/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
samarbejdsvanskligheder
Fra : hotstuff01
Vist : 1654 gange
200 point
Dato : 25-09-09 21:22

kan ens leder bruge klassikeren med samarbejdsvanskligheder eller skal der være en form for dokumentation

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 25-09-09 21:30

Den er stadig gangbar også uden begrundelse

Kommentar
Fra : achton

Dato : 25-09-09 21:36

netop, den lede leder bestemmer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-09 21:38

Og pt. er det også meget brugt -- ingen arbejde -- krisen kradser

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 21:42

Samarbejdsvanskeligheder er man nødt til at acceptere som grund, det er vist sjældent sket at en enkeltsag med advokater indblandet er taget op, under alle omstændigheder kan man ikke fortsætte i jobbet uanset at lederen har uret.
Er lederen et dumt svin men sidder fast i stillingen med hans egne chefers accept er der intet at gøre, medmindre man vil gøre det til en arbejdskonflikt sammen med kollegerne.

Men kun Du ved om der har været konfrontationer eller at kemien bare ikke har passet, hvis Du til gengæld arbejder i et kriseramt firma og kender økonomien godt nok til at der skal ofres en burde de have skrevet den grund istedetfor.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 25-09-09 21:43

er han et dumt svin, så sig det til ham,
vi har ytringsfrihed

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 25-09-09 22:17

Du skal under alle omstændigheder kontakte din fagforening i forbindelse med en fyring. De vil kunne give dig et specifikt svar, der passer til lige netop din situation. Men jeg mener, der SKAL være dokumentation.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 22:56

Hmm, jeg er selv blevet fyret engang helt uden begrundelse, men min chef det sted var nu også øretæveindbydende og fik iøvrigt selv silkesnoren ½ år efter

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 200 point
Dato : 25-09-09 23:19

Desværre findes der rigtig mange lede karle ude i erhvervslivet, som er en person overfor ledelsen, og en anden overfor personalet.
De er i stand til, med deres falske væsen, at få ledelsens fulde opbakning, for derefter, at køre personalet rundt efter deres forgodtbefindende.
Jeg blev for 6. mdr siden fyret af sådant et svin. Men, jeg glemmer ham aldrig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 23:32

En mellemleder er sgu mange steder ikke et ønskejob at have, på mit sidste job havde jeg flere hvor ledelsen ikke havde forstand på ansætte de rigtige, og intensive lederkurser var en by i Rusland.

Havde ansøgerne "erfaring" fra et tidligere job af samme karakter var det nok for direktøren, jeg afslog selv at blive forfremmet flere gange da jeg kendte ham for godt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-09-09 07:26

Interessant så mange der svinder lederen til i denne tråd, hvor står der henne, at han fremstår som et dumt svin?

Kan det tænkes at der rent faktisk ER samarbejdsvanskeligheder, og kan det tænkes at det ikke er lederens skyld?

Kommentar
Fra : hotstuff01

Dato : 26-09-09 08:56

reset det er lige præsis sådan lederen er, en overfor ledelsen og en anden overfor personalet, overfor personalet lyver han konstant, lederen har faktisk selv været under opsyn fra den øverste ledelse i en periode, og der er rigtige mange eksembler på hans køren chikane mod personer der siger sin mening på en ordenlig og sobert måde, men sandheden sviger åbenbart, har fungeret upåklagelig i denne virksomhed i 20år uden problemer, men der er nok ikke andet for at samle så mange beviser mod ham og så¨køre en sag i forbundet, og så kunne hans mobil nummer nok godt finde plads på en rasteplads for homoseksuelle, intet imod dem, men det har han

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-09 10:34

Lige netop den type var jeg under i 12 år og søgte selv væk fra jobbet flere gange.
Det skal dog siges at han var bragende dygtig og kun ondskabsfuld overfor andre 1/4 af tiden, men det var rigeligt, han blev heller ikke smidt ud før at vi på et tidspunkt fik en ny personalechef der havde forstand på mennesker.
Hvis Din leder har chikaneret en homoseksuel på jobbet er det ret alvorligt i sig selv, det kunne muligvis få ham til at tænke sig alvorligt om hvis der kom en anklage.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-09-09 16:00

Der er en tidsforskel i om man har nyansat eller har været på arbejdspladsen gennem flere år. Erman ny, er der ikke så meget at gøre. Har man derimod været på arbejdspladsen gennem en årrække, opstår der jo "ikke lige pludselig" samarbejdsvanskeligheder.

Er der kommet ny organisation/leder? Har andre fået problemer? Hvis man bliver afskediget pga. samarbejdsvanskeligheder, har man som oftest fået besked på dette gennem samtaler - fx MUS-samtaler.

Andre gange ser man, at der pludselig er samarbejdsvanskeligheder - som så fører en fagretslig sag med sig, som evt. vindes af lønmodtageren - og arbejdsgiveren skal betale en erstatning - som han ofte gør for at slippe af med den ansatte. Det er næppe i nogens interesse, at man, når en sag vindes, skulle fortsætte i samme virksomhed.

Godkendelse af svar
Fra : hotstuff01

Dato : 27-09-09 19:15

Tak for svaret Reset.