/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor er Else Rasmusdatter for?
Fra : 2601
Vist : 717 gange
300 point
Dato : 27-09-09 03:20

Hvor er Else Rasmusdatters forældre i Hunseby i FT 1845?

Jeg kan ikke finde dem.
Hun er født 26 marts 1841 i Hunseby Sogn i musse herred, Maribo Amt.
Hunseby Kirkebog side 79 nr. 11. Opslag 40, 1834-1849.

Hendes far er Rasmus Nielsen og hendes moder er Ane Margrethe Pedersdatter.

Else Rasmusdatter bliver konfirmeret 15. april 1855 i Hunseby Kirke. Her er hendes mor død.
Hunseby Kirkebog side 307 nr 12. Opslag 154 , 1849-1891.

Else Rasmusdatter må være i FT 1850 og 1845 men jeg kan ikke finde hende.

På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : torbenhammer

Modtaget 300 point
Dato : 27-09-09 07:33

Hej 2601

I FT 1850 er familien her:

Maribo, Musse, Hunseby, Hunseby By, et Huus, 52-F2, FT-1850, B9421
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Nielsen 32 Gift Inds. - er i Slaveriet do [h. i S.]
Ane Margrethe Pedersdatter 39 Gift hans Kone, ernærer sig ved Dagleie [Rasmus Nielsen] do [h. i S.]
Else Rasmusdatter 9 - deres Datter [Rasmus Nielsen og Ane Margrethe Pedersdatter] do [h. i S.]
Johanne Sophie Christiansdatter 33 Ugift Er tilhuse hos Huusfaderen [Rasmus Nielsen og Ane Margrethe Pedersdatter] Kjøbeløv s. [Maribo] A.
Sine Larsen 1 - hendes Barn [Johanne Sophie Christiansdatter] h. i Sognet

--------------------------------------------------------------------------------

I FT 1845 er dette et godt bud:

Maribo, Musse, Hunseby, Grimstrup By, et hus, 155.2-F2, FT-1845, B8340
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anne Larsdatter 70 Enke almisselem Hunseby
Grethe Pedersdatter 33 Gift almisselem Hunseby - ( =Margrethe)
Else Rasmusdatter 3 - hendes barn Hunseby

At faderen ikke er med, kan skyldes, at han også her er indsat.

Mange hilsener
Torben Hammershøj

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 27-09-09 08:26

Tak for svaret torbenhammer.

Nu må jeg se at finde deres vielse for evt er det Ane Margrethe Pedersdatter der er død i Husnebu 41 år gammel, men skriften er så utyddelig at jeg nok må på Landsarkivet for at se det.
Jeg er ked af at der ikke står hvor Ane er født.

Men jeg siger mange tak for hjælpen

Med venlig hilsen