/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Politiet har sgu for travlt
Fra : jeb3
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 16-09-09 08:57

Helt ærligt...
Min dreng blev kørt ned igår. Kommer med nogle venner på cykel, da en dame overser hajtænder og stopskilt, så hun kører ligeud og rammer ham.
Han når at springe, så det er "kun" knæet og foden der bliver klemt, mens bilen holder oven på cyklen.
Hun kommer ikke engang ud af bilen, men han må selv gå hen til hende, og hun spørger om han er ok. Det mente han lige i chocket han var. Jamen det er da godt det kun er din cykel der er sket noget med. har du en forsikring. Hvortil han svarer at han tror det er hendes der skal betale (Min dreng er 15, så han jo ikke så velbefaren i de situationer).
Hun oplyser hverken, navn, tlf nr, eller forsikringsselskab. Peger på et hus, og siger at der bor hun, bakker væk fra cyklen og kører!
Jeg finder så tlf ud fra de oplysninger, men kl. er blevet så mange, så jeg ville vente til idag med at ringe. hertil morgen har min dreng så ondt, så efterskolen har kørt ham på skadestuen, hvor han sidder lige nu.
jeg ringer til damen, hun vil IKKE give mig navnet på forsikringen, Hun oplyser også at hun har boet på vejen flere år, men hun vidste da ikke der var hajtænder (kan ses meget tydeligt på KRaks fotokort). Så jeg ringer til mit forsikringsselskab, der råder mig til at kontakte politiet. de skaffer mig selskabet, men har sørme ikke tid til at tage ud til sådan en dame og forklare hende, at man ikke kan opføre sig sådan.
Helt ærligt... De ville have meget mere tid, hvis ikke de skulle bruge så mange kræfter på utilpassede mennesker, der skal demonstrere over at politiet følger dommernes ord, og følger mennesker til et fly, for at sende dem hjem, og hvis ikke folk gok og skød på hinanden, eller lavede hjemmerøverier.
Der er bare ikke plads til de små sager. De findes ikke.

hvor er retfærdigheden blevet af i dagens Danmark?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-09 09:05

Anmeld uheldet og forlang der bliver optaget rapport, og tag det så derfra...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-09-09 09:21

Har jeg skam gjort.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 16-09-09 09:45

Når du har hendes telefon nr. kan du på (gulgratis.dk)finde hendes adresse.Kør derhen og tag nummeret på bilen.
Anmeld skaden til din egen forsikring.
Du skriver:Kom kørende sammen med nogle venner,altså er der vidner på det skete.
Så skal dit selskab nok kontakte hende.
vvdriver

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-09 10:52

Forsikringsselskaberne ordner det økonomiske.

Og du anmelder damen for at have overtrådt færdselsloven så der som følge af overtrædelsen er sket en ulykke med personskade.
Det SKAL politiet tage sig af, når der er personskade, og hvis der tilfældigvis havde været en patrulje i nærheden og set det ske, så var damen blevet idømt en bøde, et klip i kortet og en orienterende køreprøve.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-09-09 14:58

kan politiet ikke fortælle dig forsikringsselvskabet ud fra nummerpladen hvis du ved hvor hun bor har du vel nummerpladen.

Ellers gå over til hende og bank på og sig du vil vide det. Måske bor hun samme med nogen som kan overtale hende...

Ellers stild dig ud på vejen der hvor hun bor med et stort skilt og skriv hvad hun har lavet det skal nok hjælpe.

Nu kender jeg ikke reglerne men du skal jo anmelde hende til politiet hvis det er ulovligt at gøre sådan der.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 19-09-09 08:34

Hvor er det sørgeligt.

Det er nemt at blive sur på politiet, men vi ved alle, de ikke har de alle de mand til rådighed som vi ville have.
Derimod kan Jeg blive RIGTIG sur på den dumme kælling, der prøver at løbe fra sit ansvar. Hvad pokker har hun gang i??

Jeg ville sende hende et brev, få postmanden til at kvittere på han har afleveret det ( det nye, istedet for dyre anbefalet breve) og skriv heri hvilke oplysninger du vil have. Udbed hende om skrifteligt svar. Oplys hende om en svardato. Oplys hende at hvis du ikke har fået dine svar inden den oplyste dato, vil du overdrage sagen til advokat og alle dine omkostninger hertil vil blive pålagt hende.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 19-09-09 08:39

Forresten, husk at oplyse hende om at hun har PLIGT til at fremkomme med oplysningerne, og ved ikke at gøre dette, overtræder hun loven og kan blive straffet.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 27-09-09 14:13

Hvordan er det gået i denne sag ???

Gasmanden2

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 24-11-09 14:21

Puha..

Han har fået erstatning for cyklen.

Knæet gør stadig ondt, når han går langt, cykler eller laver gymnastik. Det vil de se på om et år (via vores egen ulykkesforsikring)
Nu har keg skrevet til dem, at det kan da bare ikke passe, at damen bare kan overse sin vigepligt, og "slipper" med at forsikringen betaler lidt til cyklen.
Hvad hvis jeg ikke havde tegnet en ulykkesforsikring på ham?
Øv