/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm ingen signal
Fra : 19431225
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 22-09-09 19:11

Hej
Jeg har fået et mærkelig problem, jeg har en gammel pc ca. 5 år alt kører fint også skærmen, men når jeg kobler skærmen over på en anden pc får jeg inget billede, kun en lille box hvor der står " intet signal" når jeg så prøver med en 3 pc kommer samme besked, d.v.s. at skærmen ikke kan være i stykker eller hvad?? Er der nogen som har en ide om hvad jeg kan gøre???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-09 20:36

Din bios kan nok ikke finde skærmen.
Prøv evt. at holde skærmen slukket under opstart og så først tænde for strømmen til skærmen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-09 21:41

Hvad er det for en skærm? en fladskærm eller hvad?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-09 23:24

sandsynligvis bruger du en anden opløsning eller højere frekvens på de PC'er du kobler skærmen til. Prøv at starte op i fejlsikker tilstand og ret opløsning eller frekvens

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-09-09 08:37

Citat
sandsynligvis bruger du en anden opløsning eller højere frekvens på de PC'er du kobler skærmen til. Prøv at starte op i fejlsikker tilstand og ret opløsning eller frekvens

Det er ju svært at starte i fejlsikret tilstand når skærmen er sort?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-09-09 10:58

Ja det har du ret i my mistake . Hvad er det for en skærm du bruger nu? Det kan jo være skærmen har en indbygget menu hvor du kan indstille opløsning og/eller frekvens?

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-09-09 18:02

Hej igen

Nu kan jeg få skærmen til at virke når jeg gør følgende. Tænder for pc, der kommer ikke noget på skærmen, slukker pc via afbryderen, starter pc'en igen nu starter skærmen op. Dette skal jeg gøre hver gang, er der nogen der har en løsning??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-09-09 22:29

Du har vel også prøvet at sætte skærmen til en tændt pc?

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 24-09-09 15:08

Citat
Du har vel også prøvet at sætte skærmen til en tændt pc?

Ja det har jeg prøvet med samme negative effekt

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-09-09 17:26

Er de 2 andre pc-ere nogle meget ny nogen? Og kan det så være sådan, at opløsningen i disse 2 er sat så højt, at den gamle skærm ikke kan være med ?

Mvh H

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 24-09-09 17:43

nej opløsningen er 800x600

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-09-09 19:45

Altså 19431225, enten virker en skærm eller også gør den ikke. Og den gamle skærm virker sikkert med den gamle pc og:
Citat
Nu kan jeg få skærmen til at virke når jeg gør følgende. Tænder for pc, der kommer ikke noget på skærmen, slukker pc via afbryderen, starter pc'en igen nu starter skærmen op. Dette skal jeg gøre hver gang, er der nogen der har en løsning??

Derfor har jeg en lille fornemmelse af, at du sidder et eller andet sted i Danevang og driller os svarere for at finde ud af, hvor mange søvnløse nætter, du kan give os med spørgsmål, der ikke er svar på .

Mvh H

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 24-09-09 20:29

Hej
Det er altså seriøst det jeg spørger om, hvis du læser hvad jeg skriver kan du se at skærmen kun virker når jeg starter pc'en af 2 omgange.
Hvis du ikke ønsker at svare på mine spørgsmål, så glem det.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-09-09 22:18

God aften 19431225

Det var altså ikke for at fornærme dig, at jeg skrev ovenstående, for jeg havde virkelig den fornemmelse af, at du drillede . Og nu får jeg endnu en halv søvnløs nat, for det er dæleme et mystisk problem, du der har .

Og det med at slukke og tænde for pc-en, for at få skærmen til at virke: Hvordan hulen fik du den ide? Det er sgu godt gået .

Men lige nu har jeg det sådan, som du ser på det lille billede øverst til venstre, over dit problem, for det er da til at få af. For det burde slet ikke være noget problem!

Mvh H

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-09-09 00:34

Jeg mindes år tilbage at nogle amd k6 cpu'er havde den fejl. Ved du hvilke cpuer der sidder i dine 2 PC'er?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-09-09 21:13

God aften 19431225

Har du fået løst problemet ?

Mvh H

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 29-09-09 21:34

.
Citat
Har du fået løst problemet

Nej, jeg har ikke fået løst problemet, jeg har erkendt at jeg må leve med det

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-09 00:23

God meget sen aften 19431225.

Det er jeg da ked af at erfare. Bare mærkeligt, at ingen kan hjælpe dig med det mystiske problem. Jeg giver i hvert fald op . Men skulle du komme forbi en pc-forhandler, så stik snuden ind der og fortæl om det. Måske der kan fås hjælp der .

Ha det godt .

Venlig hilsen fra Heller

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 22:52

God sen aften 19431225.
Citat
Nej, jeg har ikke fået løst problemet, jeg har erkendt at jeg må leve med det
Nu mangler du så bare at annullere dit spørgsmål, da du ikke har fået et tilfredsstillende svar, så der er lukket af med maner .

Det var bare det .

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 08-11-09 09:31

Tak for svaret heller22.

Dert var strømforsyningen iflg pc forhandler.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 12:16

Daws 19431225.

Jamen selv tak da. Og nogen gange er pc-forhandlerne helt gode at have med at gøre .

Mvh Heller