/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Oversigt over læger
Fra : piaskov
Vist : 1342 gange
200 point
Dato : 22-09-09 10:48

Hej med jer.
Jeg mener en gang at ha' læst at man her på nettet kan finde en oiversigt over DK's dygtigste læger inden for sygehusvæsnet
Jeg kan IKKE finde det !!! Er der nogen af jer der har en ide om hvor det er.
Jeg SKAL bruge en mega dygtig nourolog.
Hvor i DK er de dygtigste ?
Skal lige huske at fortælle at det IKKE er på Næstved sygehus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-09-09 10:53

Her er en side hvor brugerne har givet en del læger karrakter http://www.vavirk.dk/Laeger/1/25/cat/

Nok ikke det du søger, men måske kan den bruges til et eller andet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 11:40

En sådan fortegnelse findes IKKE

Og den læge som jeg syntes er dygtig på sit felt, er desværre ikke det samme som andre syntes osv

Rigtig god bedring

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-09 12:02

Jeg tvivler også på at en sådan side findes.

Jeg kan kun finde denne

http://www.dagensmedicin.dk/dbh/2008/her-er-de-bedste-afdelinge/

Du søger en neurolog. På ovennævnte side er det Århus Sygehus der er kåret som det bedste sygehus.

På nedennævnte side

Citat
De medicinstuderende på Panum Instituttet i København har kåret Neurologisk Afdeling på Roskilde Sygehus som det bedste uddannelsessted i Østdanmark. Neurologisk Afdeling er valgt blandt 59 afdelinger.

http://www.regionsjaelland.dk/roskildesygehus/PresseOgNyt/Pressemeddelelser/Sider/PristilNeurologiskAfdeling.aspx

Jeg håber du finder den rette neurolog

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-09 12:12

http://www.dagensmedicin.dk/dbh/

Citat
Dagens Medicin har det stik modsatte udgangspunkt. Her er sygehusenes evner på behandlingsområdet afgørende, mens de fysiske rammer spiller en underordnet rolle.

I bedømmelserne i Dagens Medicins oversigt indgår også patienttilfredshed, patientsikkerhed og hygiejneforhold på de enkelte sygehuse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 12:18

Citat
Hvor i DK er de dygtigste ?

Du kan godt finde sider hvor du kan se hvilke hospitaler der har div. specialister, men der står ikke stjerner efter hvor dygtige de er

For det første... hvem skal bedømme... smag og behag (behandlings resultat mm, er forskellig)
For det andet... er det en slags reklame...hvilket systemet ikke bruger, du kan dårligt nok få din egen læge til at sige hvilken spec. læge han/hun syntes er bedst,de snakker som regel nærmet i koder når man skal have en henvisning - for de må ikke "reklamerer"

I det citat fra Ans er det som uddannelsessted

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-09-09 12:45

Hvis du skal finde de dygtigste læger, er det som udgangspunkt en god ide, at benytte uddannelseshospitalerne, det vil sige Rigshospitalet, Odense og Skejby

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 13:03

For at kunne benytte et af ovennævnte hospitaler, kræver det vel at der er mere end en måneds ventetid, så kan man i hvert tilfælde vælge et privathospital, men jeg tror ikke man kan vælge et alm. hospital, der skal man vel henvises fra egen læge eller spec. læge f.eks kan alle ikke komme på Rigshospitalet

http://www.sygehusvalg.dk/

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-09-09 13:12

Hej i tråden.

Jeg mente også at have læst om en sådan liste eller register men dog med 'modsat fortegn' - altså....IKKE et register over de 'dygtigste' læger MEN en slags register over de DÅRLIGSTE, forstået på den måde at man kunne se hvilke læger som har haft flest klagesager osv. og naturligvis hvilke resultater disse sager endte med.

Men ja - jeg kan nu heller ikke finde den liste?
Måske er det noget vi har drømt?

Tal med andre om det, lyt til andres erfaringer og oplevelser og prøv, ud fra disse, at bedømme hvilke læger du mener vil tilfredsstille de krav, du måtte have. Nogle gange finder man også ud af at der, i amterne, er hospitaler som, på en uskreven måde, altså IKKE registreret - er blevet udråbt som ekstra specialiseret indenfor en bestemt diagnose..hmm..f.eks. 'skal du i behandling for diabetes, så sørg for at blive tilknyttet hospital XX, da de har den bedste diabetesafd.'. Mund til mund metoden slet ikke dum

I øvrigt er det slet ikke tumpet, det som 'kortoververden' foreslår dig - benyt dig, om muligt, af landets undervisningshospitaler, såsom OUH, RH og Skejby.

Held og lykke med din søgning af omtalte register! HVIS du alligevel finder et sådant, et eller andet sted (jeg troede det var på SST's side ) så vær rar at fortælle det?

Mvh Dorthe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 13:28

Med modsat fortegn - er der denne side - men ingen navne nævnt på de sider jeg har kikke på

http://www.pkn.dk/offentliggjorteafgoerelser/afgoerelser/

Man kan desværre heller ikke altid bruge mund til øre metoden, f.eks har Frederikssund sygehus haft utrolig meget positiv omtale på ortopædafdelingen, og lige som den kører allerbedst, bliver afd. lukket og patienterne kommer nu til Hørsholm, men der er det positive ophørt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-09 13:49

En sådan liste KAN af gode grunde IKKE findes...

For det første er speciallæger under konstant uddannelse (til de dør eller stopper deres erhverv)

For det andet har de fleste speciallæger uddannet sig/erhvervet viden endnu mere indenfor specielle ting i selve specialet.

For det tredie er et speciale ikke ensbetydende med at man er dygtigere end andre specialister (men har måske mere erfaring indenfor HELT specielle områder)...

Generelt kan så siges at jo længere tid man har "arbejdet" indenfor sit speciale - jo mere erfaring har man samlet og skulle dermed "vide" mere end nybegyndere (som i forvejen er erfarne læger)....

Derfor er som flere nævner de "dygtigeste" samlet på universitetshospitalerne og visse af de "private" - det er simpelthen et spørgsmål om "udfordring"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-09-09 14:00

Det kan bare ikke være rigtigt
Jeg må tage en ALVORLIG snak med min læge.....hun er heldigvis en af de gode og kan til fulde sætte sig ind i min situation

Men det er sq da fortvivlende at blive udskrevet med ønske om god bedring ..... men desværre
Kan vi ikke gøre noget lige netop i dit tilfælde.
Men her har du 28 morfinpliller så snak med din læge når du har spist dem

Hold da k*** siger jeg bare. Jeg skal sq IKKE leve af morfinpiller de næste mange år.
Det nytter jo heller ikke noget at kontakte et privat hospital ......... de er jo alle de bedste .......... når de selv skal sige det

Jeg vender tilbage når jeg ved noget nyt .
SUK altså.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 14:09

Det er da altid en lille trøst, at du har en god læge,.. håber virkelig hun kan hjælpe dig videre

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-09-09 14:12

Det er jo desværre ikke alle lidelser der findes en løsning på, uanset hvor dygtige lægerne er.

Når det så er sagt, så er det jo under alle omstændigheder din egen læge der skal henvise dig til en speciallæge, men hun har heller ikke adgang til en sådan liste, for den findes simpelthen ikke (jeg har lige talt med en læge jeg kender)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-09 14:21

Citat
men desværre
Kan vi ikke gøre noget lige netop i dit tilfælde.

Det kan SAGTENS være rigtigt...

Bl.a. fordi der er visse ting der ikke er godkendt her i DK (derfor rejser visse til andre lande og tager chancen for en anderledes behandling der)

Det ER ikke alt der kan kureres - men der kommer trods alt flere og flere ting til efterhånden....

NÆSTEN alt er muligt idag - med desværre er alt ikke "godkendt" da bivirkninger og risiko er for store...

Det er en konstant afvejning....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 14:29

Citat
men hun har heller ikke adgang til en sådan liste, for den findes simpelthen ikke (jeg har lige talt med en læge jeg kender)

Nej listen findes ikke, men mange læger ved godt hvem de helst selv ville bruge hvis de blev syge, så når din læge er så god så lad os håbe det bedste

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 23-09-09 11:10

Hej ans.
Takker for oplysningerne. Jeg prøver nu at få fat i en kiopraktiker i første omgang...har aldrig prøvet men det kan ikke blive værre af det.
Hvis han/hun ikke kan hjælpe skriver jeg til ledende overlæge på Roskilde og spørger om hjælp. Det kan jeg da kun få et afslag af
Det er simpelthen det værste jeg har prøvet det her .
Takker jer andre for indlæg og krydser mine fingre for jeg kan blive smertefri igen og få mit humør tilbage. For det er der mange der savner herhjemme især nok min mand.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-09 11:21

Hvor i tråden kom der lige en kiropraktor ind i billedet

Tal lige med din læge før, du konsulterer en kiropraktor, det kan gå begge veje

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-09 11:21

Selv tak

Citat
Men det er sq da fortvivlende at blive udskrevet med ønske om god bedring ..... men desværre
Kan vi ikke gøre noget lige netop i dit tilfælde.
Men her har du 28 morfinpliller så snak med din læge når du har spist dem

Det er da en "mundfuld" at skulle sluge.

Jeg håber, du får den hjælp, som du har brug for.

God bedring.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-09-09 11:31

Citat
Hvor i tråden kom der lige en kiropraktor ind i billedet

Det gjorde der ikke nordsted...det er min egen "opfindelse ".

Jeg er bare så desperat af smerter at der skal gøres noget