/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
POP3 mailkonto deling
Fra : kikki
Vist : 1136 gange
100 point
Dato : 07-03-01 15:29

Hej NG,
jeg vil gerne høre om der er nogen, som har lidt erfaring
i POP3 mailkonto deling.

Jeg har et domæne med en *-alias hos WOL og en PC'er,
som anvendes af alle i familien, efter først til møllen princippet.

Problemet er at vi alle skal dele den samme (Outlook) postkasse.

Jeg har selvfølgeligt oprettet automatiske filtre,
til at fordele mails, inden for den samme postkasse,
når disse mails er stillet til de forskellige i familien.

Og det fungerer, men er ikke optimalt, fordi når vi afsender
mails, afsender vi det under samme navn, og en eventuelle replay
på en sådan anonym afsendelse, vil være vanskelig at placere
rigtigt ved modtagelsen.

Det jeg godt kunne tænke mig er, en opsplitning af mail konti.
Således at alle i familien kunne have sit eget Windows indgang
med den dertil hørende postkasse. Det er jo også nemt at sætte op.
Problemet er, at når de starter deres outlook, henter de post til alle
i familien, uden at de kan lægge det over i andre postkasser end sin egen.

Jeg har set at man kan skaffe nogle programmer, som kan læse en POP3 konto
og fordele det til forskellige postkasser inden for det samme netværk,
men er der nogen som har erfaring med dette ?
Hvad så, når der kun er tale om en enkel PC'er ?
Er der andre måder at løse dette på ?

pft

Christina

Kommentar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 07-03-01 17:34

Hej Christina.
Du har jo sådan set løst problemet med at sætte filter op, så mailene deler sig i de respektive bakker.. det andet, med at sende sådan, at hver medlem sender med deres email, kan løses ved at oprette flere kontier, en for hvert familiemedlem.

Når man så skal afsende en mail, vil man kunne bruge rullepanelet i første linje "fra", og der trykke personens email frem.

Jeg bruger det selv, da jeg har flere mail-udbydere.

Kommentar
Fra : kikki

Dato : 08-03-01 10:04

Hej Jean,
Jeg kan godt se ideen, men jeg tror at du anvender Outlook Express, som mail-klient.
I Outlook, som er vores mail-klient, er der ikke mulighed for at angive "fra".
Tilgengæld har jeg lige lært, ved at følge din anvisning, at jeg godt kan afsende med
vores forskellige konti, det er bare ikke ligeså nemt/synligt, som det du skriver
Tak for hjælpen

Christina

Accepteret svar
Fra : Jean Brodersen

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-01 22:48

Hej Christina

Du har ret i, at jeg bruger OE, og det er nu ikke specielt synligt i denne heller..*S*
Muligheden for at angive "fra" opstår nemlig først, når de andre kontoer er skrevet ind, og ikke før.
Men jeg er da glad for, du trods alt fandt frem til en brugbar løsning.

Jean

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-03-01 20:13

Du kan gøre det at du opretter flere konti, dvs. at hvis i hedder Hans, Ulla
og Peter og har et domæne der hedder www.hest.dk så opretter du en en ny
mailkonto hvor du vælger vist navn eks. Hans og ved emailkonto skriver du
Hans@hest.dk men du skal bruge samme brugernavn og adgangskode som på den
"originale" mail-adresse.
Det gentager du så med Ulla og Peter og igen samme brugernavn og
adgangskode.
Når det er gjort så får man muligheden for, selv at vælge hvilken en af
afsender-adresserne man vil bruge.

Det her kom vist til at lyde meget kryptisk, men jeg håber du forstår det
alligevel, ellers må du skrive igen.

mvh
xebo
"kikki" <kikki.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Uzrp6.81$kB2.4377@twister.sunsite.dk...
> Hej NG,
> jeg vil gerne høre om der er nogen, som har lidt erfaring
> i POP3 mailkonto deling.
>
> Jeg har et domæne med en *-alias hos WOL og en PC&#8217;er,
> som anvendes af alle i familien, efter først til møllen princippet.
>
> Problemet er at vi alle skal dele den samme (Outlook) postkasse.
>
> Jeg har selvfølgeligt oprettet automatiske filtre,
> til at fordele mails, inden for den samme postkasse,
> når disse mails er stillet til de forskellige i familien.
>
> Og det fungerer, men er ikke optimalt, fordi når vi afsender
> mails, afsender vi det under samme navn, og en eventuelle replay
> på en sådan anonym afsendelse, vil være vanskelig at placere
> rigtigt ved modtagelsen.
>
> Det jeg godt kunne tænke mig er, en opsplitning af mail konti.
> Således at alle i familien kunne have sit eget Windows indgang
> med den dertil hørende postkasse. Det er jo også nemt at sætte op.
> Problemet er, at når de starter deres outlook, henter de post til alle
> i familien, uden at de kan lægge det over i andre postkasser end sin egen.
>
> Jeg har set at man kan skaffe nogle programmer, som kan læse en POP3 konto
> og fordele det til forskellige postkasser inden for det samme netværk,
> men er der nogen som har erfaring med dette ?
> Hvad så, når der kun er tale om en enkel PC&#8217;er ?
> Er der andre måder at løse dette på ?
>
> pft
>
> Christina
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>