/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Opvasketabs m.m. ?
Fra : Nul7
Vist : 1307 gange
100 point
Dato : 26-09-09 13:43

Har lige fået at vide, at disse her forskellige tabs man bruger i husholdningen som f.eks. til opvaskemaskiner, kalktabs til vaskemaskiner og mange flere, - at de stopper kloakkerne til med noget der er utroligt svært at fjerne, sætter sig som et hårdt lag.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-09 13:44

Det afhænger vel af vandets temeratur?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-09-09 13:51

Brug pulver i stedet. Det er bedre og billigere. Opløses også lettere.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-09-09 14:01

Lytter du til rygter, eller har du det fra nogen med forstand på de dele? Tabletter til opvaskeren opløser sig i vores maskine fint i koldt vand. Med hensyn til kalktabletter til vaskemaskinen: Regn lidt på prisen og bliv så enig med mig i, at det er billigere at dosere vaskemiddel efter anvisning på pakken end at putte både vaskemiddel og tabletter i.
mvh
pbp

Noget andet er, at man skal ikke skylle gipsrester, spartelmasse eller cementholdig mørtel af et sted, hvor vandet kommer i et afløb. Det vil nemlig afsætte hårde, uopløselige lag i afløbssystemet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-09 14:48

Jeg tror ikke det har noget på sig, for når jeg læser rundt omkring, står der intet om det, men til gengæld kan du læse om pris og kvalitet af tabletterne

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0905132105.htm

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-09-09 16:45

Hvis det var så hårdt og besværligt at få af, mon det så ikke også ville sætte spor på tallerknerne?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-09 18:14

Alle fyldstofferne kan godt sætte sig i husets fedtbrønd.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-09-09 19:44

Du kan fjerne det med ultralyd. Hvis du sender ultralyd ned i afløbet på din kikkenvast vil det fjerne alt der sidder i dit afløb. Sørg for at din kat er lukket inde i et skab når du gør det, da den ellers vil blive ret sur på dig.