/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
påfyldning af vand i akvarie
Fra : steffen15
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 16-09-09 18:49

Hej jeg synes det er bøvlet at fylde vand i mit akvare hver gang med en spand...

nogle som har fundet på en billig løsning?
har selv tænkt på en have vandekande?
eller at trække en vandslange igennem stuen...

kom med nogle bedre ider.
mvh steffen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-09 19:00

Hold øje med at slangen ikke hopper op under påfyldningen.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 16-09-09 19:05

har ikke købt noget regner med folk har nogen ider

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-09 19:58

Citat
Hej jeg synes det er bøvlet at fylde vand i mit akvare hver gang med en spand

Så ofte tømmer du vel ikke akvariet, at det er så besværligt at bruge en spand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-09 20:26

UANSET HVAD - skal vandet jo fra vandhanen til akvariet

Så den hurtige løsning må være at stille akvariet UNDER vandhanen......

men der smutter nok et par fisk ved forsøget....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-09 09:43

Ned med vandet - ned med fiskene.............................farvel fisk.

Der skal være ro i vandet, og filteret skal køre et par dage, og temperaturen skal reguleres.

Du skal også sikre dig at akvariet ikke begynder at vride fordi gulvet giver sig under vægten.
Derfor er en langsom påfyldning en meget god ting.

Annuller spørgsmålet
Fra : steffen15

Dato : 21-09-09 22:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål