/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Få hjemmeside øverst på google
Fra : Kristian1992
Vist : 1391 gange
128 point
Dato : 21-09-09 12:47

Hejsa !

Jeg ved at det er via Metadata at man får sin side vist på nternettets søgemaskiner osv.
Men hvordan kommer man øverst på f.eks google?

Lad os sige at jeg vil stå øverst med et ord som en del andre også bruger f.eks "rejse" eller "foto" osv.
Hvem er så øverst og hvorfor?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-09-09 12:56

Det er ikke såååå ligetil enda.

Hvis vi går ud fra, at dine tags er i orden, så vil det være den mest besøgte side (hits), der kravler op ad listen.
Google er en "simpel" søgerobot og sådanne nogle "elsker" tekst.
Men der er en kringle. Hvis man abonnerer på googleads, så hjælper det ikke så lidt.
Og så kan man betale sig fra at komme opad hos Google.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 128 point
Dato : 21-09-09 17:40

det rigtigt at du skal først starte med at have check på dine metadata opret en bruger på google og indsend et sitemap.xml som fortæller google hvilken sider den skal check og hvor tit.
Lav også en robots.txt som fortælle google og andre søge maskiner hvor den skal søge og ikke søge på din hjemmeside.
Check eventuelt min hjemmeside for eksempler : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/kildekode.html

Så skal du jo have dig en god hjemmeside som folk har lyst til at besøge og linke til.
Google finder ud af hvor mange der besøger din hjemmeside gennem google og hvor mange andre hjemmesider som linker til din hjemmeside også kommer din side højere og højere op men google vil vist ikke fortælle præcist hvordan man kommer højest op fordi så ville mange jo bare gøre det.

jeg tror nok også at det hjælper at skrive nogle gode alt="" tekster til hvert billed på din hjemmeside.

Men altså start med at lave en god hjemmeside.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-09-09 19:09
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-09-09 19:14

..og når alle fejl er rettet? Så er her lidt mere fra "Web-sidernes Moder"; W3.org:

http://www.w3.org/QA/Tips/beyond-validation

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 21-09-09 23:28

Citat
Hvem er så øverst og hvorfor?

Med PENGE kommer man langt, tags og hvad det nu omdage kaldes, tager mindst
30 DØGN før du kommer på top 1000.

Jeg her et lille program, du gerne må FÅ, som sørger for, at de RYGER på top 10
inden for 24 timer, kræver MEGET lidt arbejde fra din side, = læg navnet på din side ind på ?
Og ellers klik på betingelserne / virker KUN PÅ GOOGLE.
Og mange andre *SPAM* sider
men WHAT 69, når man først er der, ønsker du bare de ville slette dig igen.
Har selv brugt det, og det virker, med penge tilbage garanti.

PM og det er dit.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 22-09-09 05:41

Du skal melde dig ind i Google Adwords:

https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=adwords&cd=null&hl=da<mpl=adwords&passive=true&ifr=false&alwf=true&continue=https%3A%2F%2Fadwords.google.com%2Fselect%2Fgaiaauth%3Fapt%3DNone%26ugl%3Dtrue

Du bestemmer selv, hvor meget du vil betale pr. måned og om du vil betale pr. klik eller pr. visning på Google. dernæst skal du selv skrive de søgeord, som der passer til dig /din virksomhed el. lign. Der er et ubegrænset antal søgeord, så det er bare med at være opfindsom!

Der er loft på din betaling, ment på den måde, at hvis du vælger, at du ikke vil betale mere end kr. 300 om måneden, vil dit budget ikke overstige dette, men dine søgeord vil ikke blive vist så meget, når budgettet er ved at være opbrugt. Google trækker selv pengene midt på måneden.

Vi giver kr. 300 om måneden, hvor vi har valgt at betale pr. klik, og det tog os ca. et år at komme i "toppen" af Google - altså øverst på første side. Men folk skal nok klikke sig ind, selvom man fx står på side fem. Der mærker vi ingen forskel....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-09-09 16:24

Når jeg søger på google så ignorer jeg de Sponsorerede links. Det yderst sjældent jeg klikker på dem.
Det lidt ligesom de hjemmeside der har en banner reklamer øverst på deres hjemmesiden man har lært at ignorer dem.

Godkendelse af svar
Fra : Kristian1992

Dato : 23-09-09 20:36

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-09 20:23

Jeps; scootergrisen har leveret et eksempel til efterfølgelse vha. eksemplets magt:

Scootergrisens egen side: http://mentos.wep.dk/

Udmærket 'håndværk'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ABJensen

Dato : 29-12-09 23:14

http://www.hvordan.dk/hvordan-bliver-man-nummer-1-i-google-hjemmeside-seo

Faldt lige over den side der, da jeg ledte efter noget andet. Det er nærmest samme spørgsmål, der bliver besvaret. Held og lykke.