/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Konvertering
Fra : sonjor
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 18-09-09 19:16

Hej
Jeg bruger g-mail og får af og til mail med vedhæftede filer lavet i Windows mail- altså eml-filer. Dem kan jeg ikke læse. Findes der et - gerne gratis - program, der kan konvertere eml-filer til noget jeg kan læse (doc- pdf el.lign.)?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-09 19:19

OpenOffice burde kunne klare det.

http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-09-09 19:26

Desværre ikke umiddelbart, skal jeg gøre noget sepcielt i OpenOffice for at den kan klare det? Ellers andre forslag?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-09 20:34

Jeg har lige sendt en mail fra windows mail til mig selv (gmail) med et billede.
der er både tekst og billede.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-09-09 20:40

Tak Ejvind, så må det jo være her der er noget galt, så jeg må nok opgive

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-09 20:43

Og så har jeg prøvet.

Vista
Sendt mail til mig selv fra win mail til win mail.
lagt den ud på skrivebordet og den viser .eml
ført den ind i internet explorer 7
og den viser sig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-09 20:45

For resten - er du sikker på at de vedheftede filer er fra windows mail.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-09 20:55

Hvordan bruger du gmail:

Direkte hos www.google.dk via en browser

Gennem et mailprogram som outlook eller outlook express

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-09 21:04

Hvis du har Opera kan den ikke åbne en eml fil men det kan firefox.
jeg er dog i tvivl om det er firefox der åbner eller den benytter min windows mail.

Men en sendt mail fra windows mail skal kunne åbnes af alle, dog ikke hvis denne mail er sendt som vedhæftet fil, i en alm. mail.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-09 21:06

Er det vigtigt for dig at få denne windows mail fil åbnet kan du sende den til mig.

Du kan få min mail via "privat besked"

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 19-09-09 18:46

Tak for svaret Eyvind.