/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
jakkesæt i kina
Fra : mobergkl
Vist : 2304 gange
500 point
Dato : 26-09-09 19:00

Hej kandu brugere.
Er der nogle af jer der ved hvad et skrædersyet jakkesæt koster i kina. det behøver ikke at være mærke vare men bare sådan ca pris, og hvilket mål skal de bruge for at lave et sæt. ( det er en ven der skal til kina)
mvh kenneth l

Kommentar
Fra : AsmussPro

Dato : 26-09-09 19:30

En af min venner har været i Kina for nogle år siden. Han fik syet 3 jakkesæt for 1500,- per stk. Han siger, at det er afhængig af hvor man får dem syet. Skrædderen tager selv mål og så går der 3-4 dage så er sættet færdig. Imponerende til den pris synes jeg.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-09-09 19:37

Et alternativ er at bruge et dansk firma, som får syet i Østen, så kan du selv være med i processen, og det er også billigt

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/1108094907.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-09 20:07

Hvorfor får han det ikke syet når han er derovre ?

For at et jakkesæt skal sidde perfekt skal der tages en del mål, og for at gøre det helt elegant kan han samtidig få syet nogle skjorter også.

Kommentar
Fra : mobergkl

Dato : 26-09-09 20:14

Hej luffeA
det er ikke mig selv der skal afsted det er min ven som skal til kina så ville jeg bare give hende mine mål med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-09-09 20:36

Her kan du se de mål en skrædder skal bruge for at sy en habit

http://www.annespang.dk/images/Maaltagning/dk/mand/jakkesaet.pdf

Min søn har tidligere fået syet habitter og skjorter hos Lee Baron

http://www.casecompetition.com/partners/lee-baron

som et par gange om året kommer til Danmark.

Held og lykke med projektet.

Jeg håber habitten kommer til at passe dig

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-09-09 23:36

Følgende citat stammer fra en Dansker, der er Kinesisk gift, og bor i Kina,
man kunne jo fristes til at tro han ved lidt om forholdende i Kina, og deres specielle skikke,
det foregår mildt sagt,.. ikke som i Danmark.

Citat
Jeg var til skrædderen for at få syet et jakkesæt, det alene er en oplevelse som alle burde prøve. Vi tog til en af de bedste skræddere i byen, for ligesom at være lidt sikre på kvaliteten. Jeg skulle vælge mellem mindst 200 stofprøver og også vælge foer, lukning, knapper o.s.v. Så tog han ellers mål på kryds og tværs, alt imens han råbte meget højt til assistenten der stod og skrev det hele ned. Det tog omkring 45 min før han var tilfreds og vi havde valgt den model vi ville have. Det blev til et rigtig flot jakkesæt men dyrt var det også. 1400 Dkr for 2 par bukser og en jakke er dyrt i Kina, men man får ikke syet meget tøj i Danmark til den pris.
Jeg har senere handlet i de mindre butikker, en ven fik syet et tilsvarende jakkesæt for 350 Kr og der var alt faktisk også iorden. De tog mål og da han prøvede jakken, ville de rette lidt nogen enkelte steder. Det blev også et flot resultat og prisen er jo ikke skræmmende…………

http://www.suzhou.dk/
http://www.suzhou.dk/index.php?id=43

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-09 00:51

Jeg så i TV noget tilsvarende fra Ægypten hvor man også kan få syet tøjet billigt, skrædderen og hans assistent målte næsten overalt, og hylderne i butikken var fyldt med stoffer fra gulv til loft.