/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
agerhøse jagt.
Fra : habibiPro
Vist : 804 gange
178 point
Dato : 17-09-09 21:33

Agerhøse jagt

læser vi andre hjemme sider, var der nogle der var meget heldige,og fik mange agerhøns, ellers er fordi de er dygtigere en andre, vi var nogle der kun fik en enkelt.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-09-09 05:36

Og hvad er så lige spørgsmålet?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 18-09-09 06:21

--------------------------------------------------------------------------------
Og hvad er så lige spørgsmålet?

Spørgsmålet er så lige, om der til stadighed er så mange vilde agerhøns

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-09-09 08:05

Der er masser, du skal bare ha' jagten de rigtige steder

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-09 14:44

Tag en tur på landevejen i mørke, så ser du dem

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-09-09 15:17

Hej habibiPro

Du får nok chanchen igen - jeg selv fik også kun 2 fugle, men er glad og godt tilfreds. Vi fik set rigtig godt hundearbejde på vilde fugle, vel at mærke og det er mindst lige så godt som at skyde, men sådan er vi jo forskellige.
Vi så vel omkring 50-60 fugle på 3 såter, så det er vel tilfredsstillende - kan man være andet end glad og tilfreds når vejr og vind var som i går ? I alt blev der nedlagt 17 fugle til kødgryderne.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 18-09-09 18:08

Ja ja da, en agerhøne er ikke meget til to mennesker, det er som at smaske med tomme kæber, en næsten kødløs dag, tager vi vel ikke skade af. Forleden dag spiste vi et par gråænder med hele baduljen til og efterfølgende bagt æblekage godt med pisket fløde. det er sku rart at få begge forben op i kryben og mærke man blive rigtig mæt.
Jeg glæder mig til den dag hvis jeg kan være heldig og skyde en ung vildgås igen, det er passende til to mennesker.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 18:46

Jeps, sådan er jagt desvære også.
Vi, Slagteren, købmanden, præsten, og så mig "sæl" skød 20 agerhøns, som den lokale kro allerede havde "sat sig på".

Efter jagten havnede vi da også, som før skrevet i en anden tråd, på den lokale bæverding, hvor vi blev beværtet med mad og sprut, og store cigarer i lange baner. Efter desserten kom der læssevis af kællinger - og så blev der horet og drukket til den lyse morgen.
Da vi stod op, sååååååån henad 9.30 tiden, smuttede vi hen til det forudbestilte morgenbord, hvor der straks blev serveret 4 - 6 Fernet Branca'er pr. mand + et par pilsnere til at tage den ramme smag med. Derefter skulle der hugges terning - I ved, hver mand med et raflebæger indeholdende 1 terning....... og ak ja, lavest betaler hele gildet. 8000,- kr. måtte jeg af med. Meeeen hvad fanden betyder 8000,- kr. i gode venners lag.???
Bare vent til harejagten går ind.........Nøøøøøøøjjjjj, det bliver sjovt.!!! Vi har allerede bestilt middag, på den lokale bæverding med det hele - dvs mad, sprut, store cigarer, læssevis af kællinger, tonsvis af kondomer og fortrydelsespiller, stor morgenbord......Den arme mand der hugger lavest med raflebægeret.... Her snakker vi om 40.000 - 50.000 kr.........Hmmmmm, det kunne være man allerede nu skulle søge kunststøtte.??

Mvh.
H.H. - eller som tongaaben siger; Arhh mand, du er genkendt, du er Robert Hæ......Nej, du er Lars fra jagtformidlingen.........nej, du er Lasse, som engang var admin samme sted.........Nå nej forresten, du er da Jacob, som jeg engang lavede en gang ubehjælpsom, hjemmefusk til.....
Men jeg havde også bildt Jacob ind at jeg var sløjtlærer........Men jeg er faktisk arbejdsmand på et advokatkontor......... Det er mig der kører ud med breve.....Jaaaahhhh..... Jooooohhhhh, mig Tongaabe, er en meget betydningsfuld mand........Og jeg har en anklagerven, så bare pas på, ellers..........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-09-09 18:50

Heidi-Ho Jacob.

Du er jo rablende sindsyg. Mere er der vel ikke at skrive om den sag.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 18:54

Jodlei ihhhh HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

Fotæl de ærede læsere om dengang du blev skudt 4 gange.....

Og lad dem bedømme, hvem der er mest sindsyg......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 19:40

Nå okay, EBB vil ikke genfortælle historien (han kan sikkert ikke huske den)... Men her er den.

Citat
Forfatter RE: Chock effekt findes ikke..
EBB
Indlæg nr: 2
Brugere

Antal indlæg: 1338
Tilmeldt: 06.01.07 Lagt på d. 12-06-2007 10:54

Nu er jeg, i modsætning til så mange andre, i den heldige situation at jeg er blevet skudt 4 gange i alt. Derfor har jeg en smule kendskab til smerter og virkninger.
Som man nok kan forstå, så var ingen af skuddene livsfarlige. 2 hagl i venstre underben (en tåbe skød til en hare og ramte mig), et hagl i nakken (2 unge fjolser skød til lave krikænder og ramte mig), en spidsskarp 30-06 i låret i Afrika og en rikochet i høre arm - samme sted som tidligere.
De 2 haglskud sved som bare Fanden. Haglene i benet blev siddende og skulle pilles ud, mens haglet i nakken lavede en 3 cm lang flænge i en dybde af cirka 3 mm.
Skuddet i låret smertede ikke de første 2 - 3 minutter, men så tog det fart, og det gjorde så ondt, at jeg bed en plombe ud af en kindtand. Det skyldtes nok at den passerede igennen ren muskelmasse - uden at beskadige større blodkar - og blødningen var faktisk minimal - man kunne næsten ikke se indgangshullet (som selv lukkede sig) mens udgangshullet var cirka 2 mm i diameter (det hele lukkede sig - uden at noget skulle syes etc.) Men ondt gjorde det, og låret var stærkt misfarvet.
Rikocheten lavede en 10 cm lang flænge i højre arm - og også det smertede som bare Fanden. Flængen blev rimpet sammen med metalclips og pryder stadig min arm.
Når politiet rammer hvad de sigter på (skuldre, arme og lår), så kan det altså gøre forbandet ondt, når chokket har lagt sig. Jeg har stået hos rigtig mange, som blev hårdt såret af skud i mave og bryst, og når chokket har fortaget sig, så er smerterne næsten uudholdelige, skulle jeg hilse at sige. Det er i hvert fald min konklusion efter at have oplevet den slags i Afrika under en borgerkrig.
Et lungeskud, hvor f.eks. kun den ene lunge bliver perforeret, medfører ofte momentant et black-out, men har der været tale om et rent skud med hurtigtgående spidsskarp ammo, så vågner folk ofte igen, og forstår ikke hvad der er sket, med mindre skulderblad eller ribben er gennemskudt eller brækket/splintret - så skal de have morfin her og nu.
Skud i maveregionen, hvor en lever, tarme, milt etc. er læderet, medfører uhyggelige smerter. Det siger sig selv.
Man skal altså ikke fokusere så meget på hvordan et menneske tegner i skuddet. Grunden til at de sjældent har bemærket smerten da de blev truffet er tabet af bevidsthed. Hvis blodtabet efterfølgende er massivt, når man aldrig at vågne igen, og så er problemet til at overse.
Det er sådan set ligegyldigt om man anvender en tung eller let kugle til råvildt. Er der tale om waid- eller leverskud, skal man ikke bilde sig selv ind, at dyret bare går rundt og brummer "Kom Maj Du Søde Milde" uden smerter. Ryger der et løb, gør det også ondt.
Eneste farbare vej er at ramme rigtigt - og det gør man bedst med en kaliber, som ikke skræmmer skytten + en hulens masse træning.
Mvh.EBB

- og nok en fuldstændig sindsyg teori fra det gale kontorbud.

Citat
Forfatter RE: Chock effekt findes ikke..
EBB
Indlæg nr: 40
Brugere

Antal indlæg: 1338
Tilmeldt: 06.01.07 Lagt på d. 13-06-2007 18:06

Ja, det var jo noget man havde gavn af, mens man stadig brugte runde langsomtgående kugler. Man vidste, at hvis man undlod at spise en dags tid, kunne håbe på, at kuglen blot skubbede lidt til arterier og tarme - uden at gennemtrænge organer etc. . Med hurtige kugler er man ude over det problem. Her sønderskydes organerne - pga. den høje hastighed. Nu ved jeg ikke hvad forsøgene går ud på, men det kunne da være opbyggeligt, om man til militært brug overgik til langsomtgående kugler, som kunne "skubbe" lidt til organerne - uden at ødelægge dem. Chokket ville stadig være massivt - og bringe en soldat ned for fuld tælling, men behandlingen ville være lettere.
Så hvis man jager dyr, så skal man hælde hovedet til den moderne high velocity ammo

Behøver jeg at tilføje, at netnaturs våbenskribent, NAN, fik da også et mindre chok da han læste ovenstående. NAN, var fuldstændig mundlam i flere dage. Ikke, at det kom fra kontorbudet - men at nogen kunne være så hjernelamme at fremsætte en sådan teori på en offentlig jagtdebatside.

Nu garanterer jeg for, at kontorbudet prøver at bortforklare.....Og NAN.... ja han får et fure......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-09-09 20:30

Nu tillægger jeg ikke en gammel afdanket overkonstabel nogen betydning - men faktuelt set, så er der ingen fejl i den redegørelse, som salig EBB skrev dengang på Netnatur - eller var det måske Jagtformidlingen.
Eneste fejl er din uvidenhed og temmeligt specielle psyke. Som tidligere nævnt er du jo rablende sindsyg og karakterafvigende.

Hvad angår EBB`s stillingsbetegnelse, så kan jeg se, at du har oplysningen fra Ballehyleren, som tidligere har anvendt samme formulering. Men EBB er altså ikke kontorbud - skulle jeg hilse at sige.

Søg hjælp - Jacob.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 20:53

Nedenstående beskriver jagtformidlingens brugere opfattelse af kontorbudet.

Citat
Forfatter RE: Det store spørgsmål
L
Indlæg nr: 5
Brugere

Antal indlæg: 761
Tilmeldt: 02.03.07 Lagt på d. 26-03-2007 13:31

Selvfølgelig er EBB sikker, han kender en, som er ekspert på området, og han giver EBB ubetinget ret. Derudover har EBB beskæftiget sig med denne type sager i kraft af hans stilling som ( ? ).Alene det at du kan spørge, siger alt om hvor uvidende du er. Har du måske kendskab til denne type sager ?.
Nej du kender tilsyneladende slet ikke EBB.
Men det skal du komme til.
Nu vil han belære dig om alt fra Herodes til Pilatus, og når du så stadig ikke fatter at han ved alt, så vil han kalde dig alt fra dum til sindssyg.
Det hele vil formentlig blive afsluttet med at vi begge vil mistænkt for at være BB1 i forklædning, eller at du og jeg kasu, er en og samme person, EBB har nemlig i kraft af hans, ja du gættede rigtigt, arbejde, kontakt til en, som kan se at vi 2 benytter nøjagtig samme sprog.
Det eneste som kan forhindre dette scenarie, er hvis EBB fra start bestemmer sig for ikke at ville tale med anonyme personer, det er set før, men mærkeligt nok kun når folk siger ham imod.
Det hele vil så blive krydret med trusler og øgenavne, og støttet af nogle af EBB`s legekammerater, som jævnligt vil bryde ind med lidt indslag i stil med, "det man siger er man selv", "min far er stærkere end din far ", " æv bæv bu ", " du er dum ", " vi kan ikke lide dig " og lign. konstruktive ting.
God fornøjelse.

Mvh.

"Jacob"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 20:58

Nej redegørelsen, som du kalder den, lå ikke på Netnatur.
På Netnatur har du jo livsvarigt karantæne - også p.gr.a. rabiate teorier.
Var det noget med nedskydning af hunde.......????

Mvh
"Jacob"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 21:02

Eller denne her.

Citat
L
Indlæg nr: 10
Brugere

Antal indlæg: 761
Tilmeldt: 02.03.07 Lagt på d. 26-03-2007 16:23

Hej grandsuniq.
Du har ret i at det er ofte morsomt at læse EBB`s indlæg.
Det som man bare skal huske på er, at der også er mange unge/uerfarne jægere som læser siden, og de kan jo af gode grunde ikke skelne skidt fra kanel. Mange af EBB`s svar er, for at bruge et af hans egne udtryk "klokkeklare". Ved man ikke bedre kunne man jo tro at manden rent faktisk ved noget om det han udtaler sig om.
Når han så oven i handlen får sin egen lille klumme på siden hvor han kan kalde sig våbenekspert, så bidrager det jo kun til at folk, som ikke ved bedre, tager hans udsagn for gode varer.
Det som han skriver på våbensiden er jo mest afskrifter fra bøger han har læst, eller ting han har hørt og resten er så specielt, at det ikke vedkommer andet end ganske få.
EBB`s største fejl er dog uden tvivl hans enorme lyst til at fortolke den danske lovgivning. Dette har i flere tilfælde bragt ham ud i situationer, som har kunnet føre til deciderede lovbrud hvis man lyttede til ham, så ophører morskaben lidt synes jeg.
At en advokat,jurist eller politimand udtaler sig skal jo kun betragtes som fortolkninger. Det er dommere som dømmer.
Tilfældet BB1 er noget ganske andet. Han ved tydeligvis noget om hunde, desværre drukner denne viden i hans uvilje imod DLS og hans let antændelige temperament.
Tilsyneladende er han en mand som alle elsker at hade.
BB1`s største fjende er uden tvivl ham selv.
En ting må man dog lade ham, han giver ikke sådan lige op.

Mvh.
"Jacob"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-09-09 21:55

Jeg er sikker på, at EBB glæder sig over den rosende omtale.

Men mellem dig og mig - Fidelihut - så er det edermageme svært at debattere noget som helst. Jeg ved nemlig ikke, hvordan man kommunikerer med en person med så store "interne" problemer.

Jeg indrømmer, at dine seksuelle fantasier tog pusten fra mig. Måske skyldes det min opdragelse, men det løb mig koldt ned af ryggen, at læse sådanne perversiteter - eksponeret for offentligheden, hvor også helt unge har adgang.

Efterfølgende har du forsøgt at forklare kalamiterne som en reaktion mod trafikken på jagtsiden. Men den går ikke - Granberg. Du bliver jo ved med at fremture i vendinger med nærmest perverse undertoner - og det er squ hård kost for mig. "Nu går der sjældent røg af en brand uden at der er ild i noget", og med ordsproget in mende, må jeg konstatere, at jeg ikke kan debattere med dig.
Alt ovenstående har ikke en fis med mig at gøre, selv om jeg gladeligt ville påtage mig ansvaret, idet det er kloge ord, men bliv du bare ved, jeg er sikker på at EBB gerne bliver markedsført af dig.

Du må være en syg mand - med alt det had og de modbydelige indlæg du har placeret på denne sagesløse hjemmeside. Du kan ganske enklet ikke være bekendt at give vore børn og unge det indtryk, at danske jægere sysler med så modbydelige seksuelle undertoner (fantasier) og måske udfører dem. Og hadet mod stakkels EBB. Jeg håber inderligt at du hurtigst deponerer våbentillaldelser og jagttegn. Du udgør jo en potentiel fare mod dine omgivelser. Søg hjælp - mand, inden det går galt inde i dit hovede - eller du forgriber dig på en stakkels mulat.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 22:23

Citat
Jeg er sikker på, at EBB glæder sig over den rosende omtale.

Nå okay, men så må jeg konstatere, at du er noget dummere end jeg først antog dig for at være.

Citat
Men mellem dig og mig - Fidelihut - så er det edermageme svært at debattere noget som helst. Jeg ved nemlig ikke, hvordan man kommunikerer med en person med så store "interne" problemer.

Af os to, har du nok de største problemer. Du er, ikke alene fyldt med løgn, men du er også stjerne psykopatisk. Det beviser alle dine sindsyge indlæg på jagtformidlingen og på Netnatur.
Alene det, at ringe til dig selv, betyder du har en skrue løs.
Her vil jeg bede de få mennesker der evt. skulle tvivle på mine ord. Klik ind på jagtformidlingen og læs EBB's, alias Tonganeserens indlæg.

Citat
Efterfølgende har du forsøgt at forklare kalamiterne som en reaktion mod trafikken på jagtsiden. Men den går ikke - Granberg. Du bliver jo ved med at fremture i vendinger med nærmest perverse undertoner - og det er squ hård kost for mig. "Nu går der sjældent røg af en brand uden at der er ild i noget", og med ordsproget in mende, må jeg konstatere, at jeg ikke kan debattere med dig.
Alt ovenstående har ikke en fis med mig at gøre, selv om jeg gladeligt ville påtage mig ansvaret, idet det er kloge ord, men bliv du bare ved, jeg er sikker på at EBB gerne bliver markedsført af dig
.
Vedr. ovenstående. EBB, prøv at skrive det med ord som du selv fatter betydningen af.

Citat
Du må være en syg mand - med alt det had og de modbydelige indlæg du har placeret på denne sagesløse hjemmeside. Du kan ganske enklet ikke være bekendt at give vore børn og unge det indtryk, at danske jægere sysler med så modbydelige seksuelle undertoner (fantasier) og måske udfører dem. Og hadet mod stakkels EBB. Jeg håber inderligt at du hurtigst deponerer våbentillaldelser og jagttegn. Du udgør jo en potentiel fare mod dine omgivelser. Søg hjælp - mand, inden det går galt inde i dit hovede - eller du forgriber dig på en stakkels mulat.

Som kommentar til ovenstående ubehjælpelige sætninger, må jeg bryde ud i latter.
Du er eddermugme ikke for klog.
Gå du ud og smide sten efter bilerne.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-09-09 22:42

Plejer det at hjælpe??? Altså at smide sten efter bilerne?? Bortset fra det - Granberg - så må der være et eller andet galt med dit ordforråd, hvis du ikke kan forstå mit indlæg. Men sådan går det velsagtens, når man er syg af raseri. Se nu at få lettet trykket.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 23:16

Ser du, Granberg..... for ligesom at hjælpe dig lidt med forståelsen af de ord du bruger, får du lige en forklaring.

"
Citat
Den går ikke, Granberg"

Søndag den 12. juli 1857 havde Victor Granberg med kongens samtykke fået tilladelse til at foretage en ballonopstigning fra Christiansborg Slots Ridebane.
Under opstigningen revnede ballonen, og tilskuerne måtte sendes hjem. En ny opstigning blev annonceret til søndag den 26. juli 1857, og denne gang lykkedes det at få ballonen til at hæve sig.
Men i højde med Hofteatrets tag blev ballonen taget af et vindstød og ført ind mod bygningen. Grandberg måtte i sidste øjeblik redde sig ud på taget. Ballonen havde nu ingen last og forsvandt hurtigt op over byens tage.
Det var ved denne lejlighed, at folkemængden begyndte at råbe:

"Den går ikke, Granberg

Nu ved du hvorfor man bruger ordet," Den går ikke Granberg.

Annuller spørgsmålet
Fra : habibiPro

Dato : 19-09-09 00:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

luh ned den blev for grov