/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbn mappe standard ændret
Fra : hovhow
Vist : 663 gange
50 point
Dato : 22-09-09 19:43

Hey kloge ho'der!!

Efter at jeg har installeret et fotoredigeringsværktøj, har jeg nu fået den irriterende "bonusfunktionalitet", at det er fotoredigeringsværktøjet der starter op, når jeg dobbeltklikker på en given mappe - jeg ønsker naturligvis, at det er stifinderen der åbner mappen og viser filerne...

Hvordan får jeg "åbn mappe" funktionen tilbage til normal?....ja, ja jeg kan bare afinstallere fotoredigeringsværktøjet, dén er jeg med på... - men hvis jeg nu gerne vil beholde det?

Tak på forhånd!

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-09 19:53

Citat
når jeg dobbeltklikker på en given mappe

Jeg tror ikke på der starter noget program fordi du klikker på en mappe....

Så mon ikke det er når du klikker på en bestemt type FIL

Så det du gør er blot at højreklikke på filen og vælge "åbn med" - derefter får du muligheder for at vælge et program selv - og hakker du af ved "brug altid dette program til denne filtype" - ja så gør den det fremover....

Det eder er sket er blot at dit fotoprogram har overtaget assosiationerne til alle dine billedfiler....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-09 19:55

Højreklik på den fil du vil åbne og vælg punktet Åbn Med. Der kan du så vælge hvilket program du vil bruge istedet for til at åbne med og sætte hak i Brug altid .....
Nu skulle den type filer i fremtiden åbnes med det "nye" program

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 22-09-09 20:05

Den er god nok...når jeg dobbeltklikker på en mappe, så starter programmet "TDC Fotoservice" op.

Når jeg højreklikker på en mappe, kan jeg se at "TDC Fotoservice" står øverst, derefter "Stifinder", så kommer "Åbn" o.s.v. dernedad....

- "TDC Fotoservice" er på en eller anden måde blevet default "mappeåbner"...

...sagde jeg "fotoredigeringsværktøj" tidligere?....hmm...ok mere korrekt: "fotobestillingsværktøj".

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-09 20:15

HVAD kalder du en MAPPE

Det lyder helt grotesk det du siger....

En MAPPE åbnes ikke med noget som helst program andet end explorer selv

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 22-09-09 21:11

Jeg ved godt det lyder langt ude, men igen: Den er sgu' god nok!

En mappe: Fx. "Dokumenter"...dobbeltklik på mappen...og vupti: Så starter TDC Fotoservice programmet op.

Hvis du/I har mod på det, kan I jo afprøve fænomenet via: http://tdconline.dk/foto/fotoservice/ hvor programmet ligger.

Jeg kan forestille mig, at jeg har svaret "ja" et sted, hvor jeg burde have svaret "nej" under installationen - eller omvendt.

Men lad være med, at bruge for meget krudt på dét - jeg afinstallerer sgu' bare skidtet igen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-09 03:21

Der er sket en eller andet fejl i din registreringseditor, du kan sikkert få mappen til at åbne ved at dobbelt klikke igen, måske kan en systemgendannelse løse problemet, ellers klikker du på Start og på Kør og skriv (I Vista skiver du i søgefeltet nederst) "regedit" og klik på Ok, klik på det lille + ud for HKEY_CLASSES_ROOT og rul ned til mappen Directory, klik på + ud for den mappe og klik en gang på mappen shell, ovre i højre side står der en linje Standard, du højre klikker på Standard og klikker på Rediger, i skrivefeltet skriver du "none" og klikker på Ok, luk registreringseditoren og så skulle den være i vinkel.
Pas på med hvad du ændrer i registreringseditor, du kan være uheldig og gøre computeren ubrugelig, der et lille billede på Peecee som viser vinduet hvor du skal redigere, men igen pas på: http://peecee.dk/upload/view/192944/full
regedit og none er sat i anførsels tegn, for at vise at det er de ord du skal skrive, du skal kun skrive bogstaverne ikke " " tegnene

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 23-09-09 20:23

Sådan o.v.n.! Det var det der skulle til!

Tak for hjælpen!

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-09 11:28

Selv tak - godt du fik dobbelt klikken til at virke efter hensigten