/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows mail
Fra : pve
Vist : 1395 gange
300 point
Dato : 17-09-09 20:08

Har (desværre) fået Vista og dermed og Windows mail.

Nu mangler jeg så bare at få mine gamle mails og adresser overført. Jeg har eksporteret fra outlook express, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af få dem ind i den nye mail.

Nogen forslag ?

Mvh

pve

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-09 20:27

Hvis du HAR exporteret er det blot at IMPORTERE i WinMail

Kommentar
Fra : pve

Dato : 17-09-09 20:29

nope

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-09 20:59

Yep...

Hvad har du exporteret til ?????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-09 21:54

Hvis det er gmail du bruger i windows mail - så kommer de selv efter opsætning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 00:54

Outlook Express - eksporter over på en usb hukommelse eller andet medie (CD eller ekstern harddisk.)
Windows mail - importer fra det medie du eksporterede til, det er nemt som Refi skriver

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 08:01

Citat
Outlook Express - eksporter over på en usb hukommelse eller andet medie (CD eller ekstern harddisk.)
Windows mail - importer fra det medie du eksporterede til, det er nemt som Refi skriver
- nej ikke helt så nemt enda. Jeg har eksporteret det til et usb stik, men problemet opstår ved importeringen. Nu er jeg ikke ved den pågældende PC, men de eksporteres så vidt jeg kan huske som dbx-filer, som Windows mail ikke vil importere - om jeg gør som refi påstår eller ej.

Jeg har også flere stedder på nettet fundet andre som har ligende problemer, bla. her: http://www.askmehelpdesk.com/email/import-dbx-files-outlook-express-windows-mail-vista-86458.html - jeg har dog ikke muligheden for at "Import Messages and choose Outlook Express 6" som der står beskrevet.

Håber der er andre som kan svaret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-09 08:21

Der skal jo lige vælges lidt under importen.

Importér > windows kontaktpersoner >...................markér fra Outlook Express

Importér > meddelelser > Outlook Express

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 10:35

De gamle mails kommer ikke til at ligge i Indbakke, på den computer hvor jeg udførte manøvren kom der automatisk en ny mappe som vistnok hedder Importerede mail, Windows Mail har ingen problemer med at åbne dbx filer

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 13:03

Hej o.v.n., jeg når slet ikke til at importere, da den nægter at importere dbx filerne. Jeg har fulgt den anvisning der er i det link jeg har lagt ovenfor, men jeg kan som sagt ikke "Import Messages and choose Outlook Express 6" . Jeg har endvidere forsøgt at importere via de andre muligheder med lige så lidt held.

Hvad gjorde du siden det lykkedes dig ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 13:13

Lige om 5 minutter har jeg et møde, bagefter vil jeg forsøge at eksportere og importere mails fra XP Outlook Express til Vista Windows Mail igen, og bagefter fortælle hvordan, men vent lige en times tid eller to, det er ikke mig som har Vista (heldigvis) så jeg skal lige have fingre i en Vista maskine først

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 13:15

Citat
Lige om 5 minutter har jeg et møde, bagefter vil jeg forsøge at eksportere og importere mails fra XP Outlook Express til Vista Windows Mail igen, og bagefter fortælle hvordan, men vent lige en times tid eller to, det er ikke mig som har Vista (heldigvis) så jeg skal lige have fingre i en Vista maskine først
takker, er heller ikke ved min Vista maskine før efter kl. 20 i aften

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 13:15

Jeg har ingen kontakter i Outlook Express (bruger webmail når jeg skriver) så det er kun mails jeg flytter, men kan måske oprette en enkelt kontakt og se om det også går lige så nemt

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 13:22

Kontaker er det mindst vigtige, dem kan jeg altid ligge ind igen, der mere alle mine gamle mails.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 22:01

Nå der kom til at gå lidt lang tid før jeg fik kapret en Vista computer, men nu er jeg klar, besværet var i Outlook Express jeg kunne ikke eksportere og gik derfor ind i lagrings mappen og kopierede hele indholdet over i en mappe på min lille usb hukommelse stik, her kommer det er trin for trin:
I Outlook Express klik på Funktioner og på Indstillinger, klik på fanen Vedligeholdelse og lidt nede i vinduet klikker du på Lagrings mappe, den linje som begynder med C:\ den højre klikker du på og klikker på Marker alt, højre klik igen og klik på Kopier, så åbner du en tilfældig mappe for eksempel Dokumenter og oppe i adresselinjen sletter du ordet "dokumenter" og sætter den lange linje du kopierede før ind og trykker på Enter, nu er du inde i mappen med dine dbx filer fra Outlook Express, kopier dem alle ind i en mappe på din usb hukommelse og flyt usb dimsen over i Vista computeren.
Åben Windows mail og klik på Filer og Importer, klik på Meddelser og i program valget klikker du på Microsoft Outlook Express 6 klik på Næste og sæt prik i at importere fra en OE 6 lagringsmappe klik på Ok og klik på Gennemse, find mappen med dbx filerne på din din usb hukommelse, marker mappen med et enkelt klik og klik på Vælg mappe, klik på Næste og sæt prik ved Alle mapper og klik på Næste, så drøner alle dine gamle mails ind i de respektive mapper i Windows mail, ikke som jeg huskede før i en import mappe, de lægger sig simpelhen i mapperne med de samme navne som i Outlook Express.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 22:10

Øv jeg overså at der alligevel blev oprettet en import mappe, det som forvirrede mig var at alle mapper var der, både Indbakke - Kladder - Sendt post med flere

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 22:20

Citat
sæt prik i at importere fra en OE 6 lagringsmappe
jeg har ikke den valgmulighed

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 22:24

Jeg kan vælge:

Importer en icalendar.....
Importer en Vcard-fil
Importer fra et andet program eller fil (har prøvet dette uden held)
Importer indstillinger for internet e-mail-konto
Importer internet post og adresser (også prøvet uden held)
Importer RSS-kilder fra en OMPL fil
Importer RSS-kilder fra listen med fælles kilder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 22:32

Valgte du Outolook Express 6 som program da du havde muligheden ?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 22:34

Øhhh, hvornår skulle det være ?? Jeg har ovenstående import muligheder hver gang, men også kun dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 22:35

Vælg at importere Meddelser og vælg Microsoft Outlook Express 6, så får du vinduet hvor du kan vælge at importere fra en lagrings mappe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 22:37

Har du allerede dine dbx filer i en mappe?
Skriv nøjagtig hvad du klikker på og hvor, så går jeg ind og starter Vista maskinen igen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 22:38

Jeg har én mulighed under Filer, og det er "Importer og eksporter..." og herunder er kun de valgmuligheder som jeg har oplistet ovenfor.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 22:39

Citat
Har du allerede dine dbx filer i en mappe?
ja, men jeg har forsøgt ovenstående muligheder men kan ud fra disse ikke vælge den pågældende folder med filerne.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-09 22:47

Nå, vil i seng nu, men kigger forbi i morgen hvis du skulle have fundet ud af hvad min pc (eller jeg ???) fejler. Tak for indsatsen indtil videre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 22:52

Sov godt, jeg lægger lige 3 billeder op på Peecee, de er i en zip mappe, hent den og udpak billederne, de viser de manglende trin hos dig, der kan du se om du klikker de rigtige steder.
Ellers er der jo fjernstyring af din computer som mulighed tilbage

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-09 22:55

Se her om du ser de samme vinduer hos dig: http://peecee.dk/upload/view/192260

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-09-09 13:22

Hej ovn, er ikke en haj til dette, men de skærmbilleder du viser (kan ikke se A) er dem jeg får frem.

Prøv evt at se her: http://peecee.dk/upload/view/192297

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-09 13:41

Det er fordi det er 2007 filer

Bør ændres til .doc

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 19-09-09 13:42

Billedet er meget småt og jeg kan ikke få en bedre visning ved at forstørre det, men så vidt jeg kan se så er det Microsoft Outlook du forsøger at importere til, og IKKE Windows mail som spørgsmålet lyder på, og som jeg viser vejledning til, jeg kender intet til Microsoft Outlook det er vist en del af Microsoft Office pakken og den bruger jeg ikke.
Måske kan du få hjælp af en anden, hvis du omformulerer dit spørgsmål til: Import i Microsoft Outlook fra Outlook Express

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-09 13:43

Brug Windows mail i stedet for Outlook på din nye Vista computer, den ligner Outlook Express til forveksling

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-09 13:44

Citat
jeg kender intet til Microsoft Outlook det er vist en del af Microsoft Office pakken og den bruger jeg ikke.

Hvprdan får du så lavet .docx-filer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-09 13:45

Citat
Det er fordi det er 2007 filer
jo det har jeg set Refi, og jeg døjer stadig med det skod docx på min OpenOffice

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-09 13:46

jeg laver ikke docx filer, jeg forsøger at åbne den fil som pve har lagt på Peecee

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-09-09 13:47

Sorry for besværet, tænkte ikke nærmere over det, idet jeg fik en velkomst mail hvor der stod "Velkommen til Windows Mail"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-09 13:47

Du har vel STADIG word 2007 liggende - det er derfor.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-09-09 13:48

Citat
Brug Windows mail i stedet for Outlook på din nye Vista computer, den ligner Outlook Express til forveksling
- ja det tror jeg vil prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-09 13:48

De nyeste OpenOffice kan SAGTENS åbne 2007 filer (alle dem med x-efter)

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 19-09-09 13:49

Tak for svaret o.v.n. og dor din store indsats.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-09 13:51

Citat
ja det tror jeg vil prøve.

Det har du vel gjort fra STARTEN

Ellers er det jo klart vores forslag IKKE virker - du skrev det var FRA Outlook Express til Windows Mail

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-09 13:51

Jeg har også åbnet filen, den indeholder kun et skærmbillede, og den kan jeg ikke få i en nogenlunde læsbar kvalitet, selv om jeg forstørrer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-09 13:53

Selv tak - godt du fik importeret
Refi prøv linket fra pve på Peecee, der kan du se at det ikke er Windows mail som bruges

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-09 13:55

Citat
der kan du se at det ikke er Windows mail som bruges

Ja - og så kan der jo rådes til nytår når spørger ikke gør det han/hun selv skriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-09 13:55

jeg piller zip filen ned fra Peece igen, den er jo set nu, God weekend til alle

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-09-09 13:57

Citat
Ellers er det jo klart vores forslag IKKE virker - du skrev det var FRA Outlook Express til Windows Mail
- prøv nu lige at læs, at jeg havde misforstået, og så mange kreative indslag fra din side er det jo heller ikke blevet til!!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-09-09 13:57

Hej ovn, tak til dig igen og også god weekend.