/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
virus????
Fra : taby
Vist : 698 gange
200 point
Dato : 24-09-09 20:00

Hejsa.

Har været forbi min far i dag fordi han sagde hans PC opførte sig mærkeligt.

Pcén er vel ca 1,5 år gammel og der er Mac Afee antivirus på den. Men nu er det som om et andet antivirus program er installeret. Det hedder Antivirus Pro 2010. Det kommer op med en masse fejl og virus advarsler. Det scanner PCén og hvis man efter scanning trykker fjern til det den har fundet åbner den browseren på en side hvor man kan betale for programmet og derefter fjerne truslerne. Programmet kan ikke afinstalleres og hvis man prøver at slette det via kontrolpanel - tilføj/fjern programmer forsvinder det heller ikke. Normalt er det mig der installerer programmer osv på maskinen og det er ikke noget jeg har installeret. Han mener heller ikke selv han har gjort noget.
Har jeg ret hvis jeg tror det er en virus? Hvis ja, er der så nogen der har nogle idéer til om det kan fjernes eller skal harddisken formatteres. Han har ikke været for god til at lave backup af billeder og filer generelt. Hvis der skal formatteres og man laver kopier af hans regneark og worddokumenter osv kan ma så ikke risikere at virussen følger med over på USB nøglen?

Mvh. Taby

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-09 20:19

Det er en fake antivirus som blot prøver på af narre jeg til at scanne og med fuld overlæg bliver der fundet en bunke "viraer" som er falske. Alt dette er blot et forsøg på at narre penge ud af jer ved at lokke jer til at betale for en opgradering. Eller endnu værre er det en hacker der ved at installere programmet, giver ham adgang til din pc. Så hurtigst muligt ud med det og lad den endelig bliver tjekket hos http://malwarecheck.dk/ Kig lidt på deres side og kontakt dem, så kan de hjælpe dig med den videre færd

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 25-09-09 02:40

Brug dette program til at fjerne den

http://dk.pcthreat.com/parasitebyid-8239dk.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 04:47

Det er sgu for dårligt hvis et program som McAfee ikke kan holde det bæst på afstand.

Kommentar
Fra : taby

Dato : 25-09-09 05:45

hej jangchr.

Jeg prøver dit forslag i morgen formiddag. Det er lige den virus der har ramt. Takker indtil videre...

Mvh Taby

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-09 07:29

som før foreslået så kig ind og opret dig hos http://www.malwarecheck.dk/forum/ - det er gratis at oprette sig og gratis at benytte forum.
Efter sådan en møginfection ligger der som regel en masse der ikke bliver fjernet så risikoen for at skidtet dukker op igen - og mere til - er tilstede

gå til hijackthis forum og læs vejledningen - udfør den efter beskrivelsen og læg ind i et spørgsmål i samme kategori så får du den bedste hjælp du kan få

god fornøjelse

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-09-09 10:36

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 7

igen-en som annuler sine spørgsmål.
vvdriver