/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Intet vand i opvask.spulearm
Fra : semajeto
Vist : 3449 gange
267 point
Dato : 21-09-09 19:38

Den øverste spulearm på min asko-vølund kører ikke rundt. Når jeg lukker lågen hurtig op og kikker ind, efter at have afmonteret selve spulearmen, kan jeg se at der kommer vand ud af røret. Det bobler find i bunden af opvaskeren når jeg puster i røret. Der er ikke noget i hullerne på selve spulearmen og den nederste spulearm kører fint rundt. Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-09-09 22:00

Har du tjekket om pakningen sidder tæt på udtaget når du skubber den øverste hylde ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-09 07:22

Er bundfilteret tilstoppet.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-09-09 10:06

Der er åbenbart ikke tryk nok på af til at få den til at dreje.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-09 13:01

Luk lågen op - hæld et par liter vand ind.....................kan den så køre rundt.

Accepteret svar
Fra : AnBi72

Modtaget 267 point
Dato : 22-09-09 17:09

Det sker også af og til for mig.
1 - Sørg for at alle bundfiltre er grundigt rensede.
2 - Tag spulearmen med ud og sæt en vandslange til, så den bliver blæst godt igennem.
3 - Afkalk maskinen. Fyld sæbeskålen op med citronsyre, og kør program på højeste temperatur. Gentag evt 3 hvis det er en gammel maskine og du bor i et område med hårdt vand.

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 23-09-09 13:56

Tak for jeres svar. Maskinen var renset igennem selv med citronsyre, men det har nu vist sig at være elektronikken der driller. Man har mulighed for at vælge over- eller underkurv ved opvask, men lige meget hvilken kurv og dermed spulearm man vælger, kører den nederste hele tiden.

Altså - ingen havde ret, men da AnBi72 gjore sig mest umage (skrev mest...) får han/hun mine point

Godkendelse af svar
Fra : semajeto

Dato : 23-09-09 13:57

Tak for svaret AnBi72.