/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
TV seere
Fra : FrejaFlop
Vist : 531 gange
35 point
Dato : 25-09-09 17:46

Hej - hvordan kan det lade sig gøre at man kan lave undersøgelser om seer tal til fx. serier eller Vild med Dans ?

Hvordan kan nogen vide hvad jeg fx. ser? - Jeg er ikke sortseer.

Hvem ved noget om det med måling af seer tal?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 45 point
Dato : 25-09-09 18:00

Citat
TNS Gallup måler hvert døgn på vegne af DR TV, TV 2/DANMARK, TV3, SBS TV, Discovery og Turner Broadcasting tv-seningen i Danmark i tv-husstande ved hjælp af tv-metre. I uge 38 har i alt 1027 husstande og 2087 personer deltaget i Tv-meter-systemet. Alle seertal i pressemeddelelsen er beregnet ud fra universet 3 år og derover, med mindre andet er anført. Det bemærkes at alle tal er LIVE + VOSDAL (Viewing On Same Day As Live) og beregnet som "net ratings".

http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm

De personer, der bliver udvalgt, får udleveret tv-metre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-09 18:03

Du kan læse mere her

http://da.wikipedia.org/wiki/Seertal

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-09 18:46

Altså en statistisk udregning på et antal intervievs på gaden og eller telefon.
Om fordelingen er jævn over hele Danmark eller ikke, er af mindre betydning, da statestik er en anden form for løgn!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-09-09 19:28

Citat
Altså en statistisk udregning på et antal intervievs på gaden og eller telefon

nej, de har har en fysisk boks tilsluttet fjernsynet, den holder øje med hvad de ser og hvornår.
de skal så huske at taste sig ind og ud af systemet da boksen trods alt ikke er i stand til at se HVEM der ser fjernsyn.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 19:59

Det bruges såmænd også til at måle hvor lang tid folk bruger på de reklamestøttede stationer, annoncørerne giver så flere kroner i kassen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-09 21:23

Det er da godt jeg ikke har en sådan boks. Jeg ville glemme at registrere, når jeg ikke vil se mere, for med de kedelige programmer, falder man da i søvn inden man kommer hend og får trykket på knapperne.
Så ud fra den betragtning, er resultatet misvisende, da der ikke kan ses, at folk bliver lullet i søvn.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 21:49

Hæ, severino, så skulle Du prøve at knalde brikker med fingeren på knappen, som når jeg gør det her på tastaturet og der sker en hel masse drømmeagtigt på skærmen når jeg vågner

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-09 22:10

Det må være noget af en oplevelse, eller skal vi sige en overraskelse, Luffe!

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 26-09-09 16:00

Tak for svaret ans.