/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
scooter
Fra : xXx-ICE
Vist : 562 gange
130 point
Dato : 20-09-09 17:44

hej jeg har lidt problemer med min scooter!
den kommer ikke ordenlig op i omdrejninger
der sidder 47,6mm på og den har kunne rende 90km/t men nu kan den kun komme til 35-40 km/t.
hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-09-09 18:18

Det kunne tyde på den har gjort sig selv lovligt??.
vvdriver

Kommentar
Fra : xXx-ICE

Dato : 20-09-09 18:21

haha :)

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-09-09 18:21

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 5
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 12

undskyld xxx-ICE.... Jeg annuler mit svar
vvdriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-09 20:32

Citat
der sidder 47,6mm på og den har kunne rende 90km/t

Du burde slet ikke have lov at gå "løs"

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 21-09-09 01:30

du har tjekket rullerne i vario ikke?? de kunne være færdige??
eller ¨kan dysen være halv stoppet??

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 130 point
Dato : 21-09-09 17:49

Hvis du skriver lidt om hvordan den køre og ikke køre, eventuelle lyde og hvad du har prøvet som ikke hjalp så det lettere at hjælpe dig.
Men fra 90 til 40 det jo en ret så stor forskel.

Prøv og check luftfilteret om det sidder rigtigt. Hvis der er blevet suget sandkorn osv ind i motoren så kan det jo ridse cylinder og stempelringe sådan at den taber kompression. Jeg har læst at de der så kaldt power filtre ikke filtere luften så godt. Det da en mulighed. Du kunne jo skrue topstykket af og mærke på cylinder vægen om der er ridser.

Prøv og skru tændrøret ud og kig på det og sammenlign med for eksempel : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/service_tandror.html

Det normalt at rullerne i variatoren skal skiftes engang imellem så du kan jo skifte dem koster ikke så meget men det lyder vildt at de skulle få den scooter til at køre 50 km/t langsommere.

Ellers skriv lige noget mere om det.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 27-09-09 10:36

Har du ændret noget, siden topfarten er faldet så meget? Er det kommet fra dag til dag eller over en periode?

Godkendelse af svar
Fra : xXx-ICE

Dato : 28-09-09 16:21

Tak for svaret scootergrisen.