/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan du fjerne låsen på en Alcatel 501?
Fra : line22
Vist : 630 gange
20 point
Dato : 30-10-01 13:31

Jeg har lige købt en Alcatel one touch 501 hos Telia, og vil gerne have operatørlåsen brudt. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Jeg er helt ny her og har desværre ikke så mange point at gi´ af. Men hvis du kan hjælpe mig må du få alle de point jeg har.
mvh Line.

Kommentar
Fra : maxses

Dato : 30-10-01 13:40

Det du gerne vil have er at få sim-låsen fjernet billigt? for ellers kan du jo betale dig fra det i telia...
At betale sig fra det er det eneste svar jeg sådan lige kender,jeg vil gerne høre om du finder ud af noget andet*s*

Mvh Max

PS: skriv på mail maxses@get2net.dk hvis du har tid med et svar*s*

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-10-01 17:27

Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke rigtig forstår dig,du har lige købt telefonen hos telia og nu vil du allerede skifte til en anden udbyder, herinde vil vi ikke være med til noget der i mine øjne er ulovlig,du har købt en billig telefon som kræver at du er hos telia en hvis antal måneder,det vidste du da du skrev under på kontrakten,hvorfor skrev du så under når du vidste du ville have en anden udbyder.
Hvis jeg har misforstået dit spørgsmål,så må du meget undskylde Line.
MVH Brian

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 31-10-01 00:07

Til brian (briani)
Man skal jo være hos sin teleoperatør i 6 måneder det skriver man under på , at de locker telefonen er noget skod og i mine øjne at formynderi. Hvorfor kan jeg ikke bruger MIN telefon hos andre operatører mens jeg betaler på abonnementet ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-01 00:33

Hej Dr_Dydendak
Alle telefonselskaber tjener penge på både abbonement og samtaler,derfor kommer de også mange gange med deres supertilbud på billige mobiler ,ja helt ned til en krone,det ser man mange gange,og det får de helt unge til at købe dem,og så skriver de under på en kontrakt der binder dem i et halv år,uden at læse denne kontrakt,immervæk er man selv skyld i at telefonen er låst det første halve år i det selskab man har skrevet under på.Det syntes jeg personlig er helt fair,det kan jo ikke passe at man kan købe en telefon til en krone,og så næste dag oprette den hos en anden selskab.Det står jo helt klart at man ikke kan fremstille en mobiltelefon til en krone,så den eneste måde man kan hente sine tab,er at oprette en kontrakt,og så tjene penge på den måde.I kunne jo bare fra starten have valgt det selskab der var billigst og så give lidt mere for jeres telefoner,men det vil i jo heller ikke,men bruge en masse penge på samtaler og SMS det vil i gerne,Lad mig til slut sige at jeg ikke selv har en mobiltelefon,da jeg syntes at samtaleprisen er for høj,det er også meget sjælden at jeg ringer til et mobilnr da det hurtig kan rende op i kroner og øre.
OBS-HUSK AT LÆSE DET I SKRIVER UNDER PÅ OGSÅ DET DER STÅR MED SMÅT.
MVH Brian

Kommentar
Fra : maxses

Dato : 31-10-01 08:39

Tja...VIL I DA LIGE HOLDE OP!, hvis man kan spare 500-1000 kr. på en telefon efter at have betalt abbonement ud...køber man selvfølgelig den, og får den unlocked...(logisk sans for mig)...og pt. er der jo ikke nogen som kan følge med teleselskaberne Telmore, Tiscali og Clubbalhbalh....

Tag f.eks. Nokia 6210, med sonofon V koster den 1500, som hvis man ikke bruger abbonementet, koster ialt 180 for 6 måneder... det giver mig et regnestykke som er 1500 + 180 + max. 100(til at få den låst op, hvilket jo er lovligt) = 1780kr, for en telf u. abbonement som ellers koster minst 2298kr u. abbonement...

Kommentar
Fra : line22

Dato : 31-10-01 15:06

Jeg må sige, at Brian, alt det der moralske bavl, det giver jeg ikke meget for. Jeg vidste da 100 % hvad jeg skrev under på, men jeg har jo p t et andet abonnement og tlf. nr som er meget bedre end det nye. Min telefon er bare gammel og kedelig. Jeg har personligt ingen skrupler over at finde en måde at få låst min nye telefon op på. Går den så går den. Det mener jeg bare. Men det føler folk herinde sig åbentbart hævet over!
Til Maxses: Hvor er det lige du mener man kan få telefonen låst op for 100 kr.? Jeg har hørt det koster 500 i butikkerne.

Kommentar
Fra : maxses

Dato : 01-11-01 09:20

Til Line!

Hos dem som gør det, findes på div. web-sider, det forgår sådan at du sende fonen til dem, de låser den op samme dag som de modtager den, og sender den tilbage samme dag...men så er du jo stadig tvunget til at betale abd.(det vil siger at denne løsning bedst kan betale sig hvis du har købt en mobil med variant abd.)PS: denne løsning er fuldt lovlig!

Mvh Max

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 04-11-01 15:49

Hej Line. Jeg synes også, det er noget vrøvl, Brian skriver. Selvfølgelig må du få den låst op, hvis du har lyst. Du betaler jo alligevel til selskabet i de 6 måneder. Blot bruger du ikke telefonen hos dem, hvilket INGEN kan tvinge dig til! Så det er altså ikke alle herinde, der er så (Dobbel)moralske. Det manglede da også bare. Farisærer er der nok af! Man skal jo også kende loven, før man udtaler sig om den! De fleste mennesker, jeg kender til, er godt trætte af de 6 måneder, de er bundne og vil gerne ud af det, hvilket selvfølgelig er helt ok. Man har jo alligevel et selskab,man betaler til. Prøv at søge efter :"SwiatGSM download", der skulle have et unlock program.
Mvh
Nocom!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-11-01 17:02

Hej Nocom
Det eneste jeg får ud af det du skriver,er at Line så skal betale abonnement to steder nemlig hos Telia og så det nye selskab hun vælger,det er jo lige det du skriver,så ved jeg ikke hvad der er billigst i den sidste ende?
Selfølgelig vil jeg da osse vælge det selskab der er billigst,det står da helt klart.når ens abonnement periode er udløbet er det da lovlig at få sin telefon låst op og dermed vælge det selskab det er billigst.
MVH Brian

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 04-11-01 22:16

Hej Brian m.fl.
Line har jo som hun skriver, et abonnement i forvejen, hun er glad for. Prisen, hun så får den nye telefon for, er bedre, end hvis hun bare skal købe den, uden abonnement. Desuden støtter hun jo røde kors!
Mvh
NoCom

Accepteret svar
Fra : Stefan

Modtaget 20 point
Dato : 20-11-01 23:32

Hej Line,
Du kan få din lås på telefonen fjernet ved at betale dig fra det, men det vil nok koste dig omkring, 500 eller mere.

Men så er der jo EMTS som er autoriserede Nokia forhandlere, og de kan uden tvivl gøre det billigere,
jeg ved jo ikke hvor du bor men her er alle adresserne, hvis de vil låse den op er det 100% lovligt.

Adresser:

EMTS Danmark A/S
Odinsvej 9-19
DK-2600 Glostrup
Tel: +45 70 22 03 35
Fax: +45 70 22 03 36
EMail: tommy.langhoff@EMTScenter.com

EMTS Danmark A/S
Lyngby Hovedgade 76 st.tv
DK-2800 Lyngby
Tel: +45 45 87 03 36
Fax: +45 45 87 03 16
EMail: jens.due@EMTScenter.com

EMTS Danmark A/S
Fiolstraede 17
DK-1771 Kobenhavn K
Tel: +45 33 69 03 39
Fax: +45 33 69 03 29
EMail: jens.due@EMTScenter.com

EMTS A/S
Bransagervej 16
DK-9490 Pandrup
Tel: +45 70 22 03 34
Fax: +45 99 73 09 00
EMail: allan.hansen@EMTScenter.com

Eventuel web adr. http://www.emtscenter.com

Mvh. Stefan

Kommentar
Fra : Stefan

Dato : 20-11-01 23:49

Stefan: jeg glemte lige at fortælle de kan unlocke næsten alt, ikke kun nokia

Kommentar
Fra : cihad

Dato : 09-02-02 16:57

hej line, her er en adresse

NOKIA, SIEMENS, ALCATEL, MOTOROLA, OSV.ALLE MOBILTELEFONER UNLOCKES FOR KUN 100.KR. INKL. MOMS OG RETUR PORTO. BESØG WWW.MOBILUNLOCK.DK /RING PÅ TLF. 61182646 /EMAIL: MOBILUNLOCK@HOTMAIL.COM Kr. 100, MobilUnlock@Hotmail.Com (Indrykket online 07-02-2002)
nr. 61 18 26 46

jeg forstår ikke folk, hvorfor kan i ikke svare på det der bliver spurgt om

Godkendelse af svar
Fra : line22

Dato : 10-02-02 21:44

Tusind tak.