/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sæbe til Bordopvaskemaskine ?
Fra : JRC
Vist : 2832 gange
50 point
Dato : 20-09-09 13:23

Hejsa

Har købt en bordopvaskemaskine og ser så at det ikke er til de normale tableter men til en form for flydende sæbe.
Hvad slags sæbe er det? Er det bare helt almindelig sæbe du bruger til når du vasker op i hånden? eller skal det være noget specielt?

På forhånd tak
Jonas

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-09 13:33

Det skal være sæbe specielt til opvaskemaskiner, endelig ikke almindeligt opvaskemiddel, det skummer alt for meget og kan ødelægge sådan en maskine

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-09 13:46

Hvilken model af bordopvaskemaskine har du købt og fulgte der ikke en brugsanvisning med ?

Er du sikker på at den "beholder" er beregnet til sæbe?

I de fleste bordopvaskemaskiner skal man lægge en "tabletten" i maskinen.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 20-09-09 14:44

Melissa. Og der står inter I brugsforklaringen andet end at Der står det skal I sådan et lille hul hvor Der kun kan komme flydende sæbe i. Dova ved du hvad det hedder?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-09 15:00

Jeg har sådan en Melissa opvaskemaskine stående. Der skal ikke flydende sæbe i, men "opvasketabletten" kan lægges et eller andet sted i maskinen, du vælger selv hvor.

Hvis det er det lille hul bagest i maskinen, så er det beregnet til afspændingsmiddel.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 20-09-09 15:41

Der kan jo være en forskel for der står det lille hul er til sæbe immediately tabs.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 20-09-09 15:42

Ikke tabs.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-09 16:56

Kan du så ikke spørge, der hvor du har købt den, hvilken sæbe der skal bruges.

Jeg har ikke set flydende sæbe til opvaskemaskiner, men kun pulver eller tabs.

Hvor i maskinen er det lille hul placeret ?

Der skal jo også være plads (huller) til afspændingsmiddel og salt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-09 19:06

Det er kun industriopvaskemaskiner som bruger flydende opvaskemiddel.

Det er en afspændings dosering du regner for en sæbebeholder.

Opvaske midlet i pulverform eller tabs skal bare ind i maskinen ved start.

Følg brugsanvisningen nøje hvis du vil have et godt resultat.

Godkendelse af svar
Fra : JRC

Dato : 23-09-09 20:15

Tak for svaret ans. har misfostået det hele men fandt ud af det.