/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilla Sinic vil ikke starte
Fra : hhsk
Vist : 371 gange
40 point
Dato : 28-09-09 10:15

Hej står med en Aprilla Sonic der ikke vil starte. Først gik den i stå når den blev varm (ingen gnist) Jeg gik ud fra at det var tændspolen. Den har jeg skiftet, samt tændrør. Jeg må indskyde at den indtil denne defekt startede rigtig godt. Der er efter skift af tændspolen en rigtig fin blå gnist (4mm fra stel) når jeg forsøger at starte bliver tændrøret også vådt. D.v.s. både gnist og brændstof er til stede, men hvorfor F..... starter den ikke?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-09-09 10:22

Har Du prøvet at sende den på værksted ???

Kommentar
Fra : hhsk

Dato : 28-09-09 17:23

Hvad F..... skulle jeg så skrive herind for

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-09-09 17:19

Er der kompression ?
Prøv og drej kickstarter med hånden og se om den kører let rundt eller om der er modstand som der skal være.

Jeg har lige nu et problem med at batteriet ikke bliver opladt, jeg vil tro det er en løs forbindelse så hvis jeg kører med forlyset tændt så kan jeg ikke kører men hvis jeg slukker forlyset så kan jeg godt.
Prøv og sluk forlyset og se om der er nogen forskel.

Prøv også at checke dit batteri, mål hvor mange volt der er på. Kan du bruge el starteren ? eller er det ikke nok strøm på batteriet til at starter motoren kan dreje rundt ?

Du kunne også prøve og rense CDI stikket måske er det en løs forbindelse... check også om sikringerne er sprunget.

Kommentar
Fra : hhsk

Dato : 30-09-09 15:43

Jeg har prøvet noget af det, og jeg tror at det er kompression der mangler. Med hensyn til Dit problem: prøv at tjekke Din stator om en af spolerne er brændt, hvis det er tilfældet ja så er det en lidt pebret sag lidt afhængig af hvad Du kører på. Men vær sikker på, hvis Du skal skifte stator, at Du får den der passer 100% ellers får Du vrøvl med spændingen til lyset. Men held og lykke

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-10-09 18:17

Jeg fik opladt mit batteri med batteri oplader og renset diverse ledninger ved CDI, spændingsregulator men batteriet løb tør for strøm igen så det bliver stadig ikke ladt op så nu vil jeg måle på din stator spole og se hvad der er galt.