/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Styresystem, vista / win 7
Fra : Nul7
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 25-09-09 15:54

Hej, - hvis man køber en ny pc. i dag med instaleret Vista og får ret til opgradering til Windows 7, tror I så, at man kan skifte mellem disse, ligesom vista og xp?

Tror I at man får en stabil pc. hvis man blot nøjes med at opgradere den?
Vi ved der har været store problemer for nogle der fik en opgradering til vista fra xp.
Håber nogen har grublet over det måske lidt kryptisk spørgsmål.

vh. 07

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-09 16:05

XP og Vista er 2 MEGET forskellige systemer....

Vista og Win7 bygger på samme "klodser"

Win7 er en forbedret Vista...

Så NEJ det burde ikke give problemer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-09 16:12

plus at win 7 har en funktion som gør at du kan køre dine XP programmer uden kampatiblitsproblemer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-09-09 16:59

Du kan have lige så mange styresystemer som du har partitioner. 1 styresystem på hver partition.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-09-09 09:54

Tror I at man får en stabil pc. hvis man blot nøjes med at opgradere den?
Vi ved der har været store problemer for nogle der fik en opgradering til vista fra xp.

Har jeg fåret svar på dette spørgsmål?

Eller mener I, at jeg roligt kan købe en ny pc. nu og opgradere den når Win 7 kommer?
Vil ograderingen slettes alle spor af vista-en?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-09 09:58

Citat
Har jeg fåret svar på dette spørgsmål?

JA - se højere oppe

XP og Vista er 2 vidt forskellige systemer - derfor giver det problemer på visse komputere og programmer.

Dette er IKKE tilfældet mellem Vista og Win7

Citat
Eller mener I, at jeg roligt kan købe en ny pc. nu og opgradere den når Win 7 kommer?

Kort og godt JA

Citat
Vil ograderingen slettes alle spor af vista-en?

NEJ - Win7 ER en forbedret Vista - så visse ting "overlapper"