/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Caroline Mathilde.Johan Frederik Struens~
Fra : senta
Vist : 1608 gange
200 point
Dato : 18-04-03 21:17

Dronning Caroline Mathilde...Johan Frederik Struense´´s
Datter... født ca. 1770..... hvad bliver der af datteren .....jeg kan ikke finde oplysninger om barnet.....bliver det sat i pleje og hvis.... så hvor ......er der en der kan hjælpe med at løse dette spørgsmål...evt ... i form af litteratur......
Senta

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 18-04-03 21:24

Der må kunne findes en masse litteratur og disse personer. prøv på bibliotek.dk

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-03 21:28

......... ...det er materiale om Dronning Caroline Mathilde...Johan Frederik Struense´´s datter jeg efterlyser..
Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-04-03 21:33

Har du ikke et navn?

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-04-03 21:42

Hvad med dette:
Den 7. juli 1771 nedkommer Caroline Mathilde med en datter, prinsesse Louise Augusta. Pigen lyses dog i "kuld og køn", det vil sige, at kongen anerkender slægtskabet. Den almindelige mening er dog, at Struensee er faderen.
--
Fundet på:
http://www.aerenlund.dk/cgi-bin/historie.asp?periode=10
Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 210 point
Dato : 18-04-03 21:44

Og her:
Fra palæ til ruin
Baron von Dehn var ungkarl og må have haft rigeligt med plads i palæet. Om det er årsagen til, at han sælger det, vides ikke. Men efter at have boet der i kort tid, flyttede han i 1762. Og et par år efter solgte han det grev Ditlev Reventlow. 30 år efter blev det købt af hertugen af Augustenborg, der flyttede ind med sin 15-årige brud Louisa Augusta - datter af dronning Caroline Mathilde og Struense. Også prins Frederik af Hessen har boet her. I 1806 blev det imidlertid solgt til en byggespekulant, der opdelte palæet i to parceller, hvad det stadig er i dag.

--
Fundet på:
http://www.apotekerforeningen.dk/default.asp?cat=1&ID=34
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-03 22:21

Tak skal du ha´´..jeg kunne ikke huske navnet på datteren ..jeg var ´kun 55% sikker på at hun blev gift med hertugen af Augustenborg og det er ikke nok ......tak for hjælpen...
Senta

Godkendelse af svar
Fra : senta

Dato : 18-04-03 22:22

Tak for svaret jkrjk2.