/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
download
Fra : kivi
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 16-09-09 16:29

er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg får min maskine til at lade være med at omdanne filer jeg downloader , så en winrar fil forbliver en winrar og ikke alt mulig andet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-09 16:33

Øhh ikke forstået. Hvad bliver de omdannet til

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-09 16:35

Det kunne tyde på at du har flere pakkeprogrammer på din pc. Du kunne jo prøve at højreklikke en downloadet fil, vælge Åbn Med og derefter vælge Winrar som den der standard skal åbne den slags filer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-09 16:39

En winrar fil VEDBLIVER at være en winrar-fil UANSET hvor ofte du downloader den...

Det du tænker er nok, at alt efter HVILKET pakkeprogram DU bruger som standard, forsøger den at åbne filen i det program....

Hvis du downloader en winrar-fil (som blot er en pakket fil lavet i winrar), men KUN f.eks. har 7zip som standardprogram til pakkede filer - ja så vil winrarfilen blive forsøgt åbnet med det program...

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-09-09 17:49

det er når jeg udpakker at der er noget som går galt, før var det nero nu er det vlc ,det er det sidste program jeg har installeret hvorfor går de ind og laver om og hvor kan man evt forhindre det sker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-09 18:16

Der er IKKE noget der bliver lavet om....

Og hvad har Nero og Vlc med pakkeprogrammer at gøre

Du må forklare HVAD det egentlig er du laver og som ikke virker.......

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-09-09 18:25

jeg har har hentet et program som lægger sig som winrar men når så vil udpakker den lægger den sig som nero/vlc filer og jeg har prøvet via egenskaber at lave dem om ???

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-09 18:37

Nero har en forfærdelig masse associationer med sig, og hvis man ikke lige kobler dem fra...........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-09 19:30

Citat
jeg har har hentet et program som lægger sig som winrar

ERGO HAR du winrar

Citat
men når så vil udpakker den lægger den sig som nero/vlc filer

Det er vel fordi det er film eller billeder

Hvad ville du da have det skulle være

Du kan da inden du pakker den ud SE hvad den indeholder (hvilke filer og typer)

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 17-09-09 11:13

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-09 11:44

Var der nogen der blev klogere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-09 16:14

Ja - Nero har en forfærdelig masse associationer med sig, og hvis man ikke lige kobler dem fra...........