/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vigtige sikkerheds opdateringer
Fra : Monsen1234
Vist : 752 gange
300 point
Dato : 18-04-03 21:33

Under Windows XP er der 2 nye "vigtige sikkerheds opdateringer". Jeg har prøvet at installere dem men hver gang, og jeg har prøvet mange gange, er jeg blevet præsenteret for en tekst der siger at det ikke lykkedes at installere dem, jeg har installeret en af de andre " XP opdateringer" og der var igen problemer hvorfor kan jeg ikke få dem installeret ? Jeg har prøvet manuelt det lykkedes heller ikke. Jeg har før installeret "vigtige sikkerheds opdateringer" og aldrig haft problemer,
Er der hjælp at hente ?
De kan godt downloades men installeres.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-04-03 21:41

Hav tålmodighed og vent en dags tid eller to og download dem så igen.
Det du beskriver sker desværre af og til og det er bare at starte forfra igen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-03 21:46

Ellers prøv med een af gangen, og genstart ind i mellem.
Emesen.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 18-04-03 22:07

Jeg har prøvet en ad gangen. Jeg har også prøvet at gå ind i mappen og installere manuel men så kommer der en tekst op "Indstallationsprogrammet kunne ikke bekræfte gyldigheden af filen update.inf. Kontroller at kryptografiske tjenester kører på computeren" ??

Kommentar
Fra : technet

Dato : 18-04-03 22:09

hvilket nr har den opdatering ??? du ikke kan installere
for hvis du kan hente dem så kan du prøve at installere dem i fejlsikret tilstand
-------------------------------------------------
eksempel:
816093: Sikkerhedsopdatering til Microsoft VM (Microsoft Virtual Machine)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-03 22:10

Hej
Jeg havde det samme problem men løste det med løsning Nr.1

Why can't I download updates?
Go to Start/Run and type in CMD. At the command prompt, type the following commands, pressing ENTER after each line:
Nr.1
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Then try the install again.
Another issue: When you use the Windows Update scan feature, the scan quickly reaches 100%, and then displays the "There are no updates available at this time" message. To correct this:

Verify that your computer's date and time are accurate and that the Internet Explorer language option is not empty.

To check the language setting in Internet Explorer:

1. Click "Tools" and then choose "Internet Options"
2. Click the "Languages" button
3. Make sure at least one language is listed in the "Language Options" dialog.

Windows Update Site Lists Updates That You Already Installed
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q319109

Troubleshooting Windows Update Issues
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/

Troubleshooting Windows Update Issues:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_u.htm#update

Windows Update Restriction Error (Network) Line 28
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Windows Update Greyed Out - Restore (Line 179)
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-03 22:13

genstart

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-04-03 22:13

Ha' tålmodighed og vent et par dage, da der altid er pres på når nye opdateringer udsendes.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-03 22:16

Jeg har prøvet i to dage på mange forskællige tids punkter det lykkedes først
da jeg prøvede løsning Nr.1

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 18-04-03 22:45

Til Manse9933: Jeg har prøvet med nr.1 men det har ikke hjulpet.
technet: De har nr. Q817287 og 811493 jeg kører XP

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-03 22:47

Det der kan være problemet er at edb.log i catroot 2 i win system32 kan være
ødelagt eller slettet så kan win update ikke referere til indstallerings
oplysningerne på pc'en,når man så udfører løsning 1 så tvinger man win til
at forny catroot og edb.log så de er i orden igen man kan også omdøbe catroot2
med samme resultat at man tvinger win til at forny catroot2 og edb.log'

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 08:25

Hej

When you try to install security\Critical Updates the installation fails and the Windows
Update.log file contains error 80070643. Issue Applies To:
Windows XP Client

Suggestion 1
==========
This can occur if the hotfix installer was referencing:
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log and the file was corrupt. Either renaming C:
\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log or renaming the entire
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2 folder will allow the hotfix install to complete
normally.

OR

Suggestion 2
============
Register the following system files.

1. On the "Start" menu, click "Run."
2. Type "regsvr32 licdll.dll" (without quotes).
3. Click "OK."
4. Type "regsvr32 regwizc.dll"(without quotes).
5. Click "OK."

OR

Suggestion 3
============
This can occur if the "Microsoft Root Authority" certificate or the "NO
LIABILITY ACCEPTED, (c)97 VeriSign, Inc." certificate under Trusted Root
Certification Authorities has been removed. On another computer that has the Microsoft Root Authority certificate installed, do the following:
1. Open Internet Explorer.
2. Click "Tools," then click "Internet options."
3. Click "Content," and then click "Certificates."
4. Click "Trusted Root Certification Authorities."
5. Scroll down until you locate Microsoft Root Authority certificate.
6. Click "Export."
7. Follow the prompts to export the certificate to "DER encoded Binary
x.509(.CER)" file. On the computer that cannot install updates, follow the steps to import the certificate you saved.

OR

Suggestion 4
============
Try deleting the WUTEMP folder or removing the contents in that
folder. There might have been a trace of a past download or corrupted content
in the folder that is causing the download to fail.

Temporarily disable any virus and Web accelerator/enhancement programs.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 08:46

Hej
Q817287 og 811493 det er de samme filer jeg ikke kunne dawnloade jeg fandt
den ene på et windows link og dawn L den til min pc,men ville heller ikke
indstalerer fra min hdd.Prøv at tjekke om om dine Kryptografiske tjenester
er startet og,køre prøv at genstarte dem selv om de kører,computeradministrationen>tjenester>Kryptografiske tjenester og prøv
igen,forresten de ovenstående tips stammer fra Microsoft selv.

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 08:54

Hvis du går ind på ovenstående link og tryker på røde linie nr.2 så er det
svar 2 Updates fail to install and you receive error message 0x80070643

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 11:35

Hej Manse9933 :
Jeg har kørst lige åbnet computeren nu, og jeg har lige tjekket "Kryptografiske tjenester" og de kørte jeg har også genstartet dem som du skrev, men det har ikke hjulpet selv om jeg får denne meddelse når jeg vil installere "Indstallationsprogrammet kunne ikke bekræfte gyldigheden af filen update.inf. Kontroller at kryptografiske tjenester kører på computeren" Jeg har også 1. On the "Start" menu, click "Run."
2. Type "regsvr32 licdll.dll" (without quotes).
3. Click "OK."
4. Type "regsvr32 regwizc.dll"(without quotes).
5. Click "OK."
Som du skrev ,det har heller ikke hjulpet, selv om det gik som det skulle, så det ser da godt nok vanskeligt ud dette her.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 12:11

Hej
Har du prøvet at omdøbe catroot 2 mappen nede i system32 og se om der er en
mappe som hedder oldcatroot2 samme sted?

Manse9933

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 12:33

Hvis jeg åbner catroot 2 mappen kan jeg ikke se at der skulle være en mappe der hedder oldcatroot2, der er 2 mapper med en række tal og bogstaver og tal og så en hel række tekstdokumenter jeg fik ind i går da jeg da jeg gjorde som du skrev og en edb.chk. fil der er en genoprettende filfragmenter jeg fik ind i dag da jeg kørte Jeg har også 1. On the "Start" menu, click "Run."
2. Type "regsvr32 licdll.dll" (without quotes).
3. Click "OK."
4. Type "regsvr32 regwizc.dll"(without quotes).
5. Click "OK."

Hvad skal jeg omdøbe catroot 2 mappen til og hvorfor tror du at det skulle kunne hjælpe ?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 12:36

Jeg har søgt på computeren efter "oldcatroot2" og den er der ikke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 12:40

Det er ligegyldigt hvad du omdøber den til det er for at win ikke kan genkende
den,hvis det ikke virker så prøv denne igen >

Prøv at køre CMD igen.Kopier komandoerne ind i CMD
første komando stopper krypterings tjenesten tryk enter
hved hver komando, anden komando tvinger katalog
tjenesten til at forny edb.log, 3 starter krypterings tjenesten
igen,nu skulle der være en mappe der hedder oldcatroot2
nede i system32

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

når der ikke er en old catroot2 så er ovenstående ikke lykkedes du kan altid
prøve
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 12:46

Det er lettere at gå ned i mappen windows>system32>catroot2

hvis du ikke kan se oldcatroot2 i mappe træet i system32 så er den
der ikke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 12:48

Hvad skal jeg omdøbe catroot 2 mappen til og hvorfor tror du at det skulle kunne hjælpe ?
Fordi det tvinger win til at oprette en ny og frisk catroot2 mappe og edb.log.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 12:50

==========
This can occur if the hotfix installer was referencing:
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log and the file was corrupt. Either renaming C:
\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log or renaming the entire
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2 folder will allow the hotfix install to complete
normally.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 12:55

Foresten du skal lige lade win gøre sin fornyelse før du prøver update igen
giv win 10-15 minutter

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 13:09

komandoen "ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2" vil den ikke tage imod, jeg får en besked at windows ikke kan finde system32\catroot2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 13:13

Har du prøvet at omdøbe?den besked fik jeg osse da jeg gjorde det samme
men da jeg gik ned i system32 var den der aligevel og så gik jeg til update
og så fungerede det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 13:16

der skulle så være en catroot og en catroot2 og en oldcatroot2 i system32

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 13:25

prøv at genstarte efter hvert forsøg

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 13:31

Jeg har omdøbt, og kørt komandoerne, selv om den ikke vil tage imod komando 2 og i system 32 er der så nu kun catroot og den jeg har omdøbt og ikke oldcatroot2

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 13:36

Jeg genstarter !

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 13:38

nej du skal omdøbe den til noget som win ikke kan gendkende som freksempel
hej med dig eller sådan noget,win må ikke gendkende mappen hvorfor man ikke
bare sletter den er fordi man som reglen ikke kan slette edb.log fordi der
er prosesser der bruger den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 13:46

jeg tror lige jeg misforstod dig

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 13:54

Jeg har omdøbt den til " hej med dig" det kan den da ikke genkende ,jeg har kørt alle tre komandoer og genstartet, men der er stadig ikke kommet en ny mappe der catroot2 el. oldcatrot2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 13:57

Vent et stykke tid og gå så til update se lige om der er en edb.log først

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 13:58

i catroot

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:02

catroot2 old catroot2 vil også kun være der hvis der ikke er en edb.log i catroot

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:06

catroot2 old catroot2 kommer frem hved cmd komandorerne ikke hvis man omdøber
det er en ny restoret edb.log vi skal bruge

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:08

og sikker dig lige om krypterings tjenesten køre

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 14:10

Der er værken catroot2 old catroot2 el. edb.log i catroot, men den ville jo heller ikke tage imod komado 2 og var der heller ikke efter genstart, så det er vel derfor. I den jeg har omdøb er der en mange edb.log filer der er kommet ind i går.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 14:13

krypterings tjenesten kører

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:13

prøv update og vend til bage, foresten hvad hedder den du omdøbte nu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:19

Prøv og se hved at markerer disse edb.log's en for en og se dato og tidspunkt
for ændringer i disse og behold den sidste nye dem der ikke er i brug kan prøve at slette eller flytte til et andet sted på pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:22

hhvis du kan slette dem alle sammen sker der ikke andet end at win laver en ny
men som sagt tidligere så kan man ikke slette en fil der bruges af en kørende
procces

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:26

eller omdøb edb.log'en, puha vi kommer nok frem til en løsning der to ting
til vi kan prøve.

OR

Suggestion 3
============
This can occur if the "Microsoft Root Authority" certificate or the "NO
LIABILITY ACCEPTED, (c)97 VeriSign, Inc." certificate under Trusted Root
Certification Authorities has been removed. On another computer that has the Microsoft Root Authority certificate installed, do the following:
1. Open Internet Explorer.
2. Click "Tools," then click "Internet options."
3. Click "Content," and then click "Certificates."
4. Click "Trusted Root Certification Authorities."
5. Scroll down until you locate Microsoft Root Authority certificate.
6. Click "Export."
7. Follow the prompts to export the certificate to "DER encoded Binary
x.509(.CER)" file. On the computer that cannot install updates, follow the steps to import the certificate you saved.

OR

Suggestion 4
============
Try deleting the WUTEMP folder or removing the contents in that
folder. There might have been a trace of a past download or corrupted content
in the folder that is causing the download to fail.

Temporarily disable any virus and Web accelerator/enhancement programs.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 14:28

Jeg har lige prøvet at hente de to opdateringer og efter de var hentet ned blev de instaleret i catroot2 som den selv oprettede så det er lykkedes med din hjælp. Hvad skal jeg gøre med den mappe jeg kaldte "hej med dig" ?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 300 point
Dato : 19-04-03 14:33

efter lad den eller slet den, den er der ikke brug for, og hvis så kan du ikke
slette den,fedt mand at det virkede for dig.

Hygge Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:40

har du problemer????

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 14:40

Tak for svaret Manse9933.
Det er fantastisk at der er personer der vil bruge så meget tid og energi på en, så du skal have 300 point det fortjæner du.
Mange tak Manse9933
Hej.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 14:50

Det var så lidt,det var en lang vej men sjovt man lære noget igennem hele
proccen,og jeg sidder og skriver på en bog samtidigt,så det er en dejlig
omveksling ind i mellem,at få renset de små grå ud.

Manse9933

Du kan klikke på "Accepter som svar" til højre over den kommentar, du vil acceptere som svar.
For at lukke spørsmålet.

Manse9933 Hej

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-04-03 15:10

Jeg har klikket på "Accepter som svar" har du ikke fået dine point ?
Jeg klikkede over dette indlæg :

efter lad den eller slet den, den er der ikke brug for, og hvis så kan du ikke
slette den,fedt mand at det virkede for dig.

Hygge Manse9933