/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
S.O.S. 112 hjælp.
Fra : Nul7
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 25-09-09 14:03

Hej Kaduer.
Er der nogen der ved om man kan ringe til 112 i Danmark hvis man f.eks. er lige på den anden side af grænsen (Flensborg)?
Hvad drejer man for ikke at få den tyske 112?
Jeg har en kronisk sygdom der kan kræve hurtigt hjælp, men er man på den anden side af grænsen og måske kan nå over på den danske kunne det været rart.
Vi oplever ofte, at vore mobiler ikke altid kobler over til Danmark lige ved grænsen.

Hej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-09 14:08

Det er også 112 i Tyskland

Go' bedring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-09 14:09
Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-09 14:16

112 er et fælles nummer i hele Europa

http://ec.europa.eu/news/justice/090211_1_da.htm

Hvis du opholder dig i Flensborg, så tvivler jeg på, at du kan få den direkte forbindelse til en dansk alarmcentral.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-09 14:24

Hvis du skulle komme ud for at bruge dansk ambulance, når du er i Flensborg, så kunne løsningen måske være at ringe +45 112 (0045 112)

Men om de sender en dansk ambulance til Flensborg, det har jeg ingen anelse om.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-09 15:15

Når man trykker 112, kommer den nærmeste ambulance

Husk altid at have det blå sygesikringsbevis på dig, det dækker sygdom i udlandet

Det gule sygesikringsbevis kan kun bruges i DK og skandinavien

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-09-09 17:31

Uanset hvem du ringer til fra Tyskland, så må du forvente, at det bliver tysk hjælp du kan modtage

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 28-09-09 16:25

Det gule sygesikringsbevis kan også bruges i resten af Europa, har selv lige brugt det på Kreta, det blå er til folk med kroniske sygdomme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 16:56

Nul7, skrev jo også sådan

Citat
Jeg har en kronisk sygdom der kan kræve hurtigt hjælp

Så er reglerne ændret igen, det må jeg lige få tjekket op på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 17:03

Jeg kan snart ikke hitte ud af de regler, så jeg snupper både gul og blåt kort med

http://www.fdm.dk/public/ferie/narduskalafsted/detblasygesikringsbevis.htm