/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil med abonnement?
Fra : cristian2
Vist : 709 gange
50 point
Dato : 22-09-09 15:55

Jeg skal have ny mobiltelefon. Det skulle være en jungle at finde du af hvad der bedst kan svare sig. Jeg vil derfor høre om der er nogle andre som kan rådgive mig.
Jeg har ikke behov for en smart telefon. Den skal bare kunne ringe.

1. Kan det svare sig at købe en telefon hvor jeg får et abonnement med i købet og betaler meget lidt for telefonen. (Mit nuværende abonnement hos Telia har jeg haft i seks år og det er næppe værd at beholde).

2. Kan det bedre svare sig at købe en enkel mobiltelefon uden abonnement - og så kombinere med det billigste abonnement på markedet. I givet fald hvilken telefon og hvilket abonnement?

3. Er der noget med - nu vi er i gang med at ændre tingene - at det bedst kan svare sig at få sammenlagt al fastnet/mobil/adsl og kabel tv (vi har den lille tv-pakke)?

(Vi har to fastnetabonnementer i huset, hvilket vist er frygteligt gammeldags, og der er to i husstanden som har mobiltelefoner).

Tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 60 point
Dato : 22-09-09 16:30

kommer an på hvor meget du ringer.
og kommer an på hvor meget besvær du vil have.

Du kan for eksempel købe en telefon uden abbonement til for eksemepel 500kr
Så kan du tilmelde dig hos cbb.dk og vente på de sender dig SIM kort og en kode du skal bruge på nettet.
Med koden og dit dankort eller netbank for eksempel betaler du så online.
Du kan også købe taletidskort men de koster 8 gange så meget som når du betaler på nettet.

Det er nogle abboment hvor du kan vælge at betale for eksempel 400 kr også kan du ringe alt det du vil sige de så længe de er under 1 time af gangen.

men prøv at besøg cbb.dk

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 22-09-09 17:32

M1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-09 01:24

Hvis det var mig, så ville jeg købe telefonen for sig og så vælge abonnement hos CBB: http://www.cbb.dk/cms.ashx/bliv-kunde/bliv-kunde-forside.html
telefonen ville jeg så købe her: http://www.goblue.dk/
men mit forslag egner sig ikke til en samlet løsning med kun en udbyder af TV, mobilnet, fastnet, bredbånd med mere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-09 01:30

Min telefon er en klapsammen model, det er smart og min næste telefon kan sikkert også klappes sammen, her en billig og god klap telefon: http://www.goblue.dk/product.asp?product=1265 min hedder Z550i og kan en del mere end bare telefonere

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 23-09-09 07:50

Nu ved jeg godt, at det kun er mobiltelefon, der bliver spurgt om, men jeg vil nu alligevel fortælle, at vi har TDC's Home Trio:

http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/

Vi betaler ca. 900 kr. om måneden for bredbånd, digitalt tv og telefoni.
Vi har én fastnet og tre mobiltelefoner. Vi betaler ikke abonnement, så vores månedlige telefonregning ligger på ca. 300 kr. for alle telefonerne.

-Dét er da billigt!

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 14-10-09 10:08

Tak for svaret scootergrisen.