/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Erfaring med KVM 2-port svitch
Fra : axelbjarne
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 21-09-09 19:03

Er der nogen med erfaring i KVM 2-port switch..? Én skærm og et tastatur + mus til 2 pc'er.

Jeg har lige købt een, og det gav problemer med skærmen, da jeg tilsluttede een pc'er....så jeg opgav at sætte 2 pc-er til....når der allerede opstår problemer med een pc tilsluttet switch'en...

http://www.olsens-it.dk/shop/kvm-switch-vgaps2-186p.html

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-09-09 20:12

jeg kender ikke den kvm du har, men hjemme kører jeg selv med en 4 ports fra belkin

på arbejde har jeg det ene sted en 4 ports fra dlink og så er jeg faktisk ikke klar over hvilket mærke den anden er.

men fælles for dem alle er at de kører uden problemer med undtagelse af en ting, den ene bærbare taber musen når jeg skifter, så skal jeg lige tage stikket ud et par sekunder og så sætte den i igen. (det er på den ukendte kvm)

Hvilke problemer er det du oplever?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-09-09 21:33

Den starter godt nok op, men når jeg kommer frem til skrivebordet med alle iconer, bliver der sort skærm adskillige gange i med korte mellemrum, og skærmens indstillinger bliver ændret til det højeste, og der står den ikke som udgangspunkt...tasteturet virkede ikke - men musen gjorde...

mvh.
axelbjarne

PS.: Det ser ud til, at der kan tilsluttets en strømforsyning til switchen, er der strømforsyning til de switch'er du benytter?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-09 21:58

Citat
bliver der sort skærm adskillige gange i med korte mellemrum, og skærmens indstillinger bliver ændret til det højeste

Det lyder lige som hvis du sætter en ny skærm til computeren, den indstiller opløsningen efter den nye skærm og mens der skiftes opløsning blinker skærmen.
når den er færdig indstiller du bare den opløsning du vil have og så husker computeren det

Citat
tasteturet virkede ikke

Heller ikke efter genstart, det var vist et ps2 tatatur ?

strømforsyning... nej, men på min belkin er der også mulighed for at tilslutte noget strøm, men det er slet ikke nødvendigt, den får strøm fra skærmkablet så vidt jeg husker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-09 01:44

Jeg har to computere med samme mus - tastatur og skærm switchen er købt som restvare hos THansen, det virker udmærket når bare jeg lader skærmen vises for den computer som starter, hvis jeg starter begge computere på en gang og kun den ene vises på skærmen, så sker det engang imellem af den som starter uden skærm, ikke rigtig får fat i skærm driveren, og den kører så med en meget lav skærm opløsning, ingen problemer med mus eller tastatur, der er PS2 porte til mus og tastatur, og der er ingen ekstern strømforsyning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-09 01:52

Her er min: http://www.kvm.com.tw/html/product/ps2_cs/cs_ps2_all.html det er en af de øverste med to porte, den var meget billig da jeg købte, så vidt jeg husker omkring 250-300 kroner incl. kabler

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-09-09 05:04

Tak for svaret EXTERMINATOR.