------------------------------------
I en vis herres verden er tvang nu om dage kun med flad hånd - for nogle år siden brugte man knyttet hånd eller stok og koralhalsbånd, i særlige og raffinerede tilfælde stødhalsbånd. Om det var tilfældet i Vejle ved jeg ikke, men iflg. en vis herres udsagn er det måske sådan det hænger sammen.

HabibiPro er inde på noget rigtigt i sin kommentar ovenfor - godt set !

Øjenvidnet4

Kunne man måske få oplyst hvilken Herre der er tale om,så ikke alle de mange mennerske,som igennem årene har trænet i Vejle skal være under mistanke om at bruge EL..

Jeg har kun haft kendskab til en person og hvis det er hans navn i fisker efter så har jeg nævnt det mange gange her på Kandu og gør det gerne igen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-09-09 16:47

BB1

Jeg har, som ovenfor anført, ingen navne at give dig. Hvis jeg var 100% sikker på navnet, ville en anmeldelse tilgå politiet omgående !
Hvem du selv har i tankerne, kan jeg ikke vide, men hvis du er sikker på at vedkommende har brugt eller bruger stødhalsbånd, så må du jo anmelde vedkommende - alt andet ville være forkert - men du skal være bombesikker i din sag - er du dét ? Så afsted med ham !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 29-09-09 16:50

Lad os få navnet du før har nævnt

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-09-09 18:37

Balladegaard har påstået der ikke bruges tvang i apportering, det bruges i mange jagtforeninger under DJ, f.eks. Vejle
Citat
Vi er en forening, som har eksisteret siden 1944.

Foreningens formål (jævnfør § 2) er:
at samle alle jagthunde interesserede for derigennem at gøre det muligt at få hunde tilført de forskellige dressurfag og samtidig selv få undervisning i hvorledes og hvordan man fastholder dressuren.

Måske en lidt "gammeldags" formulering, men dette er ordlyden fra den oprindelige målsætning for foreningen.

Vi har dressur i følgende dicipliner:

Fordressur, hvor det er det grundlæggende der skal arbejdes med, det være sig lydighed i almindelighed, såsom hinter, dæk. Der arbejdes med tvangsapport, hvor hunden skal lære at tage apportemne på kommando. Senere bruger vi "rigtigt" vildt såsom duer, ænder, krager etc. De sidste gange vil der også være lidt vandarbejde, hvor hunden lærer at gå i vand i en lille sø vi har til formålet.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 29-09-09 20:52

Bent Ballegaard.

Det ville være på sin plads, om du oplyste eller anmeldte den person du kender til, til politiet. Man kan ikke have såden en dyremishandler til at gå rundt og bare lade som ingenting - lidt analogt til den med hæleren er lige så slem som stjæleren. Det er simpelthen din pligt !

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-09-09 21:34

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-09-09 16:47

--------------------------------------------------------------------------------
BB1

Jeg har, som ovenfor anført, ingen navne at give dig. Hvis jeg var 100% sikker på navnet, ville en anmeldelse tilgå politiet omgående !
Hvem du selv har i tankerne, kan jeg ikke vide, men hvis du er sikker på at vedkommende har brugt eller bruger stødhalsbånd, så må du jo anmelde vedkommende - alt andet ville være forkert - men du skal være bombesikker i din sag - er du dét ? Så afsted med ham !

Øjenvidnet4
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Forskellen på dit og mit indlæg er, at jeg beskylder ikke en hel forening for noget, som jeg ikke ved foregår eller ej!

Jeg har flere gange nævnt det kennel navn, som jeg ved bruger strøm i opdrasgelsen af deres hunde og hvis han gør det og jeg er i nærheden, så kan du være ganske sikker på, at han bliver anmeldt omgående, men som du selv skriver, så skal der sikre beviser på bordet..

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 29-09-09 21:43

Til Provsten.
Vi kommer nok ikke videre i denne debat. Dem der behandler dyr og mennesker med vold, er med stor sandsynlighed nogle der selv har oplevet det ene nederlag efter det andet, og samtidig har oplevet en voldelig barndom, og ofte med sprut kiv og kævl, og ikke kender til andet og deved blivet skadet for livs tid.hvis der ikke gøres noget i tide.
Et tydelig tegn, på sådanne personer er deres måde at gøre opmæksom på dem selv, er med selvhævdelse og kværolanteri, ja nogle stakkels småbegavde personer der burde have hjælp.
Her på Kandu oplever vi en person der snart har udelukket alle andre debattøre, og med hans egen opfattelse, er det ikke ham selv der noget galt med, alle andre er tåber

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-09-09 03:42

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-09-09 22:23

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har selv gået der, så sent som i år og den tvang der bruges er ikke meget anderledes, end den der blev brugt for 20 år siden.

------------------------------------------Sanhedsvindet skrev dette------------------------------------------

Så har du altså trænet tvangsapport i år 2009 så må du da sandelig være den bedste til at forklare hvordan man gør..

Hvis jeg kom et sted hend hvor de bruger de samme metoder,som for 20 år siden ville jeg straks finde et andet sted at træne hund og nej jeg træner ikke hund i Vejle....

Så det er altså ikke mig I skal spørge

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 30-09-09 16:09

Først beklager spøgelset fra ølsted over den sidste tråd som handlede sig om tvang blev lukket for tidlig, nu er lejlighed for at give alle os uvidende en belæring i hvad ordet tvang betyder betyder når hunden tvinges til at apporterer en apportbuk, lad os høre BB1 du bruger helt sikkert selv tvang når du lære din hund at apporterer.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-09-09 16:45

bb1

Nu er det ikke mig der har sagt, at man bruger tvangs-apportering i Vejle - husk lige det !

Jeg kan tilslutte mig HFranzen's kommentar - jeg så også du beklagede dig over at Provstens tråd om tvang blev lukket, "da det begyndte at blive interessant" - jeg vil sandelig også se frem til din forklaring på, hvordan du selv bærer dig ad ! Jeg kan ikke tro du selv benytter den gammeldags måde at lære apportering på - eller ???

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-09-09 17:13

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 30-09-09 16:09

--------------------------------------------------------------------------------
Først beklager spøgelset fra ølsted over den sidste tråd som handlede sig om tvang blev lukket for tidlig, nu er lejlighed for at give alle os uvidende en belæring i hvad ordet tvang betyder betyder når hunden tvinges til at apporterer en apportbuk, lad os høre BB1 du bruger helt sikkert selv tvang når du lære din hund at apporterer.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er nemt at svare på. N E J.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-09-09 17:24

Igen brillierer skvattet som man kunne forvente - ingen forklaring på nogetsomhelst, blot et NEJ !
Men det er naturligvis heller ikke rart at blive stillet til regnskab for de synder han har begået og måske stadig begår ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-09-09 18:15

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-09-09 17:24

--------------------------------------------------------------------------------
Igen brillierer skvattet som man kunne forvente - ingen forklaring på nogetsomhelst, blot et NEJ !
Men det er naturligvis heller ikke rart at blive stillet til regnskab for de synder han har begået og måske stadig begår ?

Øjenvidnet4
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Der blev stillet et spørgsmål og det blev venlig besvaret. Desværre for spørgeren var svaret ikke som han havde forestillet sig - derfor et nyt pladder indlæg, som slet ikke kræver noget svar.

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 165 point
Dato : 01-10-09 07:24

Kære bb1

Først brokker du dig over en tråd bliver lukket før tid, så bliver der lavet en ny tråd hvor du kan forklare dig, så nægter du nu hvor muligheden er der, for at give en uddybende forklaring på tvangsapportering i dag og for lang tid siden.
Helt ærligt bb1 du bruger selv tvang når du lære din hund at apporterer, jeg er helt sikker på du høre til den kategori, hvis hunden ikke vil tage apporten, åbner du munden på den og tvinger den til at fasholde apporten, hvor du med dyb truende stemme siger "hold fast"
Kan du ikke lige forklare os uvidende om hvad du gør, hvis nu hunden smider apporten
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 11:27

Du tror jeg gør. Du ved ikke.

Hvis du vil vide hvordan jeg træner hund, så deltage i træningen sammen med mig?

Det koster lidt, så hvorfor skulle jeg gratis her øse ud af min viden til dig?

Du forsøger jo at fortælle alle andre, at du skam ved hvordan jeg gør, men du aner ikke en pind om det, så stop dine gætterier.

Jeg træner kun hund med folk, der seriøst vil noget med deres hund og resultaterne dem kan du læse på min hjemmeside www.bb-jagt.dk der er også link og billedere af andre som har opnået top resultater med deres hunde og det gør man altså ikke ved tvang

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-09 13:19

Hørt i mosen, mens et par anskudte ænder basker i vandet:

"Hør nu her, Deres velbårene møgkøter!! Er der nogen speciel grund til at De ikke gider bevæge Deres højvelbårne røv ud i vandet og hente 2 anskudte ænder"?????

Nu er Ballehyleren jo afskåret fra at udtale sig i denne sag, idet han kun bruger sin hund til parader. Rigtig jagt kender han ikke meget til. Det har han jo selv skrevet. Faktisk har han ikke drevet jagt i tiden fra før blyhaglene - det har han også skrevet. Han spiser heller ikke meget vildtkød - det har han også skrevet, såeeeeee fra hans side kommer der nok ingen kommentarer.

Derudover vil jeg da gerne have nogle forslag til hvordan man løser ovenstående situation. Jeg accepterer ikke et svar, som går ud på, at jeg selv svømmer ud efter ænderne.

Er det pga. politisk korrekthed (eller hvad) at man ikke vedkender sig "gummistøvlemodellen str. 45", hvis køteren får nykker midt i jagten og helt glemmer, at den er højt præmieret ved særlige lokale prøver i det midtjyske???

NuL Putte. Hunden skal pinedød apportere alt anskudt fuglevildt - frivilligt eller tvunget. Ellers er den ikke egnet som jagthund.

Forresten Bent Ballehyler. Døde din hund ikke af en hjerneblødning. How come?????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 17:41

- en sådan gang fuldemands vrøvel kræver og får ingen svar....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-09 18:35

Tak, Bent Bagskudt. Rigtig mange tak.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 19:33

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-10-09 21:30

Det er da det groveste jeg har hørt, tage penge for at øse ud af sin viden, og hvad er BB viden fortæl om det er at tvinge hunden til at hente og bringe eller det er at lege det ind i hunden til hente og bringe, jeg har set hunde komme krybene og bange når de skal bringe vildt, fordi de aldrig ved hvornår de skal afsraffes.
Habibi Pro hund har fået leget det ind, fra hvalp. BB skulle se hvordan hunden i dag nyder at hente den ene due efter den anden, og sågar et par gæs her til aften, hvor den bringer alt med lovrende hale.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-10-09 00:14

over dit indlæg. Er du naiv eller blot dum?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-10-09 01:30

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-10-09 05:59

- du er ellers ved at lære det..

Tonganeseren/E.B.Berthelsen når han yder sit bedste

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 02-10-09 10:21

over dit indlæg. Er du naiv eller blot dum?

Så så bette Bent

Måske nok begge dele, vi har jo også gået i samme skole, og lært lige lidt, såvidt jeg husker kørte bette Bent ikke på skolens bedste cykel.
Det du var god til, var at hyle og sladre om andre, derfor drille alle dig, ligesom her på Kandu.
Bette Bent du har gennem livet fået for lidt efter uddanelse, ellers ville du havde været blevet så klog du havde opdaget det

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 02-10-09 11:24

Tak for svaret TheRealDeal, dit svar kan da være lige så godt som de andres og bb1 vil ikke svare trods hans brokkeri
Erasmus

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-10-09 11:45

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 02-10-09 10:21

--------------------------------------------------------------------------------
over dit indlæg. Er du naiv eller blot dum?

Så så bette Bent

Måske nok begge dele, vi har jo også gået i samme skole, og lært lige lidt, såvidt jeg husker kørte bette Bent ikke på skolens bedste cykel.
Det du var god til, var at hyle og sladre om andre, derfor drille alle dig, ligesom her på Kandu.
Bette Bent du har gennem livet fået for lidt efter uddanelse, ellers ville du havde været blevet så klog du havde opdaget det
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samme skole det er da en løgen,der er til at forstå - jeg gik nemlig til skole eller også blev jeg kørt,hvilket var et stort privilegie dengang. ( Det kan du faktisk læse om i min bog: Kratluskeren og andre fortællinger) Kan købes via min hjemmeside.

Så hr. eventyrs fortæller brug dine kræfter på noget andet ind løgnhistorie om andre mennesker. Få dig dog et liv.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-10-09 12:06

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 02-10-09 11:24

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret TheRealDeal, dit svar kan da være lige så godt som de andres og bb1 vil ikke svare trods hans brokkeri
Erasmus

Hvis nogle kun vil personfnidder er jeg i mon gode ret til ikke at svare!!!!!!!

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 02-10-09 14:03

Til BB nu er der grænser for var Habibi Pro gider at læse fra selvoptaget personer,når man i forevejen kender dig så godt.
Det er snart længe siden, og hvordan du kom i skole kan jeg dårlig huske, den med du ikke havde slolens hurtigeste cykel skulle forståes sådan, at dengang havde du også en svag fatte evne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-10-09 14:26

Helt enig.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 02-10-09 14:34

HØRT

Kommentar
Fra : bb1