/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SP2 vil ikke installeres...
Fra : Denpete
Vist : 616 gange
200 point
Dato : 22-09-09 20:03

Hej.
Har måtte reparere min WinXPPRo, men har ikke været dygtig nok til at lave en CD-rom med alle opdateringer på.
Så nu skal jeg så geninstallere SP2, men den vil ikke installere - dvs. den stopper/bliver MEEEEEGET langsom i installationen, således at jeg ikke tror den installerer.

Jeg har stoppet alle kørende programmer, lukket min firewall og disabled min Antivirus, men intet hjælper

Er der hjælp at hente?

Denpete

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-09-09 21:31

Citat
den stopper/bliver MEEEEEGET langsom i installationen

nu ved jeg ikke hvad du kalder MEEEEEGET, men afhængig af maskinen kan det tage mere end en time at installere sp2
Specielt hvis du mangler drivere kan det være et problem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-09 21:36

Har du ikke mulighed for at Downloade SP 2 og så vente med at installere den til i nat?

Så hiver du netledningen ud eller deaktiverer nettet i nat og lade maskinen køre mens den installerer SP2.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-09-09 23:07

Du siger du har kørt en rep. af din installation, hvilken version af XP pro har du brugt, en win cd uden SP1 eller SP2? hvad var der installeret før du kørte rep. af systemet?

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 22-09-09 23:25

->Terminator: Jo, jeg er klar over det kan tage over 1 time at installere, men processen holder 'lang pause' efter blot et par minutter - inden den overhovedet begynder at installere, men blot køre nogle processer inden....(??)

->Granner01: Jo, det har jeg da mulighed for. Men det er vel i øvrigt korrekt at lukke alle kørende programmer ned (som nævnt i indledningen) før installation?

->webnoob: Har repareret fra original CD incl. SP1. Har efterfølgende opdateret med alle div. sikkerhedspakker m.v. (Automatisk hentning....)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-09-09 23:30

var det en win. cd med SP1 på?

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 22-09-09 23:33

Ja da - en original Win CD med SP1 på....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-09-09 23:43

okay og var der installeret SP1, SP2 og/eller SP3 på pc'en før du lavede en repair?

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 22-09-09 23:45

Ja, alle SP'er - incl. SP3 var installeret

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-09-09 23:53

så er det jo der problemet ligger, du har overskrevet nogen af dine systemfiler med win SP1 filer og resten er SP3 systemfiler og det passer jo ikke sammen, jeg havde selv samme problem for noget tid siden og kunne ikke finde nogen løsning på det, så jeg kan kun sige at du bliver nød til at formatere din harddisk og geninstallere win.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 22-09-09 23:56

Det kan da ved Gud ikke være sandt.......

(Ved godt det ikke er din fejl....

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 23-09-09 00:03

tro mig jeg har været vidt omkring for at finde en løsning, jeg har endda også prøvet med en håndfuld linux værktøjer og det gik bare ikke. Det eneste, som jeg lige kommer i tanke om, du kan prøve, er at installere windows ovenpå din eksisterende installation og så prøve om du kan installere SP3.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 23-09-09 00:48

Ok - men hvad så med alle de programmer og ting som jo ikke går tabt ved en reparation......

Ser lige at jeg har lavet en Installations-CD med SP3 på. Vil jeg kunne bruge den til en ny rep. af WinXP??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-09-09 01:01

hvis du installere win oven på en eksisterende win så vil det kun være system filerne der bliver ændret, men det er ikke utænkeligt at du vil være næd til at geninstallere nogen af dine programmer.

det burde du kunne, men jeg vil ikke afvise at du kan fucke dine systemfiler mere op end de er i forvejen.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 23-09-09 01:09

ok - tak foreløbig. Men jeg vender nok tilbage når det brænder.

Ha' en god nat.

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 23-09-09 08:32

Tak for svaret webnoob.

Jamen alt lykkedes trods alt: Jeg downloadede SP3 og kørte den - uden problemer. Altså kræver Windows ikke at der først er installeret SP2 først.

HAr du evt. nogen ide om hvor og hvordan man kan lave en sikker WinXPPro - XP3- installations-CD? Mener at vide man kan lave en sådan med alle de sikkerheds- og andre packs, der er installeret på ens PC?

Men tak for hjælpen.

Denpete

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-09-09 08:59

nu ved jeg ikke hvilken model din pc er, men nogen producenter giver den mulighed for at lave en sikkerhedskopi af sit system, men det mener jeg så også kun er muligt inde for ret kort tid efter man har installeret den og ellers findes der massere af den type programmer på nettet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-09-09 09:11

Citat
Altså kræver Windows ikke at der først er installeret SP2 først.

Nej, for at inst sp3 kræves ENTEN sp1 ELLER sp2, en af dem er nok. Kun hvis den er UDEN servicepakke er det nødvendigt med sp2 (der er jo ingen grund til at inst. sp1)

Hvis du vil oprette en installationscd med sp3 er det rigtig nemt med nlite, kan hentes her: http://www.nliteos.com/