/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Ændre stinavn
Fra : Gypige
Vist : 443 gange
27 point
Dato : 17-09-09 10:47

Hej,

Jeg har en database, med en masse oplysninger i, som jeg skal bruge til at opdaterer en Excelfil.

Men problemer er det, at jeg skal have ændret stinavnet, så når jeg siger "Opdater" på Excelfilen så opdaterer den til den rigtige database.

Hvordan ændre man stinavn til filen. Jeg vil da tro, at det er i Excel som "henvisningen" skal retttes i, eller . . . . .

Er der nogle der kan fortælle mig hvor man gør det ?

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-09-09 11:04

Jeg ved ikke lige om jeg har forstået dit spørgsmål korrekt???

Men du har et excel ark - som PT henviser til ??? - Men skal ændres til at pege på en SQL database.

jeg vil skyde på du har oprettet nogle fletninger på arket - som skal ændres for dette, MEN slet slet ikke sikker

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 17-09-09 11:13

Hej,

Ja jeg har et Excel ark med en Pivot-tabel, og den skal opdateres med data fra en database, men det stinavn som Excelarket bruger til at hente dataerne med er forkert og skal rettes, men hvordan ?

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-09-09 11:21

Hvis det er en i fortvejen oprettet pivo tabel - åbner du arket, under indstillinger - editere database indstillingerne mm!

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 17-09-09 11:32

Hej,

Hm . . . . . ja det lyder jo let, men det er bare lige det, at jeg har ikke noget som hedder, at jeg kan editere databasenstillingerne, under indstillinger ?

Øh . . . . .

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 17-09-09 12:24

Hej

Dobb klik eller højre klik på pivo tabel hvorefter du bør få muligheden for at ændre instillingerne for DB

/emhauge