/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Murano glas
Fra : ilgp
Vist : 1503 gange
200 point
Dato : 22-09-09 16:47

Hej.Er der nogen der ved hvor man kan købe Murano glasbolcher eller andre små glasfigurer?Jeg har forgæves prøvet at søge gennem google uden resultat.Har fundet ud af at de kommer fra Italien.En har fortalt at de vist kan købes på Fyn,men lidt svært når an bor på sjælland.De måler ca. 1½ x 3 cm.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 17:34

Jeg købte mine i en af forretningerne på campingpladsen

http://www.marinadivenezia.it/

hvis du skriver dertil, kan de vel fortælle dig hvad forretningen hedder, eller hvor de kan købes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 17:36
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 17:39
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 17:44
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-09-09 17:45

Ebay er min ven, når jeg skal finde noget jeg ikke kan få fat i hjemme, eller når jeg er for fedtet, øh, økonomisk, til at betale dobbelt pris for at købe tingene i Dk.

Her er der en masse hits på Murano bonbon, allesammen fra EU-lande, så du ikke skal betale told, moms og et kæmpegebyr til postuvæsenet.

http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=murano%20bonbon&_dlg=1&LH_PrefLoc=3&_ftrt=901&_ftrv=1

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-09-09 18:27

Murano er en af øerne i lagunen ved venedig. Den er kendt for sine glasværksteder.
Glasset kaldes også venitiansk glas.
Sælges i stor stil til turister som besøger øen. Fås også i glasbutikker over hele verden.
Vi har ikke mange tilbage af den slags i Danmark. Men prøv at kigge i Nørregade i København.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 22-09-09 18:33

Hej.Ja det er sådan noget jeg søger,men til at købe i danmark,for det ved jeg at man kan.handler ikke på udenlandske sider og er ikke god til sprog.Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 19:03

Beklager, jeg kan ikke finde en dansk forhandler

Skulle du nu alligevel ombestemme dig, så skal vi nok hjælpe dig til at få bestilt

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-09-09 19:04

Hej
Jeg har selv et par stykker, som jeg har arvet, men prøv hos marskandisere, der er jo mange, som samler disse glastingester. Sjove er de i hvert tilfælde - og lidt lækre at røre ved, mest fordi de også er så skrøbelige. For resten så købte mine børnebørn da nogle i en ship-shop butik i Assens, så de er ikke helt umulige at finde hvor der færdes turister.

Mange hilsner
Ingeborg

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-09 19:21

Her kan du købe Nørregades glasbolcher ... jeg ved godt det ikke var det du søgte men ....

se ca. midt på siden

http://www.norregades-glashandel.dk/?id=154208

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 22-09-09 19:34

Tak for svaret ans.Det var lige sådan noget jeg søgte,navnet på dem er jo lige meget.Og 5 min. fra Nørreport st. Kan ikke være nemmere.Mvh ilgp

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-09-09 20:00

Sjov forretning, kan være jeg skal købe lidt der.

Men husk en tur hos Sømods bolcher, når du nu er i Nørregade. Deres bolcher smager bedre, men holder ikke så længe