/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fil i mail
Fra : falc
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 23-09-09 10:38

Jeg har fået en mail med tilknyttet fil.Når jeg vil åbne filen står der at der ikke er tilknyttet et program. Jeg skal oprette et program i kontrolpanel Mappeindstillinger.Hvordan gør jeg.

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 210 point
Dato : 23-09-09 10:56

Hvilken filtype er det?? hvis det f.eks er doc skal det åbnes med word

Prøv at læse mere her

http://24.dk/group/computerforalle/forum/thread/2089206

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 23-09-09 11:07

nemlig, se de 3 tegn efter fil navn, detteeren.???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-09 12:00

Og vær nu sikker på det også er en fil du skal bruge.....

Ofte er det blot fordi afsender bruger noget "fancy" brevpapir - så kan den finde på at lægge logoer osv. som vedhæftede filer (ganske ubrugelige )

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 23-09-09 12:57

Jeg fik osse engang en mail bare med teksten 'se vedlagte', og så var der vedhæftet en fil kaldet 'document.doc'.

Nå, afsenderen var jo sikkert nok interesseret i at jeg kiggede på det vedhæftede, så jeg spurgte tilbage "Hvilket program skal man bruge til at åbne den vedhæftede fil, hvor kan man købe det og hvad koster det?"

Auargh: Svaret var "Man skal ikke bruge noget program - man skal bare dobbeltklikke på filen"

PS: Nej, jeg bruger ikke M$ Word eller andre M$ programmer hvis der er andre bedre/billigere alternativer, og jo - jeg har da M$'s wordviewer, men man prøver jo at opdrage folk til at fatte at der er en verden udenfor M$ - sommetider altså med begrænset success

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-09 13:13

Hvis det er en fil du vil åbne, og ikke bare noget fancy vedhæng som Refi skriver, så skal du højre klikke på filen og vælge Åben med, der klikker du på Vælg program, hvis ikke det program som skal bruges til filen er i menuen, så klik på Gennemse og find programmet, måske har du ikke et program som kan åbne den type fil, så kan du måske finde et program som kan åbne filen, ind på denne side:
http://filext.com/ og skriv de tre bogstaver efter punktum oppe til venstre og klik på Send forespørgsel, så får du flere oplysninger om filen og forslag til hvilke programmer som kan åbne den

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 23-09-09 14:38

Tak for svaret Olesen-50.