/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fejlmeddelelse
Fra : Fattig
Vist : 688 gange
500 point
Dato : 17-09-09 18:32

Når jeg vil sende mails kommer denne fejlmeddelelse:

Meddelelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerene ikke blev godkendt af serveren.
Serversvar. 554 Service unavailable; Client host (80.166.143.250) blocked using
sbl-xbl. spamhaus. foo;http:77www.spamhaus.org/query/bl?ip=80.166.143.250.
(Konto: "pop3.mail.dk", SMTP-server: "smtp.mail.dk, fejlnr.:0x800ccc79)

Den samme fejl vises uanset hvem jeg sender mail til, også når jeg forsøger at sende til mig selv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-09 18:45

bruger du et program der hedder spamhaus, så har du måske lukket andre og dig selv ude.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 17-09-09 19:25

Nej, jeg har ikke et program der hedder spamhaus.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-09-09 20:01

Du har formodentlig selv kigget på siden, og læst følgende:

Citat
IP Address Lookup
80.166.143.250. is not a valid IP address.

Hvem er din udbyder?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 17-09-09 20:04

Min udbyder er TDC

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-09-09 20:37

Hvis du går ind på denne side, kan du kontrollere hvor du placeret, og samtidig konstateret, at du/din IP-adresse er blokkeret flere steder hos SPAMHAUSE.

http://whatismyipaddress.com/

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 17-09-09 21:21

IBM760
Jeg forstår ikke hvad du mener, har været inde på den side at du anbefaler. (Er ikke særlig god til engelsk.)
Jeg kan godt modtage mails, men ikke afsende.
Hvad er/hvorfor kommer der meddelelse der nævner spamhaus?
Har søgt efter ordet på min harddisk men uden resultat.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-09-09 21:26

Din IP-adresse er umiddelbart blokkeret hos Spamhaus, at eller anden årsag.

Normalt vil sådan noget ske, hvis du har udsendt Spam-mail eller nogen har meldt dig.
Men selvfølgelig kan det også skyldes en fejl - kontakt evt. din udbyder TDC, og fortæl dem om problemet.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 17-09-09 21:46

hvis ikke det er en fast (dynamisk fast tildelt ip adresse)
så er det nemmeste du kan gøre
sluk/tag strøm fra dit Modem i mindst en time, du vil så få en ny ip adresse automatisk
og du gøre bare som du plejer.

hvis det er en dynamisk fast tildelt ip adresse skal du på spamhaus gå til
IP Address Lookup og går guiden igemmen således den kan frigives.

hvis intet af ovennævnte hjælper skal du kontakte tdc.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-09-09 22:24

du bør også skifte smtp.mail.dk til asmtp.mail.dk, så burde du ikke havne i spamhaus register med mindre det er dig selv der sender spam

Kig under manuel opsætning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5677

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 18-09-09 05:49

Tak for svaret dk.
Jeg ved ikke hvad årsagen har været, men jeg lukkede computeren ned. Her til morgen virker alt ok.
Så det med ny IP-adressen ser ud til at virke.