/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter ´dør´når den får fuld
Fra : hhsk
Vist : 3781 gange
20 point
Dato : 24-09-09 17:32

Har købt en Cpi Oliver til min søn. Skiven er fjernet, ellers er den 100% standard. Kører med 56 dyse, er tæt over alt og har fået nyt luftfilter. Den trækker fint op til ca.20-25 kmt, men bliver man ved at give fuld gas ´dør´den. Jeg har prøvet at dysse op: 58-60-62. Ved dyse nr. 62 kniber det at trække, med de øvrige er der ingen mærkbar forskel. har prøvet at skrue luftskruen lidt ud, men det duer ikke, den går bedst når luftskruen er skruet i bund. Dette problem er mere end jeg kan greje, er der nogen her der har et godt bud?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-09 17:38

Citat
Har købt en Cpi Oliver til min søn. Skiven er fjernet, ellers er den 100% standard

Jamen så sender sønnike bare regningen til dig når det går galt

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-09-09 08:34

Monter skiven igen.
Så har din søn knallert i flere år?.
Og du har din søn i flere år?.
Det må være den bedste løsning.
vvdriver

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-09-09 13:32

Nu skal du ikke pive den dag din søn bliver slået ihjel...vel

Kommentar
Fra : hhsk

Dato : 25-09-09 15:40

Nu kører scooteren 35 kmt med skiven fjernet, men prøv at komme med noget konstruktivt i stedet det vil være meget mere interessant

Kommentar
Fra : hhsk

Dato : 25-09-09 15:42

Jeg troede entligt at man fik nogle fornuftige kommentarer herinde, men jeg tog nok fejl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-09 15:50

Det gør man skam også....

Men IKKE til den slags ulovligheder - man strammer i forvejen op på unges knallertkørsel....

Om den "kun" kører 35 med skiven fjernet - gør den IKKE lovlig...

Man fatter jo ikke at du overhovedet ikke har mere respekt for loven - og endnu mindre at du lader det gå videre til dine børn....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-09-09 16:30

Hvis den går bedst når luftskruen er skruet ibund så lyder det som om den får for meget luft iforhold til benzin... men jeg ville mene at det kun skulle have betydning ved tomgang og ikke ved fuld hastighed...

Du skriver at den dør hvis man bliver ved med at give gas ved 25km/t... det tyder jo på at der ikke kommer benzin nok igennem iforhold til den mængde luft der kommer ind... så det lyder umiddelbart som om luftfilter og hoveddyse ikke passer sammen.

Hvis der sidder standard luftfilter på kan du så ikke købe en standard hoveddyse hvad nummer den end har hos thansen også se om det virker ? eller det har du måske prøvet ?

Kommentar
Fra : hhsk

Dato : 25-09-09 20:30

Til scootergrisen. Du har helt ret. Jeg har netop gjort en spøjs erfaring, når man klemmer snorklen på luftfiltret sammen på midten så der dannes to små huller i stedet for et, ja så kører maskineriet som det skal. Jeg har sat en tøjklemme på og scooteren tager gas næsten som den skal, den skyder dog lidt når man slipper gassen, men det kan evt. afhjælpes med en lidt mindre dysse måske? Jeg kan tilføje at der er monteret nyt LOVLIGT, originalt luftfilter på den da snorklen var brækket af det gamle. Meget tyder på for stor luftgennemstrømning på filtret?