/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fjerbetjening tænder mit tv
Fra : kharboe
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 28-09-09 21:28

Hej.
Har en fjernbetjening til min yamaha soundbar som tænder mit fjernsyn hver gang jeg trykker på den.
Det gælder alle knapperne. Slukker jeg så for tvét, tænder det lige så snart jeg bare vil øge lydstyrken en smule.

Nogle ideér til hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-09-09 21:31

skruer du op for lyden når tv er slukket.
Har du en skrue løs ?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-09-09 21:41

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 4

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 28-09-09 22:01

Mon ikke det er når han vil øge lydstyrken på hans yamaha soundbar

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 28-09-09 23:43

På noget elektronik kan man ændre på den kanal/kode som fjernbetjeningen bruger, og dermed undgå at to komponenter forstyrrer hinanden.

Prøv at kikke i manualen for din soundbar og/eller for dit TV om de har den mulighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-09 07:57

Masser af fjernbetjeninger "forstyrrer" hinanden og det er de færreste der kan ændres (særlig på "billigprodukter").....

Det er sådan noget man bare må leve med eller stille produkterne så langt fra hinanden at de ikke forstyrrer....

Det er meget værre med "tilbud" på trådløse ringeklokker når hele opgangen køber det samme tilbud

Kommentar
Fra : kharboe

Dato : 29-09-09 17:55

Køber nogenlunde ideén med kanal/koden på fjernbetjeningen.

Ja. vil fx. skrue op eller ned for lyden på min yamaha soundbar mens jeg hører radio. Er fjernsynet slukket så tænder det.

Faktisk hvis fjernnsynet er slukket, så tænder det uanset hvilken knap på fjernbetjeningen jeg trykker på.

Konen siger jeg har en skrue løs.

Har haft snakket med LG i dag ang. mit mit Plasma tv. De gav et par ideer men ikke noget entydigt løsningsforslag.

Og kan ikke få fat i Yamaha Danmark.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-09 18:19

Hvis ikke et af produkterne kan omstilles er der ikke noget at gøre andet end at holde dem MEGET langt fra hinanden.....