/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Indien
Fra : Nanabanana
Vist : 447 gange
400 point
Dato : 27-09-09 10:14

Bedste rejsetip til Indien?

Rejser med en veninde i 2½ måned (jan-marts) og tænker på en rute, som denne: Delhi - Agra - Varanasi - Chennai (hele østkysten med mulighed for stop undervejs!) - Kerala - Goa.

Jaipur kunne vi evt. også tage til. Og så vil vi gerne have Sri Lanka eller Nepal med på turen.

Går vi glip af noget?

Tips om rejsen, ruten, vaccinationer, must-see-places, osv osv osv vil være fantastisk! :) Generelle råd...

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 27-09-09 10:18

For resten er jeg 20 år :) og rygsækrejsende... mit budget ligger på omkring 30.000 for hele rejsen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-09 11:35

Det eneste jeg ved noget om er vaccinationer, en jeg kender skulle stikkes mod 9 eller 11 forskellige ting ind, og jeg kan ikke engang huske om det blev givet som kombination.
Dog besøgte han kun Delhi og omegn en uges tid.

Goa......får Du ikke nok kærlighed herhjemme ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-09 12:04

I skal have visum for at kunne rejse til Indien

Citat
Turister, som ønsker at besøge Indien, vil under normale omstændigheder få udstedt et 6 måneders multiple entry turistvisum, der gælder fra udstedelsesdagen. Turistvisa kan ikke forlænges og kan ikke konverteres til en anden type visum. Det gældende gebyr for denne type visum er Dkr. 350, 00.

http://www.indian-embassy.dk/Danish%20Pages/visa.dan.html

Udenrigsministeriet rejsevejledning kan du læse her

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerDinRejse/Rejsevejledninger/RejsevejledningIndien

Med hensyn til vaccinationer, så skal du tale med din læge.

Rejse til Nepal kræver også visum

http://www.ambkathmandu.um.dk/en/menu/ConsularVisaServices/VisaRequirementsForDanes/VisaRequirementsForDanes.htm

Rigtig god tur

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 27-09-09 14:23

Tak :)

Har nogenlunde styr på både visum og vaccinationer - ska vist have 4-5 stk.

Vil meget gerne have en masse rejsetips